|
|
Mágove kúzla
II.
| 1.úroveň | 2. úroveň | 3.úroveň | 4.úroveň | 5.úroveň |
| 6.úroveň | 7.úroveň | 8.úroveň | 9.úroveň |
|
Agannazar´s
scorcher
- Agannazarov
žiar
(vyvolanie) |
Dosah:
20
metrov
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania: 3
Oblasť
pôsobenia:
paprsok 0,6 x 18 metrov
Záchranný
hod:
žiadny
|
Po
zoslaní tohoto zaklínadla vylietne z kúzelníkovej ruky
ohnivý paprsok, ktorý zasiahne jednu zvolenú obeť. Tá utrpí
zranenie za 3-18 životov. Proti kúzlu nie je žiadny záchranný
hod, ale ohnivzdornosť a iné zvláštne typy odolnosti môžu
zranenie zmierniť či negovat. Ďalšie bytosti, ktoré sa
dostanú do dráhy plameňa, sú tiež zranené.
|
|
Blur
- Rozmazanie
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: 0
Trvanie: 4 kolá +
2 kolá/úroveň
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
|
Keď je toto kúzlo zoslaté, čarodej
nechá svoju podobu otáčať, vlniť a rozmazať. Vďaka týmto
efektom má nepriateľ nižšiu šancu na zásah.Všetky útoky
či už strelnými alebo zbraňami na blízko majú postih -3 a
čarodej získava +1 k záchranným hodom.
|
|
Deafness
- Hluchota
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah:
60 metrov
Trvanie:
zvláštne
Doba
zosielania:
2
Oblasť
pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný
hod:
zrušenie
|
Kúzlo
spôsobí, že obeť totálne ohluchne. Obeť môže skúsiť
záchranný hod proti kúzlu. Hluchí kúzelníci majú 50% šance
na neúspech kúzla. Túto hluchotu môžete vyliečiť kúzlami
Rozptyl mágiu či Uzdrav nemocného. |
|
Detect
invisibility
- Nájdi
neviditeľnosť
(veštenie) |
Dosah: 0
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia:
polomer 21m
Záchranný hod: žiadny
|
Keď
čarodej zošle toto kúzlo, uvidí všetky neviditeľné
bytosti vrátane etherálnych i astrálnych. Tiež uvidí skrývajúceho
sa zlodeja. Toto kúzlo ale neodhalí žiaden preľud ani ilúziu.
Tiež neumožňuje vidieť cez fyzické objekty. Ak má
neviditeľný nepriateľ na sebe silnejšie ochranné kúzlo
proti tomuto detekovaciemu kúzlu, tak sa nezjaví. Ak
neviditeľná osoba vstúpi do oblasti pôsobenia až po
zoslatí kúzla, tak ostane neviditeľná. |
|
Ghoul
touch
- Dotyk
ghúla
(nekromancia) |
Dosah:
0
Trvanie:
5
kôl
Doba
zosielania:
3
Oblasť
pôsobenia: zosielateľ
Záchranný
hod: zrušenie
|
Keď
zosielateľ dokončí kúzlo, zahalí jeho ruku zelená žiara.
Akonáhle čarodej úspešne zaútočí zblízka (dotkne sa
bytosti), dotknutá bytosť je ochromená negatívnou
energiou. Dotknutá bytosť musí uspieť v záchrannom hode
proti kúzlu, ináč je paralyzovaná na 5 kôl. |
|
Glitterdust
- Trplietavý
prach
(stvorenie
/ povolávanie) |
Dosah: 10m
Trvanie: 4 kolá
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: 6m
Záchranný hod: zvláštny
|
Toto
kúzlo vytvorí v oblasti pôsobenia trplietavý prach.
Nepriateľ musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu, lebo
inak na dve kolá oslepne (-4 k hodom na útok, k záchranným
hodom a OC). Tento prach sa usadí na bytostiach a začne sa
trplietať, čím prezradí ich pozíciu. Prach sa nedá odstrániť.
Takto ľahko zahliadnete i neviditeľnú bytosť. Prach po 4
kolách vybledne. |
|
Horror
- Des
(nekromancia) |
Dosah:
25
metrov
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
2
Oblasť
pôsobenia: štvorce
9 m
Záchranný
hod: zrušenie
|
Všetci
nepriatelia v oblasti pôsobenia pri zoslaní kúzla musia
uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč zdesene utečú.
Niektoré bytosti sú voči efektom strachu imunné a to spolu
všetkými nemŕtvymi. |
|
Invisibility
- Neviditeľnosť
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: dotyk
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
|
Toto
kúzlo spôsobí, že dotknutá bytosť zmizne. Nedá sa
zahlianuť normálnym pohľadom ani infravidením. Táto bytosť
nie je magicky utíšená a určité podmienky ju môžu
zviditeľniť. Túto bytosť nevidia ani spojenci ak normálne
nevidia neviditeľných. Jej veci sú tiež neviditeľné,
pokiaľ si ich drží pri sebe. Po upustení predmetu bude
predmet viditeľný. Ak nejaký vezme tak sa zneviditeľní.
Toto kúzlo bytosti umožňuje chodiť, jesť, šplhať aj otvárať
dvere. Môže zosielať ochranné a posilovacie kúzla na družinu
a na seba ale nemôže útočiť, lebo sa zviditeľní. Tiež
sa zviditeľní po 24 hod alebo po úspešne zoslanom
detekovacom kúzle. |
|
Knock
- Zaklop
(premeny) |
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia:
zamknuté dvere alebo truhľa
Záchranný hod: zvláštny
|
Toto
kúzlo otvorí zamknuté alebo kúzlom zamknuté dvere. Tiež
otvorí skrine i truhly. Toto kúzlo nevie nadvihnúť závoru
na dverách ani inú prekážku. |
|
Know
alignment
- Poznaj
presvedčenie
(veštenie) |
Dosah: 10m
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 1
kolo
Oblasť pôsobenia: 1
bytosť
Záchranný hod: zrušenie |
Kúzlo
poznaj presvedčenie umožní zosielateľovi prečítať auru
bytosti. Ak bytosť uspeje v záchrannom hode, tak sa nedozvie
nič. Po zasiahnutí cieľovej bytosti sa okolo nej zvají
kruh. Červená znamená zlo, modrá dobro a bielou sa značia
neutrálne postavy. |
|
Luck
- Šťastie
(očarovanie
/ zmámenie) |
Dosah: 10m
Trvanie: ihneď
Doba zoslania: 1
kolo
Oblasť pôsobenia: 1
bytosť
Záchranný hod: zrušenie |
Príjemca
kúzla má šťastie vo všetkom čo robí po nasledujúce 3
kolá. Získa +5% bonus ku každej akcii a to i vrátane záchranných
hodov, zlodejských schopností i v hodoch na zásah. |
|
Melf
´s acid arrow - Melfov
kyselinový
(stvorenie) |
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: 1
cieľ
Záchranný hod: zvláštny |
Týmto
kúzlom zosielateľ vytvorí magické šípy, ktoré neomylne
letia k cieľu. Šípy nemajú žiaden bonus k útoku či k
zraneniu, ale spôsobia 2k4 zranenia. Za každé tri úrovne
zosielateľa vydrží kyselina o jedno kolo dlhšie ak nie je
nejakým spôsobom odčarovaná a spôsobí ďalšie 2k4
zranenie každé kolo. |
|
Mirror
image
- Zrkadlový
obraz
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: 0
Trvanie: 3 kolá +
1 kolo / úroveň
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny |
Zoslaním
tohoto kúzla vytvorí zosielateľ okolo seba 2 až 8 kópií
seba samého. Tieto kópie robia presne to isté čo zosielateľ.
Tieto kópie sa vlnia a skrúcajú, ale ani tak nedokáže
nepriateľ zistiť, ktorý je ten pravý. Keď je obraz
zasiahnutý zbraňou z blízka, strelnou, magickou... tak
obraz zmizne ale ostatné obrazy to nijak neovplyvní. Obrazy
sa stále točia a preskakujú, takže útočník musí najprv
zasiahnuť všetky obrazy, aby sa mohol dostať k čarodejovi. |
|
Power
word: sleep
- Mocné
slovo: spi
(stvorenie
/ povolávanie) |
Dosah: 30
m
Trvanie: 5 kol
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 1
bytosť
Záchranný hod: žiadna |
Keď
čarodej zošle Mocné slovo: spi, tak jedna bytosť okrem nemŕtvych
a iných špeciálnych bytostí upadne do komatického spánku.
Táto bytosť musí mať menej než 20 životov, inak na ňu kúzlo
nepôsobí. Bytosť nemá nárok na záchranný hod. Na
magicky uspaté bytosti sa dá útočiť so značným bonusom.
Spánok trvá 5 kôl. |
|
Ray
of enfeeblement
- Paprsok
oslabenia
(ilúzie
/ preľudy) |
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: 1 kolo/úroveň
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: 1
bytosť
Záchranný hod: zrušenie |
Týmto
kúzlom čarodej oslabý svojho protivníka a to tak, že mu
zníži Silu. Zasiahnutá bytosť bude mať silu 5 a tým sa
jej zníži útok, zranenie i nosnosť. Bytosť má možnosť
hodiť záchranný hod. |
|
Resist
fear - Odolaj
strachu
(ochrana) |
Dosah: 10
m
Trvanie: 1 hodina
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer
9 metrov
Záchranný hod: zvláštny |
Čarodej
posilní odvahu príjemcom kúzla a zvýši ich morálku na
maximum. Morálka sa príjemcom postupne znižuje, keď kúzlo
prestane trvať. Ak sú príjemcovia ovplyvnení magickým
strachom, získajú späť kľud. |
|
Stinking
cloud
- Smrdiaci
mrak
(vyvolanie) |
Dosah: 30
m
Trvanie: 1 ťah
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: polomer
9 metrov
Záchranný hod: zvláštny |
Zosielateľ
tohoto kúzla vytvorí mrak smrdiaceho zápachu v okruhu 9m od
miesta, kde stojí. Každá bytosť chytená v mraku musí
uspieť v záchrannom hode proti jedu, ináč sa začne potácať
a nemôže útočiť celé 1-2 kolá. Tí, ktorí uspejú v záchrannom
hode môžu kľudne opustiť mrak, i keď musia uspieť v záchrannom
hode každé kolo v mraku. Tieto otrávené efekty môžu byť
spomalené alebo neutralizované s určitým typom mágie. |
|
Strength
- Sila
(premeny) |
Dosah: dotyk
Trvanie: 1 ťah /
úroveň
Doba zoslania: 1
kolo
Oblasť pôsobenia: dotknutá
osoba
Záchranný hod: žiadny |
Použitie
tohoto kúzla zvýši postave silu na 18 a potom pridá 50% prídavného
bonusu. Postava získa odpovedajúci bonus za silu. Napr. keď
má postava silu medzi 18/50 a 18/00 tak získa silu 18/00. Ak
má silu medzi 18/01 a 18/50 získa silu 18/50 + pôvodné
percentá. Ak je sila menšia ako 18 bude 18/50 a ak je sila
19, tak sa vo skutočnosti zníži. |
|
Vocalise
- Hlas
(premeny) |
Dosah:
dotyk
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
2
Oblasť
pôsobenia: jedna
kúzliaca bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Príjemca
tohoto kúzla môže zosielať kúzla vyžadujúce hlasovú
zložku bez toho, že by vydal zvuk, tak dlho kým sa celé
zosielanie vlezie do doby trvania kúzla Hlas. Je iba odstránená
hlasová zložka kúzla. Toto kouzlo neovlivní iné zvuky či
reč - proste zruší hlasovú časť kúzla.
Toto kúzlo môže byť veľmi užitočné, keď je pri zoslaní
nutné ticho alebo bol kúzelník magicky umlčený. |
|
Web
- Pavučina
(vyvolanie) |
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: 2 ťahy
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: zvláštny |
Toto
kúzlo vytvorí mnohovrstvovú masu lepkavých vlákien a tkanív,
ktoré sú o mnoho silnejšie ako pavučina. Kúzlo pokryje 9
m priemerný okruh (zhruba toľko koľko ohnivá guľa). Bytosť
dotýkajúca sa pavučiny je k nej prilepená. Každý v
oblasti pôsobenia, kde je kúzlo zoslaté, musí uspieť v záchrannom
hode s postihom -2 a keď sa mu podarí, môže v kľude odkráčať
z pavučiny. Neúspech znamená, že bytosť je prilepená k
pavučine. Bytosti chytené v pavučine musia v každom kole
uspieť v záchrannom hode, ináč sa nemôžu pohybovať. |
|
|
|