Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné




























































































































   Svet Baldurs Gate II je plný tajuplných a úžasných tvorov. U niektorých z nich budete 
   potrebovať zvláštne schopnosti, aby ste ich porazili, zatiaľčo iné sú vybavené silnými
   kúzlami, ktoré sa musíš naučiť prekonávať. Tu nájdete základné informácie o kvalite
   obrnenia (armor class - AC), hodnote získanej skúsenosti či o zvláštnych druhoch útoku
   pre každého jednotlivého tvora. Tieto údaje sú doplnené všeobecným popisom, ktorý
   ti pomôže každú bytosť spoznať a naplánovať v boji tú správnu stratégiu s ňou. 
   Využívaj tieto údaje pri plnení jednotlivých úloh, ale vždy maj na pamäti: 
   "svojich spolubojovníkov si drž pri tele, zatiaľčo nepriateľa od tela ďalej".

   Ankheg

   Tieto veľké šesťnohé potvory sa skrývajú v podzemí,  pokiaľ podľa otrasov nucítia 
   blížiacu sa obeť. Potom sa ankghegovia vynoria a zaútočia svojími ostrými kúsadlami. 
   Sú tiež schopní pluť lepkavé enzymi, ktoré sú schopné vyvolať na niekoľko kôl 
   popáleniny, pokiaľ obeť nezvládne obranný hod proti smrti. Ankhegove pevné ulity sa 
   dajú pretvoriť na súpravu plátovej zbroje (AC1) vynikajúce svojou ľahkosťou.

   Úroveň/kocka životov:   8
    Kvalita obrnenia:            
2
    Skúsenostné body:       
974
    Zvláštne útoky:              
Kyselina



   Banshee (nemŕtva víla)

   Banshee sú beztelní zlí duchovia, ktorí sú veľmi odolní na mágiu. Sú tiež vybavení určitou 
   odolnosťou voči chladným a elektrickým útokom a môžu byť zasiahnuté iba so 
   zbraňami +1 a lepšími. Najničivejší útok banshee je smrtiace nariekanie, ktoré vyžaduje,
   aby každý, kto ho začuje, previedol obranný hod proti smrti, ináč okamžite zomrú.
   Banshee je nemŕtve stvorenie, takže môže byť obrátené klerikom na dostatočne vysokej
   úrovni.

   Úroveň/kocka životov:   7
    Kvalita obrnenia:            
0
    Skúsenostné body:       
4000   
   Zvláštne útoky:              Smrtiace nariekanie

   Bear (medveď)

   Tieto pomerne často sa vyskytujúce cicavce sa vyhýbajú kontaktu s človekom a bojujú,
   len pokiaľ sú k tomu vyprovokované (zlihanie pokusu o okúzlenie živočícha sa dá tiež
   chápať ako nepriateľstvo). Najagresívnejšie druhy sú horské a jaskynné medvede.
   Tieto sa často zjavujú pri zakúzlení "Povolanie zvierat".
   
                                 
Medveď čierny | Medveď hnedý | Medveď jaskynný | Medveď horský        
   Úroveň/kocka životov:   3                        5                        6                             8
    Kvalita obrnenia:            
7                        6                        6                             6
    Skúsenostné body:       
174                    420                    650                         650
    Zvláštne útoky:              
žiadne               žiadne              žiadne                    žiadne


   Beholder a príbuzné druhy

   Beholderovia a ďalšie príbuzné druhy vypadajú ako gule s jedným ústredným okom a 
   radom menších očí na očných stopkách okolo hornej časti gule. Okrúhle telo beholderov
   sa pohybuje prostredníctvom levitácie, umožňujúcej tvorovi slobodný pohyb. 
   Beholderovia útočia predovšetkým mágiou, i keď niektorí z nich sú schopní silného 
   kúsnutia. Každý druh beholera je vybavený sadou magických schopností: gauti disponujú
   znehybnením a pôsobením vážnich zranení, zatiaľčo ich väčší príbuzní môžu vysielať 
   smrtelné paprsky. 

                                  Beholder | Gauth |   Nemŕtvy beholder | Stará guľa | Spektátor | Pozorovateľ        
   Úroveň/kocka životov:   9              9             9                             12             4               8
    Kvalita obrnenia:            
0              0             0                              0              4              -2
    Skúsenostné body:       
14 000      9 000     13 000                     14 000      4 000        15 000
    Zvláštne útoky:              
Mágia     Mágia   Mágia                    Mágia      Mágia      Mágia


   Carrion crawler (mrchožrútska húsenka)

   Húsenky mrchožrútske obývajú podzemnú oblasť a fungujú prevažne ako mrchožrúti, 
   i keď sú schopné i zaútočiť, ak ich k tomu doženie hľad. Útočia údermi svojich 
   chápadiel, ktoré vyločojú ochromovací jed, potom obeť dorazí kúsnutím. Sprcha šípov
   by mala tvora spoľahlivo zadržať, aby sa nepriblížil na dosah.

   Úroveň/kocka životov:   3
    Kvalita obrnenia:            
Hlava 3
    Skúsenostné body:       
  420
    Zvláštne útoky:              
Znehybnenie

   Greater cat (šelmy)

   Všetky šelmi útočia svojimi drápmi. K útoku využívajú svoju obratnosť a rýchlosť, sú 
   schopné za okamih rozpárať svoju obeť. Obratný zved ich môže prekvapiť, ako jedia
   menšie živočíchy, ale pokiaľ zbadajú človeka, ihneď mu dajú prednosť. 

                                 Gepard Rys Jaguár | Leopard | Lev obecný | Lev horský | Lev škvrnitý | Panter | Tiger
   Úroveň/kocka životov:   3           2           4           3           5                   3                 6                    4           5
    Kvalita obrnenia:            
5           6           6           6           5                   6                 5                    6           6
    Skúsenostné body:       
174       174       420       270       650               270             974               420        650
    Zvláštne útoky:            
žiadne  žiadne  žiadne  žiadne  žiadne          žiadne       žiadne        žiadne  žiadne


   Dog (pes)

   Bojoví psi sú špeciálne cvičení k boji alebo strážnej službe. Obvykle ide o veľké zvieratá
   ako sú vlčiaci. Bojoví psi obvykle neútočia, pokiaľ k tomu nie sú vyprovokovaní, alebo 
   im to nie je prikázané. Divokých psov nájdete skoro všade, loviace v organizovaných 
   skupinách. V každom prípade sú menej nebezpeční ako ich príbuzní vlci.

                                   Bojový pes | Divoký pes        
   Úroveň/kocka životov:   2                   1                        
    Kvalita obrnenia:             
6                   7      
    Skúsenostné body:       
64                 34            
    Zvláštne útoky:              
žiadne          žiadne            


   Dopplehanger (dvojník)

   Dvojníci sú potvory schopné meniť svoju podobu a dokonalo napodobovať vzhľad 
   humanoidných tvorov. Sú vysoko inteligentné a útočia rozvahou. Väčší dvojníci sú naviac
   schopnými mágmi, ktorí ovládajú kúzla ako Ponáhľanie či zrkadlový obraz, ktoré im 
   pomáhajú v boji. Všetci dvojníci sú imunný voči kúzlam tipu Spánok, Okúzlenie apod.

                                   Dvojník | Väčší dvojník       
   Úroveň/kocka životov:   4                8                        
    Kvalita obrnenia:             
5                5      
    Skúsenostné body:       
64              34            
    Zvláštne útoky:              
Mágia       Mágia            


   Dragon (drak)

   Draci sú starou rasou okrídlených plazov. Sú známi a obávaní kvôli ich úžasnej veľkosti,
   sile i magickým schopnostiam, ktoré z nich robia jedných z najsilnejších tvorov na svete.
   Draci sa rozlišujú podľa farieb ich šupín a je ich mnoho rôznych druhov. Okrem ostrých 
   zubov a drápov sú vybavení aj pestrou škálou magických útokov vysokej úrovne 
   použitelných pri boji. Do toho sa počíta všeko od ničivého dračieho dychu až k veterným
   poryvom pôsobeným mávaním krídiel, schopným odfúknuť súpera späť. Zasiahnutí 
   potom musia zvládnuť obranný hod, ináč budú po nasledujúce kolá ochromení.

                                  Drak čierny | Drak červený | Drak tieňový | Drak strieborný       
   Úroveň/kocka životov:   12                15                     12                   15                        
    Kvalita obrnenia:             
1                  -3                      -4                   -3
    Skúsenostné body:       
52 000         64 000              52 000            54 000            
    Zvláštne útoky:              
Mágia        Mágia              Mágia            Mágia


   Dryad (dryáda)

   Tieto plaché, neagresívne stromové víly bývajú často pomýlené s krásnymi elfmi. Ak sa
   ocitnú v núdzi, sú schopné sa uchýliť k zoslaniu mentálnej dominancie, zmätku alebo
   hojivých kúziel buď k vlastnej obrane alebo k pomoci iným. Tieto stvorenia sú pripútané
   k svojim dubom a nemôžu sa od nich príliš vzdialiť.

   Úroveň/kocka životov:   2
    Kvalita obrnenia:            
9
    Skúsenostné body:       
 974
    Zvláštne útoky:              
Okúzlenie

<< späť [1,2,3,4,5,6] ďalej >>
© Taita 2004