Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné









































































   Rasa Vašej postavy určuje aké môžu byť jej základné vlastnosti. Každá rasa má svoje 
   výhody  a nevýhody, ktoré sa uplatnia v hre.

  
Človek 
   Vo Faerunu ich je najviac. Im patrí väčšina královstiev. Sú mierumilovní a tolerantní. Ich 
   veľkou výhodou je, že môžu postupovať v akomkoľvek povolaní, ale ani v jednom z 
   nich extrémne nevynikajú.

  
Elf 
   Sú to bytosti jemné a krehké. Hovoria melodickým hlasom. Hovorí sa o nich že sú 
   veľmi ľahkomyselní. Majú radi zábavu, tanec a podobne.Majú vrodenú odolnosť na 
   magické zmámenie  a spánok. Pomocou infravidenia ktoré majú tiež vrodené sa ľahko 
   môžu orientovať v  tme. Veďia dobre zachádzať lukom a ťiež sa dobre oháňajú s dlhým 
   mečom. Majú bonus k obratnosti, ale trpia postihom na odolnosť. Vo svete ich existuje 
   viac tipov: Zlatí elfovia, Mesační elfovia, Divokí elfovia, Morskí elfovia a  Drowovia 
   (Temní elfovia).

  
Polo-Elf  
   Poloelfovia sú napol ľudia a napol elfovia. Sú krásni, vynaliezaví
   a talentovaní. Odolávajú spánku a zmätku. Vďaka infravideniu vidia aj v tme.

  
Gnóm  
   Sú to vzdialení predkovia trpazlíkov, ale sú o trocha menší. Hovoria, že sú menej 
   gulatejší ako ich vzdialení príbuzní. Majú zmysel pre humor a milujú prírodu tak ako 
   diamanty alebo šperky. Majú vrodenú odolnosť voči mágii a podobne ako elfoia majú 
   infravidenie, ktorím vidia aj v tme. Získávajú bonus k inteligencii, ale tiež majú postih k 
   múdrosti.

  
Polčík  
   Sú to malí baculatí tvorovia, ktorí pripomínajú malých ľudí. Majú guľatú tváričku a veľký 
   úsmev na tvári. Prednosť dávajú pohodliu domova, ako dobrodružstvu. Majú radi 
   dobrý život. Používajú docela tvrdý humor a radi vymýšľajú 
príbehy. Majú veľkú 
   odolnosť voči jedom a mágii. Perfektne ovládajú prak a omedzene vidia aj v
tme   čo im 
   môže poskytnúť taktickú výhodu. V ríši žijú celkovo tri druhy polčíkov: Chlponohatí, 
   Plavonia a Statovia. 

  
Trpaslík
   Trpaslíci sú malí národ, ktorý ľahko rozoznáte podľa ich veľkosti a tvaru. Sú tvrdohlaví 
   a mlčanliví. Radi ťažko pracujú a nemajú veľký zmysel pre humor. Tešia sa z piva a 
   medoviny, 
ale najväčšiu radosť im prinesie zlato. Sú odolní voči jedom a mágii. Tiež 
   majú infravidenie, 
ktorým vidia v tme. Získavajú bonus k odolnosti, ale majú postih k 
   charismea k obratnosti. V ríši sa objavujú celkom štyri druhy trpaslíkov: Zlatí trpaslíci, 
   Stítoví trpaslíci, Divokí trpaslíci a Duergarovia.

  
Polo-Ork
   Poloorkovia sa rodia zo spojenia ľudí a orkov. Sú rovnako vysokí ako ľudia, ale sú 
   ťažší vďaka svojim svalom. Ich koža je zelená a majú veľké zuby, čo jasne poukazuje 
   na ich predkov. Získavajú bonus k sile.
  

Rasa

Max Sila

Max Obr

Max Kons

Max Int

Max Múd

Max Cha

Dostupné povolania

Dostupné multi povolania

Výhody

Človek

18

18

18

18

18

18

Všetky

None

Nemá

Elf

18

19

17

18

18

18

Bojovník, Hraničiar, Klerik, Mág, Zlodej 

Bojovník/Zlodej Bojovník/Mág, Mág/Zlodej, Bojovník/Mág/Zlodej

Infravidenie(60'), Odolnosť voči Očarovaniu a Spánku (90%), bonus k dlhému meču a dlhému luku (+1)

Polo-Elf

18

18

18

18

18

18

Bojovník, Hraničiar, Klerik, Druid, Mág, Zlodej, Bard

Bojovník/Zlodej, Bojovník/Mág, Bojovník/Klerik, Mág/Zlodej, Klerik/Mág, Bojovník/Druid, Klerik/Hraničiar,
 Bojovník/Mág/Klerik,

Infravidenie(60'), Odolnosť voči Očarovaniu a Spánku (30%)

Gnóm

18

18

18

19

17

18

Klerik, Mág, Zlodej, Bojovník

Bojovník/Zlodej, Bojovník/Klerik, Bojovník/Iluzionista, Iluzionista/Zlodej, Klerik/Iluzionista, Klerik/Zlodej

Infravidenie(60'), Živelná odolnosť voči mágii (+1 k záchrannému hodu každých  3.5 Kon)

Polčík

17

19

18

18

17

18

Bojovník, Klerik, Zlodej

Bojovník/Zlodej

Infravidenie(30-60'), Odolnosť voči mágii a jedom(+1 k záchrannému hodu každých  3.5 Kon) , bonus k  Slings (+1)

Trpaslík

18

17

19

18

18

16

Bojovník, Klerik, Zlodej

Bojovník/Zlodej, Bojovník/Klerik

Infravidenie(60'), Odolnosť voči mágii a jedom(+1 k záchrannému hodu každých  3.5 Kon)

Polo-Ork

19

18

19

16

18

18

Bojovník, Klerik, Zlodej

Bojovník/Zlodej, Bojovník/Klerik, Klerik/Zlodej

Vysoká sila a konstitúcia

© Taita 2004