|
|
Rasa Vašej postavy určuje
aké môžu byť jej základné vlastnosti. Každá rasa má svoje
výhody a nevýhody, ktoré sa uplatnia v hre.
Človek
Vo Faerunu ich je najviac. Im patrí väčšina královstiev.
Sú mierumilovní a tolerantní. Ich
veľkou výhodou je, že môžu postupovať v akomkoľvek
povolaní, ale ani v jednom z
nich extrémne nevynikajú.
Elf
Sú to bytosti jemné a krehké. Hovoria melodickým
hlasom. Hovorí sa o nich že sú
veľmi ľahkomyselní. Majú radi zábavu, tanec a
podobne.Majú vrodenú odolnosť na
magické zmámenie a spánok. Pomocou
infravidenia ktoré majú tiež vrodené sa ľahko
môžu orientovať v tme. Veďia dobre zachádzať
lukom a ťiež sa dobre oháňajú s dlhým
mečom. Majú bonus k obratnosti, ale trpia postihom na
odolnosť. Vo svete ich existuje
viac tipov: Zlatí elfovia, Mesační elfovia, Divokí
elfovia, Morskí elfovia a Drowovia
(Temní elfovia).
Polo-Elf
Poloelfovia sú napol ľudia a napol elfovia. Sú krásni,
vynaliezaví
a talentovaní. Odolávajú spánku a zmätku. Vďaka
infravideniu vidia aj v tme.
Gnóm
Sú to vzdialení predkovia trpazlíkov, ale sú o trocha
menší. Hovoria, že sú menej
gulatejší ako ich vzdialení príbuzní. Majú zmysel pre humor
a milujú prírodu tak ako
diamanty alebo šperky. Majú vrodenú odolnosť voči mágii a
podobne ako elfoia majú
infravidenie, ktorím vidia aj v tme. Získávajú bonus k
inteligencii, ale tiež majú postih k
múdrosti.
Polčík
Sú to malí baculatí tvorovia, ktorí pripomínajú malých
ľudí. Majú guľatú tváričku a veľký
úsmev na tvári. Prednosť dávajú pohodliu domova, ako dobrodružstvu.
Majú radi
dobrý život. Používajú docela tvrdý humor a radi vymýšľajú príbehy. Majú
veľkú
odolnosť voči jedom a mágii. Perfektne ovládajú prak a omedzene vidia aj
v tme čo
im
môže poskytnúť taktickú výhodu. V ríši žijú celkovo tri
druhy polčíkov: Chlponohatí,
Plavonia a Statovia.
Trpaslík
Trpaslíci
sú malí národ, ktorý ľahko rozoznáte podľa ich veľkosti a tvaru.
Sú tvrdohlaví
a mlčanliví. Radi ťažko pracujú a nemajú veľký
zmysel pre humor. Tešia sa z piva a
medoviny, ale najväčšiu
radosť im prinesie zlato. Sú odolní voči jedom a mágii. Tiež
majú infravidenie, ktorým vidia
v tme. Získavajú bonus k odolnosti, ale majú postih k
charismea k obratnosti. V ríši sa objavujú celkom štyri druhy
trpaslíkov: Zlatí trpaslíci,
Stítoví trpaslíci, Divokí trpaslíci a Duergarovia.
Polo-Ork
Poloorkovia sa rodia zo
spojenia ľudí a orkov. Sú rovnako vysokí ako ľudia, ale sú
ťažší vďaka svojim svalom. Ich koža je zelená a
majú veľké zuby, čo jasne poukazuje
na ich predkov. Získavajú bonus k sile.
Rasa
|
Max Sila
|
Max Obr
|
Max Kons
|
Max Int
|
Max Múd
|
Max Cha
|
Dostupné
povolania
|
Dostupné multi
povolania
|
Výhody
|
Človek
|
18
|
18
|
18
|
18
|
18
|
18
|
Všetky
|
None
|
Nemá
|
Elf
|
18
|
19
|
17
|
18
|
18
|
18
|
Bojovník, Hraničiar,
Klerik, Mág, Zlodej
|
Bojovník/Zlodej
Bojovník/Mág, Mág/Zlodej, Bojovník/Mág/Zlodej
|
Infravidenie(60'),
Odolnosť voči Očarovaniu a Spánku (90%), bonus k dlhému meču
a dlhému luku (+1)
|
Polo-Elf
|
18
|
18
|
18
|
18
|
18
|
18
|
Bojovník, Hraničiar,
Klerik, Druid, Mág, Zlodej, Bard
|
Bojovník/Zlodej,
Bojovník/Mág, Bojovník/Klerik, Mág/Zlodej, Klerik/Mág,
Bojovník/Druid, Klerik/Hraničiar,
Bojovník/Mág/Klerik,
|
Infravidenie(60'),
Odolnosť voči Očarovaniu a Spánku (30%)
|
Gnóm
|
18
|
18
|
18
|
19
|
17
|
18
|
Klerik, Mág,
Zlodej, Bojovník
|
Bojovník/Zlodej,
Bojovník/Klerik, Bojovník/Iluzionista, Iluzionista/Zlodej,
Klerik/Iluzionista, Klerik/Zlodej
|
Infravidenie(60'),
Živelná odolnosť voči mágii (+1 k záchrannému hodu každých
3.5 Kon)
|
Polčík
|
17
|
19
|
18
|
18
|
17
|
18
|
Bojovník, Klerik,
Zlodej
|
Bojovník/Zlodej
|
Infravidenie(30-60'),
Odolnosť voči mágii a jedom(+1 k záchrannému hodu každých
3.5 Kon) , bonus k Slings
(+1)
|
Trpaslík
|
18
|
17
|
19
|
18
|
18
|
16
|
Bojovník, Klerik, Zlodej
|
Bojovník/Zlodej,
Bojovník/Klerik
|
Infravidenie(60'),
Odolnosť voči mágii a jedom(+1 k záchrannému hodu každých
3.5 Kon)
|
Polo-Ork
|
19
|
18
|
19
|
16
|
18
|
18
|
Bojovník, Klerik,
Zlodej
|
Bojovník/Zlodej,
Bojovník/Klerik, Klerik/Zlodej
|
Vysoká sila a konstitúcia
|
|
|
|