Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné
































































































































































































































 
Mágove kúzla II.

| 1.úroveň | 2. úroveň | 3.úroveň | 4.úroveň | 5.úroveň |
| 6.úroveň | 7.úroveň | 8.úroveň | 9.úroveň |


 Agannazar´s scorcher - Agannazarov žiar
  (vyvolanie)
Dosah: 20 metrov
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: paprsok 0,6 x 18 metrov
Záchranný hod: žiadny
Po zoslaní tohoto zaklínadla vylietne z kúzelníkovej ruky ohnivý paprsok, ktorý zasiahne jednu zvolenú obeť. Tá utrpí zranenie za 3-18 životov. Proti kúzlu nie je žiadny záchranný hod, ale ohnivzdornosť a iné zvláštne typy odolnosti môžu zranenie zmierniť či negovat. Ďalšie bytosti, ktoré sa dostanú do dráhy plameňa, sú tiež zranené.

  

 Blur - Rozmazanie
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: 0
Trvanie:
 4 kolá + 2 kolá/úroveň
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: 
žiadny
Keď je toto kúzlo zoslaté, čarodej nechá svoju podobu otáčať, vlniť a rozmazať. Vďaka týmto efektom má nepriateľ nižšiu šancu na zásah.Všetky útoky či už strelnými alebo zbraňami na blízko majú postih -3 a čarodej získava +1 k záchranným hodom.

 

 Deafness - Hluchota
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: 60 metrov
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 2
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie
Kúzlo spôsobí, že obeť totálne ohluchne. Obeť môže skúsiť záchranný hod proti kúzlu. Hluchí kúzelníci majú 50% šance na neúspech kúzla. Túto hluchotu môžete vyliečiť kúzlami Rozptyl mágiu či Uzdrav nemocného.

 

 Detect invisibility - Nájdi neviditeľnosť
  (veštenie)
Dosah: 0
Trvanie:
 ihneď
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
polomer 21m
Záchranný hod:
žiadny
Keď čarodej zošle toto kúzlo, uvidí všetky neviditeľné bytosti vrátane etherálnych i astrálnych. Tiež uvidí skrývajúceho sa zlodeja. Toto kúzlo ale neodhalí žiaden preľud ani ilúziu. Tiež neumožňuje vidieť cez fyzické objekty. Ak má neviditeľný nepriateľ na sebe silnejšie ochranné kúzlo proti tomuto detekovaciemu kúzlu, tak sa nezjaví. Ak neviditeľná osoba vstúpi do oblasti pôsobenia až po zoslatí kúzla, tak ostane neviditeľná.

 

 Ghoul touch - Dotyk ghúla
  (nekromancia)
Dosah: 0
Trvanie: 5 kôl
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zrušenie
Keď zosielateľ dokončí kúzlo, zahalí jeho ruku zelená žiara. Akonáhle čarodej úspešne zaútočí zblízka (dotkne sa bytosti), dotknutá bytosť je ochromená negatívnou energiou. Dotknutá bytosť musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu, ináč je paralyzovaná na 5 kôl.

 

 Glitterdust - Trplietavý prach
  (stvorenie / povolávanie)
Dosah: 10m
Trvanie:
 4 kolá
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
6m
Záchranný hod:
zvláštny
Toto kúzlo vytvorí v oblasti pôsobenia trplietavý prach. Nepriateľ musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu, lebo inak na dve kolá oslepne (-4 k hodom na útok, k záchranným hodom a OC). Tento prach sa usadí na bytostiach a začne sa trplietať, čím prezradí ich pozíciu. Prach sa nedá odstrániť. Takto ľahko zahliadnete i neviditeľnú bytosť. Prach po 4 kolách vybledne.

 

 Horror - Des
  (nekromancia)
Dosah: 25 metrov
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 2
Oblasť pôsobenia: štvorce 9 m
Záchranný hod: zrušenie
Všetci nepriatelia v oblasti pôsobenia pri zoslaní kúzla musia uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč zdesene utečú. Niektoré bytosti sú voči efektom strachu imunné a to spolu všetkými nemŕtvymi.

 

 Invisibility - Neviditeľnosť
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: dotyk
Trvanie:
 zvláštne
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod:
žiadny
Toto kúzlo spôsobí, že dotknutá bytosť zmizne. Nedá sa zahlianuť normálnym pohľadom ani infravidením. Táto bytosť nie je magicky utíšená a určité podmienky ju môžu zviditeľniť. Túto bytosť nevidia ani spojenci ak normálne nevidia neviditeľných. Jej veci sú tiež neviditeľné, pokiaľ si ich drží pri sebe. Po upustení predmetu bude predmet viditeľný. Ak nejaký vezme tak sa zneviditeľní. Toto kúzlo bytosti umožňuje chodiť, jesť, šplhať aj otvárať dvere. Môže zosielať ochranné a posilovacie kúzla na družinu a na seba ale nemôže útočiť, lebo sa zviditeľní. Tiež sa zviditeľní po 24 hod alebo po úspešne zoslanom detekovacom kúzle.

  

 Knock - Zaklop
  (premeny)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
 zvláštne
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
zamknuté dvere alebo truhľa
Záchranný hod:
zvláštny
Toto kúzlo otvorí zamknuté alebo kúzlom zamknuté dvere. Tiež otvorí skrine i truhly. Toto kúzlo nevie nadvihnúť závoru na dverách ani inú prekážku.

   

 Know alignment - Poznaj presvedčenie
  (veštenie)
Dosah: 10m
Trvanie:
 ihneď
Doba zoslania:
 1 kolo
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod:
zrušenie
Kúzlo poznaj presvedčenie umožní zosielateľovi prečítať auru bytosti. Ak bytosť uspeje v záchrannom hode, tak sa nedozvie nič. Po zasiahnutí cieľovej bytosti sa okolo nej zvají kruh. Červená znamená zlo, modrá dobro a bielou sa značia neutrálne postavy.

 

 Luck - Šťastie
  (očarovanie / zmámenie)
Dosah: 10m
Trvanie:
 ihneď
Doba zoslania:
 1 kolo
Oblasť pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný hod:
zrušenie
Príjemca kúzla má šťastie vo všetkom čo robí po nasledujúce 3 kolá. Získa +5% bonus ku každej akcii a to i vrátane záchranných hodov, zlodejských schopností i v hodoch na zásah.

   

 Melf ´s acid arrow - Melfov kyselinový
  (stvorenie)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
 zvláštne 
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
 1 cieľ
Záchranný hod:
 zvláštny
Týmto kúzlom zosielateľ vytvorí magické šípy, ktoré neomylne letia k cieľu. Šípy nemajú žiaden bonus k útoku či k zraneniu, ale spôsobia 2k4 zranenia. Za každé tri úrovne zosielateľa vydrží kyselina o jedno kolo dlhšie ak nie je nejakým spôsobom odčarovaná a spôsobí ďalšie 2k4 zranenie každé kolo.

   

 Mirror image - Zrkadlový obraz
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: 0
Trvanie:
 3 kolá + 1 kolo / úroveň
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
 zvláštna
Záchranný hod:
 žiadny
Zoslaním tohoto kúzla vytvorí zosielateľ okolo seba 2 až 8 kópií seba samého. Tieto kópie robia presne to isté čo zosielateľ. Tieto kópie sa vlnia a skrúcajú, ale ani tak nedokáže nepriateľ zistiť, ktorý je ten pravý. Keď je obraz zasiahnutý zbraňou z blízka, strelnou, magickou... tak obraz zmizne ale ostatné obrazy to nijak neovplyvní. Obrazy sa stále točia a preskakujú, takže útočník musí najprv zasiahnuť všetky obrazy, aby sa mohol dostať k čarodejovi.

   

 Power word: sleep - Mocné slovo: spi
  (stvorenie / povolávanie)
Dosah: 30 m
Trvanie:
 5 kol
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
 1 bytosť
Záchranný hod:
 žiadna
Keď čarodej zošle Mocné slovo: spi, tak jedna bytosť okrem nemŕtvych a iných špeciálnych bytostí upadne do komatického spánku. Táto bytosť musí mať menej než 20 životov, inak na ňu kúzlo nepôsobí. Bytosť nemá nárok na záchranný hod. Na magicky uspaté bytosti sa dá útočiť so značným bonusom. Spánok trvá 5 kôl.

   

 Ray of enfeeblement - Paprsok oslabenia
  (ilúzie / preľudy)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
 1 kolo/úroveň
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
 1 bytosť
Záchranný hod:
 zrušenie
Týmto kúzlom čarodej oslabý svojho protivníka a to tak, že mu zníži Silu. Zasiahnutá bytosť bude mať silu 5 a tým sa jej zníži útok, zranenie i nosnosť. Bytosť má možnosť hodiť záchranný hod.

   

 Resist fear  - Odolaj strachu
  (ochrana)
Dosah: 10 m 
Trvanie:
 1 hodina
Doba zoslania:
 1
Oblasť pôsobenia:
 polomer 9 metrov
Záchranný hod:
 zvláštny
Čarodej posilní odvahu príjemcom kúzla a zvýši ich morálku na maximum. Morálka sa príjemcom postupne znižuje, keď kúzlo prestane trvať. Ak sú príjemcovia ovplyvnení magickým strachom, získajú späť kľud.

   

 Stinking cloud - Smrdiaci mrak
  (vyvolanie)
Dosah: 30 m 
Trvanie:
 1 ťah
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
 polomer 9 metrov
Záchranný hod:
 zvláštny
Zosielateľ tohoto kúzla vytvorí mrak smrdiaceho zápachu v okruhu 9m od miesta, kde stojí. Každá bytosť chytená v mraku musí uspieť v záchrannom hode proti jedu, ináč sa začne potácať a nemôže útočiť celé 1-2 kolá. Tí, ktorí uspejú v záchrannom hode môžu kľudne opustiť mrak, i keď musia uspieť v záchrannom hode každé kolo v mraku. Tieto otrávené efekty môžu byť spomalené alebo neutralizované s určitým typom mágie.

   

 Strength - Sila
  (premeny)
Dosah: dotyk
Trvanie:
 1 ťah / úroveň
Doba zoslania:
 1 kolo
Oblasť pôsobenia:
 dotknutá osoba
Záchranný hod:
 žiadny
Použitie tohoto kúzla zvýši postave silu na 18 a potom pridá 50% prídavného bonusu. Postava získa odpovedajúci bonus za silu. Napr. keď má postava silu medzi 18/50 a 18/00 tak získa silu 18/00. Ak má silu medzi 18/01 a 18/50 získa silu 18/50 + pôvodné percentá. Ak je sila menšia ako 18 bude 18/50 a ak je sila 19, tak sa vo skutočnosti zníži.

   

 Vocalise - Hlas
  (premeny)
Dosah: dotyk
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 2
Oblasť pôsobenia: jedna kúzliaca bytosť
Záchranný hod: žiadny
Príjemca tohoto kúzla môže zosielať kúzla vyžadujúce hlasovú zložku bez toho, že by vydal zvuk, tak dlho kým sa celé zosielanie vlezie do doby trvania kúzla Hlas. Je iba odstránená hlasová zložka kúzla. Toto kouzlo neovlivní iné zvuky či reč - proste zruší hlasovú časť kúzla.
Toto kúzlo môže byť veľmi užitočné, keď je pri zoslaní nutné ticho alebo bol kúzelník magicky umlčený.

   

 Web - Pavučina
  (vyvolanie)
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie:
 2 ťahy
Doba zoslania:
 2
Oblasť pôsobenia:
 zvláštna
Záchranný hod:
 zvláštny
Toto kúzlo vytvorí mnohovrstvovú masu lepkavých vlákien a tkanív, ktoré sú o mnoho silnejšie ako pavučina. Kúzlo pokryje 9 m priemerný okruh (zhruba toľko koľko ohnivá guľa). Bytosť dotýkajúca sa pavučiny je k nej prilepená. Každý v oblasti pôsobenia, kde je kúzlo zoslaté, musí uspieť v záchrannom hode s postihom -2 a keď sa mu podarí, môže v kľude odkráčať z pavučiny. Neúspech znamená, že bytosť je prilepená k pavučine. Bytosti chytené v pavučine musia v každom kole uspieť v záchrannom hode, ináč sa nemôžu pohybovať.

   

 © Taita 2004