Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné






























































































































   
  
Duergar

   Duergarovia či hlbinní trpaslíci žijú predovšetkým v mimoriadne hlbokom podzemí. Ich 
   rody vynikajú v kovozpracujúcich remesliach. Často sú zamestnaní ako zbrojári, i keď 
   sa im kvôli zlému založeniu ľudia vyhýbajú. Duergarovia sú vyzbrojení sekerami a sú
   podporovanými duergarovmi čo používajú kušu. Duergarový čarodej disponuje s 
   omedzenými magickými schopnosťami, obvykle používajú buď obranné kúzla ako napr.
   Zrkadlový obraz, alebo používa slabšie útočné kúzla ako Plamenný šíp či Magická strela.

   Úroveň/kocka životov:   1
    Kvalita obrnenia:            
4
    Skúsenostné body:       
420-620
    Zvláštne útoky:              
Žiadne


   Elemental, air (vzdušný elementál)

   Vzdušný elementál pripomína vírivý stĺp vzduchu. Útočia sústredeným vzdušným 
   poryvom zamiereným proti svojim protivníkom. Sú schopní rýchleho pohybu a oproti 
   iným lietavcom sú vo výhode. Väčší vzdušný elementál môže v boji zoslať naviac 
   Tornádo, ktoré vyžaduje, aby súper previedol obranný hod proti kúzlam. Normálneho 
   vzdušného elementála i jeho silnejšiu variantu môžete efektívne zasiahnuť len so 
   zbraňami +2 a lepšími.

                                  
Menší vzdušný elementál | Vzdušný elementál | Väčší vzdušný elementál
   Úroveň/kocka životov:   8                                        12                            16
    Kvalita obrnenia:            
2                                        2                              2
    Skúsenostné body:       
3 000                                  7 000                       11 000
    Zvláštne útoky:              
Žiadne                               Žiadne                    Tornádo


   Elemental, earth (elementál zemný)

   Zemní elementálovia sú zložení zo zeme a z hliny. Sú to pomalí, tažkopádni tvorovia,
   ktorých mohutné paže sú schopné zasadiť vážne zranenie. Sú mimoriadne účinný v boji
   proti živočíchom, ktorí stoja alebo sú na zemi, ale ich efektivita sa znižuje pri stretnutí s
   lietajúcimi čivočíchmi. Normálneho zemného elementála aj jeho väčšiu variantu môžete
   efektívne zasiahnuť iba so zbraňami +2 a lepšími.

                                   Menší zemný elementál | Zemný elementál | Väčší zemný elementál
   Úroveň/kocka životov:   8                                        12                            16
    Kvalita obrnenia:            
2                                        2                              2
    Skúsenostné body:       
2 000                                  6 000                       10 000
    Zvláštne útoky:              
Žiadne                               Žiadne                   
Žiadne


   Elemental, fire (elementál ohňa)

   Ohniví elementálovia pripomínajú humanoidnú postavu odetú do ohnivých šiat. Útočia
   svojimi ohnivími rukami, s ktorými sú schopní spôsobiť až 24 bodov poranenia. Súper 
   vybavený s ohnivzdornosťou si s nimi hravo poradí. Pri boji môžete normálneho ohnivého
   elementála a jeho väčšiu variantu efekívne zasiahnuť iba so zbraňami +2 a lepšími.

                                   Menší ohnivý elementál | Ohnivý elementál | Väčší ohnivý elementál
   Úroveň/kocka životov:   8                                        12                            16
    Kvalita obrnenia:            
2                                        2                              2
    Skúsenostné body:       
2 000                                  6 000                       10 000
    Zvláštne útoky:              
Žiadne                               Žiadne                   
Žiadne


   Ettrcap 

   Ettercapovia sú dravé a kruté stvorenia, ktoré radi pokladajú pasce na neopatrné 
   dobrodruhy. Často sa dajú najsť v blízkosti pavúčich hniezd, preto že je o nich známe, že
   spolupracujú s pavúkmi. Ettercapovia dávajú prednosť útoku svojimi drápmi, ale ich
   najnebezpečnejším útokom je kúsnutie. Ich špičáky sú totiž doplnené jedovými vačkami
   obsahujúcimi mimoriadne účinný toxin.
                                  
 
   Úroveň/kocka životov:   5                                       
    Kvalita obrnenia:            
6                                     
    Skúsenostné body:       
650   
    Zvláštne útoky:              
Jed     


   Flind

   Flindovia sú podobní gnollom, ale sú inteligentnejší, gnollovia týchto svojich vyspelejších
   príbuzných chovajú v úcte. Flindovia bojujú s dvojručnými mečmi a často sa postavia do
   čela gnollských bojových oddielov. Vďaka svojej veľkej sile sú flindovia schopní 
   odzbrojiť svojich súperov, ktorí po úspešnom flindskom výpade nezvládnu obranný hod 
   proti paliciam.

   Úroveň/kocka životov:   2                                       
    Kvalita obrnenia:            
5                                     
    Skúsenostné body:       
120   
    Zvláštne útoky:              
Odzbrojenie     


   Genie (džin)

   Džinovia pochádzajú z elementálnych ríší, kde žijú v prísne hierarchických spoločnostiach.
  
Každý džin je vybavený silnými magickými schopnosťami, ktoré využívajú v boji. Kúzla
   sa najviac vzťahujú k ríši, z ktorej pochádzajú. Daovia sú z elementálnej ríše Zeme a
   používajú kúzla, ako je Kamenná koža alebo Zkamenenie. Džinovia pochádzajú z 
   elementálnej ríše vzduchu a kúzlia najčastejšie Tieňové dvere alebo štít. Efríti sú z ríše
   ohňa a používajú Firebally či ohnivý úder. Každý džin používa v boji nablízko scimitary.

                                   Dao         |         Džin         |         Efrít
   Úroveň/kocka životov:   8                        7                       10
    Kvalita obrnenia:            
3                        4                       2
    Skúsenostné body:       
5 000                 5 000                 8 000
    Zvláštne útoky:              
Mágia              Mágia              
Mágia


   Ghoul/Ghast

   Ghúlovia a Ghasti sú nemŕtve bytosti, ktoré boli kedysi ľuďmi. Ako nemŕtvi môžu byť aj
   Ghúlovia aj Ghasti obrátení klerikom. Bohužial kúzla ako Spánok či Okúzlenie na ne 

   vôbec nepôsobí. Ghúlovia a Ghasti útočia drápmi a zubami, ich úspešný zásah vyžaduje
   obranný hod proti znehybneniu, ináč bude obeť zadržená. Vládcovia ghúlov sú naviac
   vybavení jedom, ktorý pôsobí, pokiaľ nie je neutralizovaný klerikom či kňazom.

                                    Ghast      | Stiahnutý ghast | Ghúl         | Väčší ghúl | Vládca ghúlov
   Úroveň/kocka životov:   4                  8                     2                4                 6
    Kvalita obrnenia:            
4                  4                     6                6                 4
    Skúsenostné body:       
650               850                174             2 000          3 000
    Zvláštne útoky:             
Znehyb.      Znehyb.        Znehyb.   Znehyb.    Znehyb.


   Gibberling

   Gibberlingovia sú malí hrbatí humanoidia s hrivou čiernych vlasov. Obvykle útočia vo 
   veľkých skupinách, aby svojim počtom zaistili výhodu. Zmutovaný gibberling je naviac 
   schopný svojimi jedovatými drápmi spôsobiť chorobu (Disease).

                                   Giberling      | Zmutovaný gibberling
   Úroveň/kocka životov:   1                   2                
    Kvalita obrnenia:            
10                10                 
    Skúsenostné body:       
  34                14             
    Zvláštne útoky:              
Žiadne        Choroba      


   Gnoll

   Gnollovia sú veľký humanoidi nie nepodobný hyenám. Pohybujú sa vo volne 
   organizovaných skupinách. Ich obľúbenou zbraňou je halapartna, i keď sa v ich 
   primitívnej spoločnosti vyskytujú aj šamani schopní podporovať kúzlami svoju družinu.

   Úroveň/kocka životov:   2
    Kvalita obrnenia:            
5
    Skúsenostné body:       
34-120
    Zvláštne útoky:              
Žiadne


© Taita 2004