Pri tvorbe postavy v hre jedného hráča,
je potreba myslieť na to, že je to vaša vedúca
postava. Nemusíte sa vôbec obávať toho, že špecializáciou
na určitú rasu či povolanie
sa pripravíte o nejakú časť hry. Vybudovaním dobre vyváženej
družiny budete môcť
skúšať šťastie ako pri kúzlení, tak aj pri krádežiach,
bojoch a mnoho ďalších činností.
Rasa
(Race)
Ľudia (Humans) majú síce
širší výber povolaní, ale ani v jednom z nich nie sú nijak
výnimočne lepší. Zvolenie inej rasy ti môže priniesť
taktickú výhodu. Sú rasy, ktoré
môžu dosiahnuť vyšší počet niektorej vlastnosti.
Preto je lepšie si ešte pred volbou rasy
rozmyslieť, za aké povolanie budete hru hrať. Bohužial,
pre vyváženie hry bolo nutné
pridať rasám aj nevýhody. V každom prípade je hra oveľa
zaujímavejšia s postavou,
ktoá mimoriadne vyniká v jednej oblasti, zatiaľ čo v
inej je oslabená, ako postava s
priemernými vlastnosťami. Podrobnejší popis výhod a
nevýhod nájdete v sekcii Rasy.
Presvedčenie
(Alignment)
Pozadie príbehu sa bude
odvíjať aj podla toho, aké máte presvedčenie. Z funkčného
hľadiska to znamená, že budete mať celú radu zvláštnych
schopností podľa svojho
presvedčenia. Dobré postavy môžu očakávať slabšie
hojivé kúzla, kým zlé budú obdaro
vané schopnosťou odsávať životnú energiu. Príbeh ti nabiedne rôzne varianty podľa
presvedčenia, ktoré si zvolíte, preto sa snažte byť k
štýlu svojho hrania úprimný.
Ak máte radi šťastný koniec nejakej úlohy, zvolte si
dobré (good), alebo
zákonné (lawful) presvedčenie. Ak ste hráčom, ktorý rád
prepadá a vykráda obchody,
tak si zvolte zlé (evil), alebo chaotické (chaotic)
presvedčenie.
Vlastnosti
(viz tabuľku)
Sila
(Strength)
Sila, primárna vlastnosť
bojovníkov, určuje pravdepodobnosť prerazenia zbroje a
zasadenie úsoešného zásahu. Svalnatý bojovník je
schopný preraziť mečom pancier,
zatiaľ čo by čepel slabšieho hrdinu skĺzla. Sila tiež
určuje presnú váhu, ktorú daný hrdina
unesie. Hlavne na začiatku to má význam, keď
potrebujete peniaze a všetko sa snažíte
brať. Nesmiete zabudnúť na to, že hrdina môže byť kúzlom,
alebo špeciálnym útokom
zoslabený a potom bude preťažený a nebudete sa vedieť
pohnúť. V hre nájdete brnenia
a zbrane, ktoré budú vyžadovať určitú silu, aby ste
ich vedeli nosiť. Je to tým, že tie veci
boli vyrobené pre obrov či ogry.
Obratnosť
(Dexterity)
Toto je jedna z najdôležitejších
vlastností pre akúkoľvek postavu, nie iba pre
zlodeja (thieves), lebo vyjadruje fyzickú agilitu a
schopnosť uhýbať sa útokom. A tiež je
potrebná, aby zaistila zručnosť potrebnú pre používanie
zbraní. Vysoká obratnosť
znižuje hodnotenie kvality tvojho brnenia - armor
class (AC), a to znižuje
pravdepodobnosť, že budeš zasiahnutý. Ak budeš hrať
za mága, zistíš, že obratnosť je
o mnoho dôležitejšia ako sila, lebo fyzické útoky budeš
častejšie prijímať ako rozdávať.
Behom putovania sa vám do cesty pripletie predmet - Pästnica
obratnosti, ktorá zvýši
tvoju obratnosť na 18, takže i tie najnešikovnejšie
postavy budú schopné vyvážiť svoj
handicap.
Konstitúcia
(Constitution)
Konstitúcia vyjadruje
tvoju výdrž, a tiež odolnosť voči jedom a nemociam. Postavy s
nízkou konstitúciou budú rýchlekšie vyčerpané, ako
ich drsnejší kolegovia. Konstitúcia
tiež určuje počet životov tvojej postavy.
Inteligenica
(Intelligence)
Táto
vlastnoť je dôležitá hlavne pre mágov. Je tu naviac skrytý zákaz,
znižujúci pri
inteligencii pod 19 počet kúziel, ktoré sa môže kúzelník
v každej úrovni naučiť. Mág s
inteligenciou 18 sa môže naučiť maximálne 18 kúziel (čiže
18 kúziel 1. úrovne,
18 kúziel 2. úrovne atď). Pri inteligencii 17 je táto
hodnota 17 kúziel, pri inteligencii
16-15 je to už len 11 kúziel. Čím vyššia je mágova
inteligencia, tým bude vyššia
pravdepodobnosť, že sa kúzlo naučí. Neučte sa kúzlo
zo svitku len pre zisk
skúsenostných bodov, radšej zvážte užitočnosť toho
kúzla a prípadne si ho odložte na
neskôr. Tiež musím poznamenať, že hráč hrací za gnómskeho
kúzelníka môže mať i
inteligenciu 19 a stať sa tak výnimočným mágom.
Múdrosť
(Wisdom)
Klerik s vysokou hodnotou
tejto vlastnosti získa schopnosť učiť sa nejaké kúzla naviac
a to v závislosti na svojom dôvtipu a úsudku.
Charisma
(Charisma)
Jedna z tvojich najčastejších
a neprávom pohŕdaných vlsatností. Obvykle ju pri tvorení
postáv prehliadame a pri tom je to vlastnosť veľmi dôležitá.
Zvyšuje tvoju presvedčivosť
a otvára nové možnosti v dialógu (napríklad keď ide o
ukecanie ceny na nižšiu). Pri
nákupoch v obchode zistíte, že kupci obvykle určujú
ceny podľa tvojej reputácie a
charismy. Každý obchodník je šťastný, keď ho druhí
vidia, ako jedná s hrdinami, no
príťažliví hrdina bude naviac schopný získať nejaké
výhodné zlavy. Rôzne veci, ako
napr. Prsteň vlivu, alebo Nymfia plášť pomôžu vylepšiť
charismu tvojej postavy a je
vhodné si ich obliekať pred každým väčším nákupom.
|