Nové
    Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné
































   K tomu, aby si zvládol každé na teba číhajúce nebezpečenstvo, na ktoré narazíš pri 
   putovaní, budeš potrebovať pomoc druhých dobrodruhov. Ako vodca sa nevyhneš 
   nepríjemnej úlohe, rozhodovaniu o tom, kto zostane a kto pôjde. 


  
Ako získať správnu družinu
   Základné potreby hry vyžadujú, aby družina obsahovala bojovníka, zlodeja, čarodeja
   a klerika. Tvoj štýl hry potom vyplní ostatné prázdne miesta, ale mať v družine dvoch
   zlodejov by sa asi nevyplatilo. Ďalší bojovník naviac vždy poteší družinu a uľahčí aj boje.
   A ak tvoj klerik bude tiež fungovať, ako dostatočne efektívny bojovník, tak na posledné 
   miesto si môžete priradiť nejakého špecialistu.
   Hráč pôvodného Baldur´s Gate zistí, že bol položený väčší dôraz na mágiu a jej 
   schopnosť povíšiť bitky na niečo viac, ako iba len na oháňanie mečom vôkol seba.
   S tým súvisí, že rola kúzelníkov bola zosilnená. Pre prežitie skupiny je kúzelník veľmi 
   dôležitý. Vzhľadom k množstvu kúziel sa možno vyplatí pribrať do parti viac ako 
   jedného kúzelníka. Je tu aj možnosť postavám priradiť jednu či dve povolania naviac.
   Bohužial je tu tiež limit skúsenostných bodov, kvôli ktorému by nebolo múdre pribrať do
   družiny veľa lomených postáv. Je to hlavne preto, aby sa zachovala rovnováha hry.
   Keby ste aj napriek tomu urobili viac lomených postáv, tak je možné, že neskôr budete
   mať veľké problémy v bitkách. 

   Presvedčenie a reputácia
   Druhé pravidlo je hladať takých dobrodruhov na pribratie do družiny, ktorí majú rovnaký
   názor na svet ako ty. Dobré postavy si s tebou nebudú chcieť nič začať, ak bude tvoja 
   reputácia nízka. Može sa tiež stať, že ťa nakoniec družina opustí a nebude s podielať na
   vraždení nevynných občanov. Tak tiež zlé postavy majú svoju hrdosť, a ak tvoja 
   reputácia presiahne hodnotu 18, opustia ťa otrávení neustálim konaním dobra. I neutrálne
   postavy budú v kuse šomrať, ak budeš dlho robiť len dobro, či zlo. Obklop sa podobne
   zamýšlajúcimi dušami a tvoja družina bude pevná a obľúbi si spoločný názor na zmyseľ
   svojich činov. 

   

© Taita 2004