Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné


























































































































































































































































 
Mágove kúzla I.

| 1.úroveň | 2. úroveň | 3.úroveň | 4.úroveň | 5.úroveň |
| 6.úroveň | 7.úroveň | 8.úroveň | 9.úroveň |


 Armor - Zbroj                                                
  (stvorenie)
Dosah: 0
Trvanie: 9 hodín
Doba zoslania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom vytvorí čarodej magické pole, ktoré slúži ako šupinové brnenie (OC6). Sčíta sa s obratnosťou a v prípade bojovníkov/mágov aj s bonusom za štít. Kúzlo zbroj neomedzuje pohyb a keďže nič neváži, neovlivňuje ani kúzlenie. Pokiaľ nie je odčarované vydrží aj 9 hod.

  

 Blindness - Slepota
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 10 ťahov
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie
Toto kúzlo natrvalo oslepí cieľ. Je povolený záchranný hod a keď je cieľ úspešný, kúzlo nepôsobí. Ak je bytosť oslepená získa -4 postih k útoku a postih 4 k obrannému číslu.

 

 Burning Hands - Horiace ruky
  (premeny)
Dosah: 1,5m
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 60 stupňový uhol
Záchranný hod: 1/2
Každá bytosť pôsobenia stratí 1k3 životov +2 za úroven zosielateľa až do maxima 1k3 +20. Ak bytost uspeje v záchrannom hode tak len polovicu.

 

 Charm Person - Zmam osobu
  (očarovanie / zmámenie)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 5 kôl
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 1 osoba
Záchranný hod:  zrušenie
Toto kúzlo ovlivní jednu osobu na ktorú je zoslané. Termín osoba označuje ľudí, demiľudí alebo humanoidy ľudskej veľkosti či menšej ako sú brownye, dryády, trpaslíci, elfovia, gnollovia, gnómovia, škreti, polo elfovia, hobbiti, polo orkovia, skuruti, ľudia, koboldi, jašterí ľudia, nixie, orkovia, pixie, škriatkovia, troglodyti a mnoho ďalších. Osoba musí uspieť v záchrane proti kúzlu, aby na ňu kúzlo neúčinkovalo. Pokiaľ príjemca neuspeje v záchrannom hode proti kúzlu (ku ktorému má bonus +3), pozerá na zosielateľa ako na najlepšieho kamaráta, spojencu., ktorého si váži a chráni ho. Zosielateľ mu môže dávať rozkazy a príjemca ich urobí hneď ako to pojde. Pokiaľ zosielateľ zraní, či sa len pokúsi zraniť zmámenú osobu zjavným útokom, alebo je zoslané úspešné kúzlo rozptýl kúzla, tak zmámenie pominie. Pokiaľ bytosť ovlivňuje viac zmámení, má prednosť to posledné. Tiež majte na pamäti, že zmámenú bytosť nejde prijmúť k tomu, aby opustila miesto, kde bola zmámená.

 

 Chill Touch - Mrazivý dotyk
  (nekromancia)
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zrušenie
Keď zosielateľ dokončí toto kúzlo, zahalí jeho ruku modrá žiara. Táto žiara vysáva životnú energiu akejkoľvek živej bytosti, na ktorú zaútočí úspešne s bojom z blízka. Dotknutá bytosť musú úspešne hodiť záchranný hod proti kúzlu, ináč je zranená za 1-8 životov a získa postih - 2 k THAC0

 

 Chromatic Orb - Farebná guľa
  (vyvolanie)
Dosah: 30 m
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: jedna bytosť
Záchranný hod: zvláštny
Pôsobenie kúzla záleží od úrovne zosielateľa.
Úroveň: 1. zranenie 1-4 a cieľ je oslepený na 1 kolo
             2. zranenie 1-4 a cieľ má hrozné bolesti
             3. zranenie 1-6 a cieľ sa zapáli
             4. zranenie 1-6 a cieľ je oslepený na 1 ťah
             5. zranenie 1-8 a cieľ omráči na 3 kolá
             6. zranenie 1-8 a cieľ oslabý
             7. zranenie 1-10 a cieľ paralyzuje na 2 ťahy
           10. zranenie 1-12 kyselinou a cieľ premení na kameň
           12. zranenie 2-24 a cieľ okamžite zabije. Obeť má záchranné hody proti 
                 kúzlu s postihom +6 

 

 Colour Spray - Farebná sprška
  (premeny)
Dosah: 9m
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 60 stupňový uhol
Záchranný hod: zvláštny
Kúzlo ovlivní 1k6 bytostí v oblasti pôsobenie.
Bytosti musia uspiet v záchrannom hode proti kúzlu, ináč padnú do bezvedomia na 5 kol.

 

 Find Familiar - Vyvolaj priateľa
  (stvorenie / povolávanie)
Dosah: nie je
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: 1 priateľ
Záchranný hod:  zvláštny
Týmto kúzlom sa zosielateľ pokúsi vyvolať priateľa, ktorý by ho sprevádzal na jeho ceste za dobrodružstvom. Priateľ je maličká bytosť. Môže byť čarodejovi prospešný, môže prepožičiať svoje vjemy, rozprávať sa s ním, slúžiť ako špeh, zved alebo stráž. Zosielateľ môže mať naraz iba jedného priateľa a nedokáže ovlivniť aká bytosť sa zjaví, ak sa nejaká vôbec zjaví. Toto kúzlo môže zoslať iba hlavná postava. Bytosť je vždy inteligentnejšia ako ostatné z jej druhu. Má o 2-3 body inteligencie viac. Tiež vďaka magickému putu so zosielateľom má zaučene dlhý život. Čarodej má s priateľom empatické spojenie a môže mu mentálne rozdávať príkazy. Zosielateľ obdrží polovicu priateľových životov ako bonus k maximálnemu počtu životov. O priatľa sa musí veľmi dobre staraˇť, lebo ak priateľ zomrie, tak mág stratí bonusové životy, dostane zranenie ktoré sa rovná počtu bonusových životov a stratí TRVALO jeden bod odolnosti. Podľa presvedčenia môže hráč získať týchto priateľov.

  

 Friends - Priatelia
  (očarovanie / zmámenie)
Dosah: 0
Trvanie: 1k4 kol +1 kolo/úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zvláštny
Kúzlo spôsobí, že na určitý čas sa mu zvíši charizma o 6. Každý kto ho vidí sa snaží mu byť na pomoc a odpovedať mu. Napr. mrzutý strážnik môže utrúsiť nejaké informácie, útočiaci orkovia môžu ušetriť zosielateľov život a namiesto toho ho zajmú.

   

 Grease - Sádlo
  (stvorenie)
Dosah: 10m
Trvanie:
 3kolá + 1kolo/úroveň
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
oblasť 9 x 9 metrov
Záchranný hod: 
zvláštny
Kúzlo pokryje povrch mastným, klzkým svinstvom. Každá bytosť vchádzajúca do tejto oblasti alebo bytosť, ktorá už v tejto oblasti je musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu ináč sa pošmykne a nemôže sa pohybovať rýchlo. Tí, ktorí sa nepošmykli majú jedno kolo na to, aby si našli nejaký stabilný povrch, ináč môžu hádzať znova záchranný hod. V záchranných hodoch sa môžu pokúšať uspieť každé kolo.

 

 Identify - Určenie
  (veštenie)
Dosah: 0
Trvanie:
 ihneď
Doba zoslania:
 zvláštne
Oblasť pôsobenia:
1 predmet 
Záchranný hod: 
žiadny
Keď si zapamätáš toto kúzlo, chod na neurčený predmet a stistni tlačitko určenie. Šanca na identifikovanie neidentifikovaného predmetu je 100%. Kúzlo určí meno predmetu, kúzelnú moc predmetu a či nie je prekliate.

   

 Infravision - Infravidenie
  (veštenie)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
10 ťahov
Doba zoslania:
zvláštna 
Oblasť pôsobenia:
jedna bytosť
Záchranný hod:
žiadny
Príjemca dostane infravidenie ktoré majú elfovia či trpazlíci. Kúzlo trvá kým neskončí alebo nie je zrušené.

   

 Larloch´s Minor Drain - Larchovo menšie vysatie
  (nekromancia)
Dosah: 30m
Trvanie:
zvláštne
Doba zoslania:
1
Oblasť pôsobenia:
cieľová bytosť 
Záchranný hod:
žiadny
Cieľovej bytosti ubere 4 životy ktoré sa prirátáju zosielateľovi. Ak takto získa životy až nad svoj maximum, tak o ne príde behom 10 kol.

   

 Magic Missile - Magická strela
  (vyvolanie)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
 ihneď
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod: 
žiadny
Toto kúzlo patrí medzi najobľúbenejšie z prvej úrovne. Kúzlo vytvorý až päť strel magickej energie, ktoré neomylne trafia cieľ, ktorým musí byť akákoľvek bytosť. Každá strela spôsobí zranenie za 1k4+1 životov. Za každé dve úrovne získa kúzelník o jednu strelu viac - má dve na 3. tri na 5. štyri na 7. a päť na 9.

   

 Protection From Evil - Ochrana pred zlom
  (ochrana)
Dosah: dotyk
Trvanie:
 2 kolá/úroveň
Doba zoslania:
 4
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod: 
žiadny
Keď je toto kúzlo zoslané, vytvorí magickú bariéru na zosielateľovi 0,3 m širokú. Bariéra sa pohybuje spolu s príjemcom a má hneď dva účinky: 
1. všetky útoky vedené zlou bytosťou alebo zlom očarovanou bytosťou na 
    príjemcu majú postih -2 k hodu na útok
2. všetky záchranné hody spôsobené takými útokmi sú chránenou osobou  
    robené s bonusom +2

   

 Protection From Petrification - Ochrana pred zkamenením
  (ochrana)
Dosah: 0
Trvanie:
 5 ťahov
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
cieľ
Záchranný hod: 
zvláštny
Toto kúzlo zaručuje príjemcovi imunitu pred hoci akým útokom skamenenia. Ráta sa tam tiež pohľad baziliska, medúzi i prekliety zvitok skamenenia.

   

 Reflected Image - Odrazený obraz
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: 0
Trvanie:
 3 kolá + 1 kolo za úroveň
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: 
žiadny
Pomocou tohoto kúzla vytvorí zosielateľ vlastný obraz, ktorý bude chodiť vedľa neho. Obraz robí prene to čo i zosielateľ, takže protivník netuší ktorý z nich je pravý. Je 50% šanca že zaútočí na teba a 50% že zaútočí na obraz. Obraz zmizne keď vyprší kúzlo, je zasiahnutý alebo niekto zošle úspešné rozptýlenie.

   

 Shield - Štít
  (vyvolanie)
Dosah: 0
Trvanie:
 5 ťahov
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: 
žiadny
Keď je toto kúzlo zoslaté, vytvorí sa pred čarodejom neviditeľná bariéra. Nastaví obranné číslo čarodeja na 4 proti všetkým zbraniam a 2 proti strelným zbraniam. Tiež nás obdaruje imunitou proti strelným zbraniam.

   

 Shocking Grasp - Desivé škrtenie
  (premeny)
Dosah: dotyk
Trvanie:
zvláštne
Doba zoslania:
1
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod:
žiadny
Keď toto kúzlo pôsobý,  čarodej sa musí dotknúť cieľovej bytosti ináč je kúzlo premárnené.Na dotknutie má len jedno kolo a elektrický náboj má len jeden. Zranenie je 1k8+1/úroveň zosielateľa. 

   

 Sleep - Spánok
  (očarovanie / zmámenie)
Dosah: 30
Trvanie:
 5 kôl/úroveň
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
zvláštna
Záchranný hod: 
zrušenie
Keď čarodej zošle toto kúzlo, upadne jedna alebo viac bytostí (okrem nemŕtvych a iných špeciálne imunných bytostí) do letargického spánku.Všetky ovlivnené bytosti musia byť navzájom od seba  na 9m. Bytosti v oblasti pôsobnia musia hodiť záchranný hod proti kúzlam s postihom -3 ináč upadnú do spánku. Na príšery so životaschopnosťou 4+3 alebo viac nemá kúzlo účinok. Na takto uspané bytosti môžeme útočiť so značním bonusom. 

   

 Spook - Strašidlo
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: 9
Trvanie:
 3
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod: 
zrušenie
Toto kúzlo umožňuje zosielateľovi hrať sa s prirodzeným strachom a to tak, že nepriateľ považuje zosielateľa za niečo strašidelné čo ho naviac aj ohrozuje. Pokiaľ bytosť neuspeje v záchrannom hode tak sa otočí a beží najrýchlejšie ako len vládze preč. Za každé dve úrovne zosielateľa má bytosť postih k záchrane -1 až do maxima -6. I keď v skutočnosti zosielateľa nepriateľa neprenásleduje, prenásleduje ho jeho vlastný strach. Kúzlo pôsobí iba proti bytostiam s inteligenciou vyššou ako 2 a na nemŕtvych nepôsobí vôbec.

  

 © Taita 2004