Mindflayer (požierači mysli)
Požierači
mysli, ktorí sú tiež známi ako Illithidovia, sú strašnými protivníkmi.
Žijú hĺboko
pod zemou, kde s pomocou svojich mentálnich síl zotročujú
svojich nepriateľov a živia
sa mozgovou hmotou akýchkoľvek tvorov, na ktorých
narazia. Mindflayerovia ovládajú
kúzla vysokej úrovne a psionické schopnosti, ktorým dokážu
svojich nepriateľov
znehybniť či ovládnuť. Potom ich môžu veľmi ľahko
zabiť tým, že svojimi chápadlami
preniknú do jeho mozgu. Existuje niekoľko druhov
mindflayerov: tie, ktoré sa rozhodnú
zameriať sa na svoje magické schopnosti na úkor psionických,
sú vylúčené z
Illithidovskej spoločnosti a stanú sa z nich psanci. Hľadajú
možnosť predĺženia života
nad bežne medze, a z tých, ktorým sa to podarí, sa stanú
nemŕtve bytosti známe ako
Alhooni. Ulitharidovia či Illithidovia sú elitou medzi požieračmi
mysle, pretože sú silnejší a
nebezpečnejší ako ich bežní príbuzní. Upírsky
mindflayery majú schopnosti mindflayerov
a upírov a ovládajú vysávanie úrovní aj psionické útoky.
Alhoon
| Požierači myslí
| Ulitharid
|
Úroveň/kocka
životov: 13
5
5
Kvalita obrnenia:
0
2
0
Skúsenostné
body:
9 000
3
000
5 000
Zvláštne útoky:
Žiadne
Žiadne Žiadne
Mummy (múmie)
Múmie
sú pozostatkami tých, ktorých telá boli rôznymi rituálmi uchované
v hrobkách.
Môžu byť poranený iba magickými zbraňami a aj potom
je miera zranenia polovičná.
Múmie sú imunné voči Spánku, Okúzleniu, Zadržaniu,
Jedu, Znehybneniu. Chladné útoky
im nijak neublížia, ale oheň je obzvlášť účinný. Múmie
útočia svojimi silnými pažami a
pokiaľ zasiahnu, nakazia obeť smrtelnou chorobou, ktorá
rýchlo berie životy
zasiahnutému, pokiaľ nie je vyliečený (Cured).
Múmia
| Väčšia múmia
Úroveň/kocka
životov: 6
8
Kvalita obrnenia:
3
2
Skúsenostné
body:
3 000
8 000
Zvláštne útoky:
Choroba
Choroba
Myconid (hubovec)
Hubovci
sú rasou inteligentných huboľudí. V boji používajú svoje mohutné
ruky, ktorými
drtia svojich nepriateľov. Hubovci sú tiež schopný vymrštovať
hubové výtrusy -
pôsobiace podobne ako Zmätok - a oblak výtrusov, ktoré
môžu protivníka ochromiť.
Hubovci sa môžu liahnuť v hubových kolóniách. Svoju
materskú kolóniu sú pripravení
hrdo brániť.
Hubovci
| Kráľ
hubovcov
Úroveň/kocka
životov: 5
6
Kvalita obrnenia:
10
10
Skúsenostné
body:
420
1 200
Zvláštne
útoky:
Zmätkové
výtrusy Oblak výtrusov
Ogre
Ogry
sú veľký humanoidní tvorovia, ktorý často slúžia ako žoldnierovia.
Obvykle majú
veľmi nízku inteligenciu s výnimkou ogrých mágov, ktorí
môžu byť mimoriadne chytrí.
Ogry dostávajú bonus k zraneniu díky svojej veľkej
sile. Ogrí mágovia sú stredne silnými
čarodejmi, lebo sú schopní kúzliť Priezračnú zbroj
či Magické streli. Zo spojenia ogra a
človeka vzniká pologr a pri spojení so škretom je to
ogrillion. Obe tieto bytosti sa
podobajú ogrom a v boji používajú jednoduchú zbraň
napr. kyj, pre zvíšenie ničivosti.
Ogre
| Ogrí mág
| Ogrillion
| Pologr
Úroveň/kocka
životov: 4
5 2
2
Kvalita obrnenia:
5 4
6
5
Skúsenostné
body:
370 650
174
270
Zvláštne útoky:
Žiadne Kúzla Žiadne
Žiadne
Orc (škret)
Škreti
sú humanoidné bytosti združujúce sa do členených, ale agresívnych
kmeňových
spoločenstiev. Ich snahou je územná expanzia, čo ich často
vrhá do konfliktov s inými
rasami, rovnako ako vyvoláva napetie medzi ich jednotlivými
klanmi. Sú jedným z
najprispôsobovacích druhov, a preto sú schopní bojovať
s rôznymi zbraňami. Inteligentný
jedinci sa môžu stať čarodejmi či šamanmi.
Orc
| Orog
Úroveň/kocka
životov: 1
3
Kvalita obrnenia:
6
4
Skúsenostné
body:
34 - 2000 174
- 600
Zvláštne útoky:
Žiadne
Žiadne
Otyugh
Otyughovia
sú zákernými tvormi, ktorí žijú na hromadách hnijúceho odpadu.
Živia sa ako
mrchožrúti a často sú schopní účelových spojenstiev
s inými rasami, pre ktoré môžu
dobre plniť funkciu stráže. Pokiaľ sa im ponechá
primierený prísun zdochlin, je možné ich
ako stráže ponechať o samote. Útočia svojimi chápadlami
a ich kúsnutie môže spôsobiť
smrtiacu nákazu. Tá znižuje počet životov každým
kolom, pokiaľ nie je vyliečená.
Úroveň/kocka
životov: 12
Kvalita obrnenia:
3
Skúsenostné
body:
5 000
Zvláštne útoky:
Choroba
Rakshasa (Rakšasa)
Rakšasovia
sú rasou zlých duchov, zjavujúcich sa v ľudskej podobe s niektorými
telesnými znakmi zvierat, predovšetkým tigrov aleo opíc.
Sú vedení túhou po ľuďskom
mäse, pričom sú schopní využívať ilúzie a iné
triky, aby oklamali svoju korisť. Ruhkovia
sú strážnymi bojovníkmi ich spoločenstva. Rádžovia sú
akousi aristokraciou či vodcovia
miestneho klanu rakšasov, i keď maharadžovia sú vládcami
niekokých klanov alebo
jedného mocného klanu. Vedľa ovládania rôznych ilúzií
sú rakšasovia aj schopnými
mágmi. Poraniť ich môžete zbraňami +1 a lepšími.
Úroveň/kocka
životov: 7
Kvalita obrnenia:
-4
Skúsenostné
body:
3 000 - 15 000
Zvláštne
útoky:
Ilúzie
Revenant (navrátenec)
Revenanti
sú ojedinelou skupinou nemŕvych. Ich duchovia sú natoľko pomstichtiví,
že
prinútili ich telá povstať z hrobu a vydať sa na lov svojho
vraha. Úspešný zásah
navrátenca môže znížiť niektorú vlastnosť postavy.
Revenanti sú vedľa bežných
odolností nemŕtvych naviac imunný voči jedom a plynom.
Úroveň/kocka
životov: 8
Kvalita obrnenia:
10
Skúsenostné
body:
3 000
Zvláštne
útoky:
Zníženie
charismi
Sahuagin
Sahuaginovia
sú dravou rasou ryboľudí prebývajúcich v teplých pobrežných vodách.
Sú
prísne organizovaní a žijú v monarchii. Bojujú veľmi
divoko s pomocou ostrých kopií.
Ich najvyššie kňažky sú schopné efektivne podporovať
kúzlami svojich bojovníkov v boji
Úroveň/kocka
životov: 2
Kvalita obrnenia:
5
Skúsenostné
body:
174 - 5 000
Zvláštne
útoky:
Žiadne
Shadow (tieň)
Tiene
sú nemŕtve tvory schopné vysávať svojej obete silu. Každý úspešný
výpad tieňa
poraňuje za 2 až 5 bodov a naviac zníži silu o bod. Odčerpaná
sila sa obnový behom
2 až 8 ťahov. Tieň je imunný voči Spánku, Okúzleniu
a Zadržaniu. Klerik je schopný ich
obrátiť.
Úroveň/kocka
životov: 3
Kvalita obrnenia:
7
Skúsenostné
body:
420
Zvláštne
útoky:
Schopnosť
odčerpať vlastnosti
|