K tomu, aby si zvládol každé na
teba číhajúce nebezpečenstvo, na ktoré narazíš pri
putovaní, budeš potrebovať pomoc druhých dobrodruhov.
Ako vodca sa nevyhneš
nepríjemnej úlohe, rozhodovaniu o tom, kto zostane a kto
pôjde.
Ako získať správnu
družinu
Základné potreby hry vyžadujú,
aby družina obsahovala bojovníka, zlodeja, čarodeja
a klerika. Tvoj štýl hry potom vyplní ostatné prázdne
miesta, ale mať v družine dvoch
zlodejov by sa asi nevyplatilo. Ďalší bojovník naviac vždy
poteší družinu a uľahčí aj boje.
A ak tvoj klerik bude tiež fungovať, ako dostatočne
efektívny bojovník, tak na posledné
miesto si môžete priradiť nejakého špecialistu.
Hráč pôvodného Baldur´s Gate zistí, že bol položený
väčší dôraz na mágiu a jej
schopnosť povíšiť bitky na niečo viac, ako iba len na
oháňanie mečom vôkol seba.
S tým súvisí, že rola kúzelníkov bola zosilnená. Pre
prežitie skupiny je kúzelník veľmi
dôležitý. Vzhľadom k množstvu kúziel sa možno vyplatí
pribrať do parti viac ako
jedného kúzelníka. Je tu aj možnosť postavám priradiť
jednu či dve povolania naviac.
Bohužial je tu tiež limit skúsenostných bodov, kvôli
ktorému by nebolo múdre pribrať do
družiny veľa lomených postáv. Je to hlavne preto, aby
sa zachovala rovnováha hry.
Keby ste aj napriek tomu urobili viac lomených postáv,
tak je možné, že neskôr budete
mať veľké problémy v bitkách.
Presvedčenie
a reputácia
Druhé pravidlo je hladať
takých dobrodruhov na pribratie do družiny, ktorí majú rovnaký
názor na svet ako ty. Dobré postavy si s tebou nebudú
chcieť nič začať, ak bude tvoja
reputácia nízka. Može sa tiež stať, že ťa nakoniec
družina opustí a nebude s podielať na
vraždení nevynných občanov. Tak tiež zlé postavy majú
svoju hrdosť, a ak tvoja
reputácia presiahne hodnotu 18, opustia ťa otrávení
neustálim konaním dobra. I neutrálne
postavy budú v kuse šomrať, ak budeš dlho robiť len
dobro, či zlo. Obklop sa podobne
zamýšlajúcimi dušami a tvoja družina bude pevná a obľúbi
si spoločný názor na zmyseľ
svojich činov.
|