|
|
Mágove kúzla
I.
| 1.úroveň | 2. úroveň | 3.úroveň | 4.úroveň | 5.úroveň |
| 6.úroveň | 7.úroveň | 8.úroveň | 9.úroveň |
|
Armor
- Zbroj
(stvorenie) |
Dosah: 0
Trvanie: 9 hodín
Doba zoslania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
|
Týmto
kúzlom vytvorí čarodej magické pole, ktoré slúži ako šupinové
brnenie (OC6). Sčíta sa s obratnosťou a v prípade bojovníkov/mágov
aj s bonusom za štít. Kúzlo zbroj neomedzuje pohyb a keďže
nič neváži, neovlivňuje ani kúzlenie. Pokiaľ nie je odčarované
vydrží aj 9 hod.
|
|
Blindness
- Slepota
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 10 ťahov
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie
|
Toto
kúzlo natrvalo oslepí cieľ. Je povolený záchranný hod a
keď je cieľ úspešný, kúzlo nepôsobí. Ak je bytosť
oslepená získa -4 postih k útoku a postih 4 k obrannému číslu.
|
|
Burning
Hands -
Horiace ruky
(premeny) |
Dosah: 1,5m
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 60 stupňový uhol
Záchranný hod: 1/2
|
Každá
bytosť pôsobenia stratí 1k3 životov +2 za úroven
zosielateľa až do maxima 1k3 +20. Ak bytost uspeje v záchrannom
hode tak len polovicu. |
|
Charm
Person - Zmam
osobu
(očarovanie
/ zmámenie) |
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 5 kôl
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 1 osoba
Záchranný hod: zrušenie
|
Toto
kúzlo ovlivní jednu osobu na ktorú je zoslané. Termín
osoba označuje ľudí, demiľudí alebo humanoidy ľudskej veľkosti
či menšej ako sú brownye, dryády, trpaslíci, elfovia,
gnollovia, gnómovia, škreti, polo elfovia, hobbiti, polo
orkovia, skuruti, ľudia, koboldi, jašterí ľudia, nixie,
orkovia, pixie, škriatkovia, troglodyti a mnoho ďalších.
Osoba musí uspieť v záchrane proti kúzlu, aby na ňu kúzlo
neúčinkovalo. Pokiaľ príjemca neuspeje v záchrannom hode
proti kúzlu (ku ktorému má bonus +3), pozerá na zosielateľa
ako na najlepšieho kamaráta, spojencu., ktorého si váži a
chráni ho. Zosielateľ mu môže dávať rozkazy a príjemca
ich urobí hneď ako to pojde. Pokiaľ zosielateľ zraní, či
sa len pokúsi zraniť zmámenú osobu zjavným útokom, alebo
je zoslané úspešné kúzlo rozptýl kúzla, tak zmámenie
pominie. Pokiaľ bytosť ovlivňuje viac zmámení, má
prednosť to posledné. Tiež majte na pamäti, že zmámenú
bytosť nejde prijmúť k tomu, aby opustila miesto, kde bola
zmámená. |
|
Chill
Touch - Mrazivý
dotyk
(nekromancia) |
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zrušenie
|
Keď
zosielateľ dokončí toto kúzlo, zahalí jeho ruku modrá žiara.
Táto žiara vysáva životnú energiu akejkoľvek živej
bytosti, na ktorú zaútočí úspešne s bojom z blízka.
Dotknutá bytosť musú úspešne hodiť záchranný hod proti
kúzlu, ináč je zranená za 1-8 životov a získa postih - 2
k THAC0 |
|
Chromatic
Orb -
Farebná guľa
(vyvolanie) |
Dosah: 30 m
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: jedna bytosť
Záchranný hod: zvláštny
|
Pôsobenie
kúzla záleží od úrovne zosielateľa.
Úroveň: 1. zranenie 1-4 a cieľ je oslepený na 1 kolo
2. zranenie 1-4 a cieľ má hrozné bolesti
3. zranenie 1-6 a cieľ sa zapáli
4. zranenie 1-6 a cieľ je oslepený na 1 ťah
5. zranenie 1-8 a cieľ omráči na 3 kolá
6. zranenie 1-8 a cieľ oslabý
7. zranenie 1-10 a cieľ paralyzuje na 2 ťahy
10. zranenie 1-12 kyselinou a cieľ premení na kameň
12. zranenie 2-24 a cieľ okamžite zabije. Obeť má záchranné
hody proti
kúzlu s postihom +6 |
|
Colour
Spray -
Farebná sprška
(premeny) |
Dosah: 9m
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 60 stupňový uhol
Záchranný hod: zvláštny
|
Kúzlo
ovlivní 1k6 bytostí v oblasti pôsobenie.
Bytosti musia uspiet v záchrannom hode proti kúzlu, ináč
padnú do bezvedomia na 5 kol. |
|
Find
Familiar - Vyvolaj
priateľa
(stvorenie
/ povolávanie) |
Dosah: nie je
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: 1 priateľ
Záchranný hod: zvláštny
|
Týmto
kúzlom sa zosielateľ pokúsi vyvolať priateľa, ktorý by
ho sprevádzal na jeho ceste za dobrodružstvom. Priateľ je
maličká bytosť. Môže byť čarodejovi prospešný, môže
prepožičiať svoje vjemy, rozprávať sa s ním, slúžiť
ako špeh, zved alebo stráž. Zosielateľ môže mať naraz
iba jedného priateľa a nedokáže ovlivniť aká bytosť sa
zjaví, ak sa nejaká vôbec zjaví. Toto kúzlo môže zoslať
iba hlavná postava. Bytosť je vždy inteligentnejšia ako
ostatné z jej druhu. Má o 2-3 body inteligencie viac. Tiež
vďaka magickému putu so zosielateľom má zaučene dlhý život.
Čarodej má s priateľom empatické spojenie a môže mu mentálne
rozdávať príkazy. Zosielateľ obdrží polovicu priateľových
životov ako bonus k maximálnemu počtu životov. O priatľa
sa musí veľmi dobre staraˇť, lebo ak priateľ zomrie, tak
mág stratí bonusové životy, dostane zranenie ktoré sa
rovná počtu bonusových životov a stratí TRVALO jeden bod
odolnosti. Podľa presvedčenia môže hráč získať týchto
priateľov. |
|
Friends
- Priatelia
(očarovanie
/ zmámenie) |
Dosah: 0
Trvanie: 1k4 kol +1 kolo/úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zvláštny
|
Kúzlo
spôsobí, že na určitý čas sa mu zvíši charizma o 6. Každý
kto ho vidí sa snaží mu byť na pomoc a odpovedať mu.
Napr. mrzutý strážnik môže utrúsiť nejaké informácie,
útočiaci orkovia môžu ušetriť zosielateľov život a
namiesto toho ho zajmú. |
|
Grease
- Sádlo
(stvorenie) |
Dosah: 10m
Trvanie: 3kolá +
1kolo/úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
oblasť 9 x 9 metrov
Záchranný hod: zvláštny |
Kúzlo
pokryje povrch mastným, klzkým svinstvom. Každá bytosť
vchádzajúca do tejto oblasti alebo bytosť, ktorá už v
tejto oblasti je musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu
ináč sa pošmykne a nemôže sa pohybovať rýchlo. Tí,
ktorí sa nepošmykli majú jedno kolo na to, aby si našli
nejaký stabilný povrch, ináč môžu hádzať znova záchranný
hod. V záchranných hodoch sa môžu pokúšať uspieť každé
kolo. |
|
Identify
- Určenie
(veštenie) |
Dosah: 0
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: zvláštne
Oblasť pôsobenia:
1 predmet
Záchranný hod: žiadny |
Keď
si zapamätáš toto kúzlo, chod na neurčený predmet a
stistni tlačitko určenie. Šanca na identifikovanie
neidentifikovaného predmetu je 100%. Kúzlo určí meno
predmetu, kúzelnú moc predmetu a či nie je prekliate. |
|
Infravision
-
Infravidenie
(veštenie) |
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie: 10 ťahov
Doba zoslania: zvláštna
Oblasť pôsobenia:
jedna bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Príjemca
dostane infravidenie ktoré majú elfovia či trpazlíci.
Kúzlo trvá kým neskončí alebo nie je zrušené. |
|
Larloch´s
Minor Drain -
Larchovo menšie vysatie
(nekromancia) |
Dosah:
30m
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: cieľová
bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Cieľovej
bytosti ubere 4 životy ktoré sa prirátáju zosielateľovi.
Ak takto získa životy až nad svoj maximum, tak o ne príde
behom 10 kol. |
|
Magic
Missile - Magická
strela
(vyvolanie) |
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Toto
kúzlo patrí medzi najobľúbenejšie z prvej úrovne. Kúzlo
vytvorý až päť strel magickej energie, ktoré neomylne
trafia cieľ, ktorým musí byť akákoľvek bytosť. Každá
strela spôsobí zranenie za 1k4+1 životov. Za každé dve úrovne
získa kúzelník o jednu strelu viac - má dve na 3. tri na
5. štyri na 7. a päť na 9. |
|
Protection
From Evil - Ochrana
pred zlom
(ochrana) |
Dosah: dotyk
Trvanie: 2 kolá/úroveň
Doba zoslania: 4
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Keď
je toto kúzlo zoslané, vytvorí magickú bariéru na
zosielateľovi 0,3 m širokú. Bariéra sa pohybuje spolu s príjemcom
a má hneď dva účinky:
1. všetky útoky vedené zlou bytosťou alebo zlom očarovanou
bytosťou na
príjemcu majú postih -2 k hodu na útok
2. všetky záchranné hody spôsobené takými útokmi sú
chránenou osobou
robené s bonusom +2 |
|
Protection
From Petrification - Ochrana
pred zkamenením
(ochrana) |
Dosah: 0
Trvanie: 5 ťahov
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
cieľ
Záchranný hod: zvláštny |
Toto
kúzlo zaručuje príjemcovi imunitu pred hoci akým útokom
skamenenia. Ráta sa tam tiež pohľad baziliska, medúzi i
prekliety zvitok skamenenia. |
|
Reflected
Image - Odrazený
obraz
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: 0
Trvanie: 3 kolá +
1 kolo za úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: žiadny |
Pomocou
tohoto kúzla vytvorí zosielateľ vlastný obraz, ktorý bude
chodiť vedľa neho. Obraz robí prene to čo i zosielateľ,
takže protivník netuší ktorý z nich je pravý. Je 50% šanca
že zaútočí na teba a 50% že zaútočí na obraz. Obraz
zmizne keď vyprší kúzlo, je zasiahnutý alebo niekto zošle
úspešné rozptýlenie. |
|
Shield
- Štít
(vyvolanie) |
Dosah: 0
Trvanie: 5 ťahov
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: žiadny |
Keď
je toto kúzlo zoslaté, vytvorí sa pred čarodejom neviditeľná
bariéra. Nastaví obranné číslo čarodeja na 4 proti všetkým
zbraniam a 2 proti strelným zbraniam. Tiež nás obdaruje
imunitou proti strelným zbraniam. |
|
Shocking
Grasp -
Desivé škrtenie
(premeny) |
Dosah:
dotyk
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Keď
toto kúzlo pôsobý, čarodej sa musí dotknúť cieľovej
bytosti ináč je kúzlo premárnené.Na dotknutie má len
jedno kolo a elektrický náboj má len jeden. Zranenie je
1k8+1/úroveň zosielateľa. |
|
Sleep
- Spánok
(očarovanie
/ zmámenie) |
Dosah: 30
Trvanie: 5 kôl/úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
zvláštna
Záchranný hod: zrušenie |
Keď
čarodej zošle toto kúzlo, upadne jedna alebo viac bytostí
(okrem nemŕtvych a iných špeciálne imunných bytostí) do
letargického spánku.Všetky ovlivnené bytosti musia byť
navzájom od seba na 9m. Bytosti v oblasti pôsobnia
musia hodiť záchranný hod proti kúzlam s postihom -3 ináč
upadnú do spánku. Na príšery so životaschopnosťou 4+3
alebo viac nemá kúzlo účinok. Na takto uspané bytosti môžeme
útočiť so značním bonusom. |
|
Spook
- Strašidlo
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: 9
Trvanie: 3
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie |
Toto
kúzlo umožňuje zosielateľovi hrať sa s prirodzeným
strachom a to tak, že nepriateľ považuje zosielateľa za
niečo strašidelné čo ho naviac aj ohrozuje. Pokiaľ bytosť
neuspeje v záchrannom hode tak sa otočí a beží najrýchlejšie
ako len vládze preč. Za každé dve úrovne zosielateľa má
bytosť postih k záchrane -1 až do maxima -6. I keď v skutočnosti
zosielateľa nepriateľa neprenásleduje, prenásleduje ho
jeho vlastný strach. Kúzlo pôsobí iba proti bytostiam s
inteligenciou vyššou ako 2 a na nemŕtvych nepôsobí vôbec. |
|
|
|