Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné




























































































































   
  
Mindflayer (požierači mysli)

   Požierači mysli, ktorí sú tiež známi ako Illithidovia, sú strašnými protivníkmi. Žijú hĺboko
   pod zemou, kde s pomocou svojich mentálnich síl zotročujú svojich nepriateľov a živia 
   sa mozgovou hmotou akýchkoľvek tvorov, na ktorých narazia. Mindflayerovia ovládajú
   kúzla vysokej úrovne a psionické schopnosti, ktorým dokážu svojich nepriateľov 
   znehybniť či ovládnuť. Potom ich môžu veľmi ľahko zabiť tým, že svojimi chápadlami 
   preniknú do jeho mozgu. Existuje niekoľko druhov mindflayerov: tie, ktoré sa rozhodnú 
   zameriať sa na svoje magické schopnosti na úkor psionických, sú vylúčené z 
   Illithidovskej spoločnosti a stanú sa z nich psanci. Hľadajú možnosť predĺženia života 
   nad bežne medze, a z tých, ktorým sa to podarí, sa stanú nemŕtve bytosti známe ako 
   Alhooni. Ulitharidovia či Illithidovia sú elitou medzi požieračmi mysle, pretože sú silnejší a 
   nebezpečnejší ako ich bežní príbuzní. Upírsky mindflayery majú schopnosti mindflayerov 
   a upírov a ovládajú vysávanie úrovní aj psionické útoky.

                                   Alhoon | Požierači myslí | Ulitharid |
   Úroveň/kocka životov:   13                         5                    5                 
    Kvalita obrnenia:            
0                           2                    0               
    Skúsenostné body:       
  9 000                    3 000             5 000        
   Zvláštne útoky:               Žiadne                Žiadne          Žiadne   


   Mummy (múmie)

   Múmie sú pozostatkami tých, ktorých telá boli rôznymi rituálmi uchované v hrobkách.
   Môžu byť poranený iba magickými zbraňami a aj potom je miera zranenia polovičná.
   Múmie sú imunné voči Spánku, Okúzleniu, Zadržaniu, Jedu, Znehybneniu. Chladné útoky
   im nijak neublížia, ale oheň je obzvlášť účinný. Múmie útočia svojimi silnými pažami a 
   pokiaľ zasiahnu, nakazia obeť smrtelnou chorobou, ktorá rýchlo berie životy 
   zasiahnutému, pokiaľ nie je vyliečený (Cured).

                                  Múmia | Väčšia múmia
   Úroveň/kocka životov:   6                   8                 
    Kvalita obrnenia:            
3                   2              
    Skúsenostné body:       
  3 000            8 000      
   Zvláštne útoky:               Choroba      Choroba       


   Myconid (hubovec)

   Hubovci sú rasou inteligentných huboľudí. V boji používajú svoje mohutné ruky, ktorými
   drtia svojich nepriateľov. Hubovci sú tiež schopný vymrštovať hubové výtrusy - 
   pôsobiace podobne ako Zmätok - a oblak výtrusov, ktoré môžu protivníka ochromiť. 
   Hubovci sa môžu liahnuť v hubových kolóniách. Svoju materskú kolóniu sú pripravení 
   hrdo brániť.

                                  Hubovci       |       Kráľ hubovcov
   Úroveň/kocka životov:   5                                    6               
    Kvalita obrnenia:            
10                                  10                
    Skúsenostné body:       
  420                                1 200         
   Zvláštne útoky:               Zmätkové výtrusy      Oblak výtrusov    


   Ogre

   Ogry sú veľký humanoidní tvorovia, ktorý často slúžia ako žoldnierovia. Obvykle majú 
   veľmi nízku inteligenciu s výnimkou ogrých mágov, ktorí môžu byť mimoriadne chytrí. 
   Ogry dostávajú bonus k zraneniu díky svojej veľkej sile. Ogrí mágovia sú stredne silnými 
   čarodejmi, lebo sú schopní kúzliť Priezračnú zbroj či Magické streli. Zo spojenia ogra a 
   človeka vzniká pologr a pri spojení so škretom je to ogrillion. Obe tieto bytosti sa 
   podobajú ogrom a v boji používajú jednoduchú zbraň napr. kyj, pre zvíšenie ničivosti.

                                  Ogre   |   Ogrí mág  |  Ogrillion Pologr
   Úroveň/kocka životov:   4              5                2                2
    Kvalita obrnenia:            
5              4                6                5               
    Skúsenostné body:       
  370          650            174            270        
   Zvláštne útoky:               Žiadne    Kúzla       Žiadne      Žiadne     


   Orc (škret)

   Škreti sú humanoidné bytosti združujúce sa do členených, ale agresívnych kmeňových 
   spoločenstiev. Ich snahou je územná expanzia, čo ich často vrhá do konfliktov s inými 
   rasami, rovnako ako vyvoláva napetie medzi ich jednotlivými klanmi. Sú jedným z 
   najprispôsobovacích druhov, a preto sú schopní bojovať s rôznymi zbraňami. Inteligentný
   jedinci sa môžu stať čarodejmi či šamanmi.

                                   Orc          |           Orog
   Úroveň/kocka životov:   1                           3                 
    Kvalita obrnenia:            
6                           4            
    Skúsenostné body:       
  34 - 2000             174 - 600           
   Zvláštne útoky:               Žiadne                Žiadne        


   Otyugh

   Otyughovia sú zákernými tvormi, ktorí žijú na hromadách hnijúceho odpadu. Živia sa ako
   mrchožrúti a často sú schopní účelových spojenstiev s inými rasami, pre ktoré môžu 
   dobre plniť funkciu stráže. Pokiaľ sa im ponechá primierený prísun zdochlin, je možné ich
   ako stráže ponechať o samote. Útočia svojimi chápadlami a ich kúsnutie môže spôsobiť
   smrtiacu nákazu. Tá znižuje počet životov každým kolom, pokiaľ nie je vyliečená.

   Úroveň/kocka životov:   12                      
    Kvalita obrnenia:            
3                            
    Skúsenostné body:       
  5 000               
   Zvláštne útoky:               Choroba                


   Rakshasa (Rakšasa)

   Rakšasovia sú rasou zlých duchov, zjavujúcich sa v ľudskej podobe s niektorými 
   telesnými znakmi zvierat, predovšetkým tigrov aleo opíc. Sú vedení túhou po ľuďskom 
   mäse, pričom sú schopní využívať ilúzie a iné triky, aby oklamali svoju korisť. Ruhkovia 
   sú strážnymi bojovníkmi ich spoločenstva. Rádžovia sú akousi aristokraciou či vodcovia 
   miestneho klanu rakšasov, i keď maharadžovia sú vládcami niekokých klanov alebo 
   jedného mocného klanu. Vedľa ovládania rôznych ilúzií sú rakšasovia aj schopnými 
   mágmi. Poraniť ich môžete zbraňami +1 a lepšími.

   Úroveň/kocka životov:   7                         
    Kvalita obrnenia:            
-4                  
    Skúsenostné body:       
  3 000 - 15 000                    
   Zvláštne útoky:               Ilúzie      


   Revenant (navrátenec)

   Revenanti sú ojedinelou skupinou nemŕvych. Ich duchovia sú natoľko pomstichtiví, že 
   prinútili ich telá povstať z hrobu a vydať sa na lov svojho vraha. Úspešný zásah 
   navrátenca môže znížiť niektorú vlastnosť postavy. Revenanti sú vedľa bežných 
   odolností nemŕtvych naviac imunný voči jedom a plynom.

   Úroveň/kocka životov:   8                                        
    Kvalita obrnenia:            
10                                    
    Skúsenostné body:       
  3 000               
   Zvláštne útoky:               Zníženie charismi                  


   Sahuagin

   Sahuaginovia sú dravou rasou ryboľudí prebývajúcich v teplých pobrežných vodách. Sú
   prísne organizovaní a žijú v monarchii. Bojujú veľmi divoko s pomocou ostrých kopií.
   Ich najvyššie kňažky sú schopné efektivne podporovať kúzlami svojich bojovníkov v boji

   Úroveň/kocka životov:   2                              
    Kvalita obrnenia:            
5                    
    Skúsenostné body:       
  174 - 5 000                    
   Zvláštne útoky:               Žiadne                


   Shadow (tieň)

   Tiene sú nemŕtve tvory schopné vysávať svojej obete silu. Každý úspešný výpad tieňa
   poraňuje za 2 až 5 bodov a naviac zníži silu o bod. Odčerpaná sila sa obnový behom 
   2 až 8 ťahov. Tieň je imunný voči Spánku, Okúzleniu a Zadržaniu. Klerik je schopný ich 
   obrátiť.
  

    Úroveň/kocka životov:   3                 
    Kvalita obrnenia:            
7            
    Skúsenostné body:       
  420           
   Zvláštne útoky:               Schopnosť odčerpať vlastnosti        


© Taita 2004