Duergar
Duergarovia
či hlbinní trpaslíci žijú predovšetkým v mimoriadne hlbokom
podzemí. Ich
rody vynikajú v kovozpracujúcich remesliach. Často sú
zamestnaní ako zbrojári, i keď
sa im kvôli zlému založeniu ľudia vyhýbajú.
Duergarovia sú vyzbrojení sekerami a sú
podporovanými duergarovmi čo používajú kušu.
Duergarový čarodej disponuje s
omedzenými magickými schopnosťami, obvykle používajú
buď obranné kúzla ako napr.
Zrkadlový obraz, alebo používa
slabšie útočné kúzla ako Plamenný šíp či Magická strela.
Úroveň/kocka
životov: 1
Kvalita obrnenia:
4
Skúsenostné
body:
420-620
Zvláštne útoky:
Žiadne
Elemental,
air (vzdušný elementál)
Vzdušný elementál pripomína vírivý stĺp
vzduchu. Útočia sústredeným vzdušným
poryvom zamiereným proti svojim protivníkom. Sú schopní
rýchleho pohybu a oproti
iným lietavcom sú vo výhode. Väčší vzdušný elementál
môže v boji zoslať naviac
Tornádo, ktoré vyžaduje, aby súper previedol obranný
hod proti kúzlam. Normálneho
vzdušného elementála i jeho silnejšiu variantu môžete
efektívne zasiahnuť len so
zbraňami +2 a lepšími.
Menší vzdušný elementál
| Vzdušný
elementál |
Väčší vzdušný elementál
Úroveň/kocka
životov: 8
12
16
Kvalita obrnenia:
2
2
2
Skúsenostné
body:
3
000
7
000
11 000
Zvláštne útoky: Žiadne
Žiadne
Tornádo
Elemental, earth (elementál zemný)
Zemní elementálovia sú zložení
zo zeme a z hliny. Sú to pomalí, tažkopádni tvorovia,
ktorých mohutné paže sú schopné zasadiť vážne
zranenie. Sú mimoriadne účinný v boji
proti živočíchom, ktorí stoja alebo sú na zemi, ale
ich efektivita sa znižuje pri stretnutí s
lietajúcimi čivočíchmi. Normálneho zemného elementála
aj jeho väčšiu variantu môžete
efektívne zasiahnuť iba so zbraňami +2 a lepšími.
Menší zemný elementál |
Zemný elementál
| Väčší
zemný elementál
Úroveň/kocka
životov: 8
12
16
Kvalita obrnenia:
2
2
2
Skúsenostné
body:
2
000
6
000
10 000
Zvláštne útoky: Žiadne
Žiadne
Žiadne
Elemental, fire (elementál ohňa)
Ohniví elementálovia pripomínajú
humanoidnú postavu odetú do ohnivých šiat. Útočia
svojimi ohnivími rukami, s ktorými sú schopní spôsobiť
až 24 bodov poranenia. Súper
vybavený s ohnivzdornosťou si s nimi hravo poradí. Pri
boji môžete normálneho ohnivého
elementála a jeho väčšiu variantu efekívne zasiahnuť
iba so zbraňami +2 a lepšími.
Menší ohnivý elementál |
Ohnivý elementál
| Väčší
ohnivý elementál
Úroveň/kocka
životov: 8
12
16
Kvalita obrnenia:
2
2
2
Skúsenostné
body:
2
000
6
000
10 000
Zvláštne útoky: Žiadne
Žiadne
Žiadne
Ettrcap
Ettercapovia sú dravé a kruté stvorenia,
ktoré radi pokladajú pasce na neopatrné
dobrodruhy. Často sa dajú najsť v blízkosti pavúčich
hniezd, preto že je o nich známe, že
spolupracujú s pavúkmi. Ettercapovia dávajú prednosť
útoku svojimi drápmi, ale ich
najnebezpečnejším útokom je kúsnutie. Ich špičáky sú
totiž doplnené jedovými vačkami
obsahujúcimi mimoriadne účinný toxin.
Úroveň/kocka
životov: 5
Kvalita obrnenia:
6
Skúsenostné
body:
650
Zvláštne útoky: Jed
Flind
Flindovia sú podobní gnollom, ale sú
inteligentnejší, gnollovia týchto svojich vyspelejších
príbuzných chovajú v úcte. Flindovia bojujú s dvojručnými
mečmi a často sa postavia do
čela gnollských bojových oddielov. Vďaka svojej veľkej
sile sú flindovia schopní
odzbrojiť svojich súperov, ktorí po úspešnom flindskom
výpade nezvládnu obranný hod
proti paliciam.
Úroveň/kocka
životov: 2
Kvalita obrnenia:
5
Skúsenostné
body:
120
Zvláštne útoky: Odzbrojenie
Genie (džin)
Džinovia pochádzajú z elementálnych ríší,
kde žijú v prísne hierarchických spoločnostiach.
Každý
džin je vybavený silnými magickými schopnosťami, ktoré využívajú
v boji. Kúzla
sa najviac vzťahujú k ríši, z ktorej pochádzajú.
Daovia sú z elementálnej ríše Zeme a
používajú kúzla, ako je Kamenná koža alebo
Zkamenenie. Džinovia pochádzajú z
elementálnej ríše vzduchu a kúzlia najčastejšie Tieňové
dvere alebo štít. Efríti sú z ríše
ohňa a používajú Firebally či ohnivý úder. Každý džin
používa v boji nablízko scimitary.
Dao
|
Džin
|
Efrít
Úroveň/kocka
životov: 8 7 10
Kvalita obrnenia:
3
4
2
Skúsenostné
body:
5 000 5
000
8 000
Zvláštne útoky: Mágia
Mágia
Mágia
Ghoul/Ghast
Ghúlovia
a Ghasti sú nemŕtve bytosti, ktoré boli kedysi ľuďmi. Ako nemŕtvi
môžu byť aj
Ghúlovia aj Ghasti obrátení klerikom. Bohužial kúzla
ako Spánok či Okúzlenie na ne
vôbec nepôsobí. Ghúlovia a Ghasti
útočia drápmi a zubami, ich úspešný zásah vyžaduje
obranný hod proti znehybneniu, ináč bude obeť zadržená.
Vládcovia ghúlov sú naviac
vybavení jedom, ktorý pôsobí, pokiaľ nie je
neutralizovaný klerikom či kňazom.
Ghast
| Stiahnutý
ghast | Ghúl
| Väčší ghúl
| Vládca ghúlov
Úroveň/kocka
životov: 4 8
2
4
6
Kvalita obrnenia:
4
4
6
6
4
Skúsenostné
body:
650
850
174
2 000 3 000
Zvláštne útoky: Znehyb.
Znehyb. Znehyb.
Znehyb. Znehyb.
Gibberling
Gibberlingovia
sú malí hrbatí humanoidia s hrivou čiernych vlasov. Obvykle útočia
vo
veľkých skupinách, aby svojim počtom zaistili výhodu.
Zmutovaný gibberling je naviac
schopný svojimi jedovatými drápmi spôsobiť chorobu
(Disease).
Giberling
| Zmutovaný
gibberling
Úroveň/kocka
životov: 1
2
Kvalita obrnenia:
10 10
Skúsenostné
body:
34
14
Zvláštne útoky:
Žiadne
Choroba
Gnoll
Gnollovia
sú veľký humanoidi nie nepodobný hyenám. Pohybujú sa vo
volne
organizovaných skupinách. Ich obľúbenou zbraňou je
halapartna, i keď sa v ich
primitívnej spoločnosti vyskytujú aj šamani schopní
podporovať kúzlami svoju družinu.
Úroveň/kocka
životov: 2
Kvalita obrnenia:
5
Skúsenostné
body:
34-120
Zvláštne útoky:
Žiadne
|