Nové
    Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné



























































   Pri tvorbe postavy v hre jedného hráča, je potreba myslieť na to, že je to vaša vedúca 
   postava. Nemusíte sa vôbec obávať toho, že špecializáciou na určitú rasu či povolanie 
   sa pripravíte o nejakú časť hry. Vybudovaním dobre vyváženej družiny budete môcť 
   skúšať šťastie ako pri kúzlení, tak aj pri krádežiach, bojoch a mnoho ďalších činností.


  
Rasa (Race)
   Ľudia (Humans) majú síce širší výber povolaní, ale ani v jednom z nich nie sú nijak 
   výnimočne lepší. Zvolenie inej rasy ti môže priniesť taktickú výhodu. Sú rasy, ktoré 
   môžu dosiahnuť vyšší počet niektorej vlastnosti. Preto je lepšie si ešte pred volbou rasy 
   rozmyslieť, za aké povolanie budete hru hrať. Bohužial, pre vyváženie hry bolo nutné 
   pridať rasám aj nevýhody. V každom prípade je hra oveľa zaujímavejšia s postavou, 
   ktoá mimoriadne vyniká v jednej oblasti, zatiaľ čo v inej je oslabená, ako postava s 
   priemernými vlastnosťami. Podrobnejší popis výhod a nevýhod nájdete v sekcii Rasy.

   Presvedčenie (Alignment)
   Pozadie príbehu sa bude odvíjať aj podla toho, aké máte presvedčenie. Z funkčného 
   hľadiska to znamená, že budete mať celú radu zvláštnych schopností podľa svojho 
   presvedčenia. Dobré postavy môžu očakávať slabšie hojivé kúzla, kým zlé budú obdaro
   vané schopnosťou odsávať životnú energiu. Príbeh ti nabiedne rôzne varianty podľa
   presvedčenia, ktoré si zvolíte, preto sa snažte byť k štýlu svojho hrania úprimný. 
   Ak máte radi šťastný koniec nejakej úlohy, zvolte si dobré (good), alebo 
   zákonné (lawful) presvedčenie. Ak ste hráčom, ktorý rád prepadá a vykráda obchody,
   tak si zvolte zlé (evil), alebo chaotické (chaotic) presvedčenie. 

   Vlastnosti  (viz tabuľku)

   Sila (Strength)
   Sila, primárna vlastnosť bojovníkov, určuje pravdepodobnosť prerazenia zbroje a 
   zasadenie úsoešného zásahu. Svalnatý bojovník je schopný preraziť mečom pancier,
   zatiaľ čo by čepel slabšieho hrdinu skĺzla. Sila tiež určuje presnú váhu, ktorú daný hrdina
   unesie. Hlavne na začiatku to má význam, keď potrebujete peniaze a všetko sa snažíte 
   brať. Nesmiete zabudnúť na to, že hrdina môže byť kúzlom, alebo špeciálnym útokom 
   zoslabený a potom bude preťažený a nebudete sa vedieť pohnúť. V hre nájdete brnenia
   a zbrane, ktoré budú vyžadovať určitú silu, aby ste ich vedeli nosiť. Je to tým, že tie veci 
   boli vyrobené pre obrov či ogry. 

   Obratnosť (Dexterity)
   Toto je jedna z najdôležitejších vlastností pre akúkoľvek postavu, nie iba pre 
   zlodeja (thieves), lebo vyjadruje fyzickú agilitu a schopnosť uhýbať sa útokom. A tiež je 
   potrebná, aby zaistila zručnosť potrebnú pre používanie zbraní. Vysoká obratnosť 
   znižuje hodnotenie  kvality tvojho brnenia - armor class (AC), a to znižuje 
   pravdepodobnosť, že budeš zasiahnutý. Ak budeš hrať za mága, zistíš, že obratnosť je 
   o mnoho dôležitejšia ako sila, lebo fyzické útoky budeš častejšie prijímať ako rozdávať. 
   Behom putovania sa vám do cesty pripletie predmet - Pästnica obratnosti, ktorá zvýši 
   tvoju obratnosť na 18, takže i tie najnešikovnejšie postavy budú schopné vyvážiť svoj 
   handicap.

   Konstitúcia (Constitution)
   Konstitúcia vyjadruje tvoju výdrž, a tiež odolnosť voči jedom a nemociam. Postavy s 
   nízkou konstitúciou budú rýchlekšie vyčerpané, ako ich drsnejší kolegovia. Konstitúcia
   tiež určuje počet životov tvojej postavy.

   Inteligenica (Intelligence)
   Táto vlastnoť je dôležitá hlavne pre mágov. Je tu naviac skrytý zákaz, znižujúci pri 
   inteligencii pod 19 počet kúziel, ktoré sa môže kúzelník v každej úrovni naučiť. Mág s 
   inteligenciou 18 sa môže naučiť maximálne 18 kúziel (čiže 18 kúziel 1. úrovne, 
   18 kúziel 2. úrovne atď). Pri inteligencii 17 je táto hodnota 17 kúziel, pri inteligencii 
   16-15 je to už len 11 kúziel. Čím vyššia je mágova inteligencia, tým bude vyššia 
   pravdepodobnosť, že sa kúzlo naučí. Neučte sa kúzlo zo svitku len pre zisk 
   skúsenostných bodov, radšej zvážte užitočnosť toho kúzla a prípadne si ho odložte na 
   neskôr. Tiež musím poznamenať, že hráč hrací za gnómskeho kúzelníka môže mať i
   inteligenciu 19 a stať sa tak výnimočným mágom.

   Múdrosť (Wisdom)
   Klerik s vysokou hodnotou tejto vlastnosti získa schopnosť učiť sa nejaké kúzla naviac
   a to v závislosti na svojom dôvtipu a úsudku.

   Charisma (Charisma)
   Jedna z tvojich najčastejších a neprávom pohŕdaných vlsatností. Obvykle ju pri tvorení
   postáv prehliadame a pri tom je to vlastnosť veľmi dôležitá. Zvyšuje tvoju presvedčivosť
   a otvára nové možnosti v dialógu (napríklad keď ide o ukecanie ceny na nižšiu). Pri 
   nákupoch v obchode zistíte, že kupci obvykle určujú ceny podľa tvojej reputácie a 
   charismy. Každý obchodník je šťastný, keď ho druhí vidia, ako jedná s hrdinami, no
   príťažliví hrdina bude naviac schopný získať nejaké výhodné zlavy. Rôzne veci, ako 
   napr. Prsteň vlivu, alebo Nymfia plášť pomôžu vylepšiť charismu tvojej postavy a je 
   vhodné si ich obliekať pred každým väčším nákupom.
   

© Taita 2004