Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné


























































































































Táto sekcia vás nenaučí hrať Baldurs Gate II a ani vám neprezradí presný postup pri boji nejakým tvorom. Tu nájdete základné veci, ktoré ak viete a aj používate, tak vám uľahčia hru. Tie čo tu nájdete zďaleka nie sú všetky a aj teraz sa najdú nejaké nové a preto by som bol rád, že ak na niečo prídete a chcete sa o to podeliť ostatnými, tak mi to pošlite na mail a ja to sem pridám.
  • V tuhších súbojoch sa nebojte používať rôzne potiony, ktoré vám to omnoho uľahčia.


  • Často používajte vedomosť skrytie v tieni alebo vylepšenú neviditeľnosť na preskúmanie terénu. Takto sa dozviete aké potvory na vás čakajú a máte čas na vymyslenie vhodnej stratégie.


  • Naučte sa narábať so zlodejom. Jeho vedomosť "prebodnutie" je na nezaplatenie.


  • Ak nemáte dosť penazí, vyhľadajte obchodníka, ktorému keď predáte nejakú vec, tak sa mu hneď zjaví medzi vecami čo má na predaj. Nie je nič ľahšie ako predať a ukradnúť to späť a znova predať a znova ukradnúť späť.


  • Ak niečo úspešne ukradnete nezabudnite si uložiť hru. Po druhé sa vám to možno nepodarí.


  • Pred kradnutím použite fľašku majstrovskej zlodejiny. Zvíšite si tým šancu na úspech.


  • Vždy sledujte v dolnom dialogovom okne priebeh boja. Tak hneď viete aké kúzla použil súper. Tiež zistíte, či je protivník imunný voči vašim útokom.


  • Ak nemáte miesto v inventároch, tak si veci uložte do nejakého opusteného domu. Pre istotu môžete zakúzliť rôzne pasce.


  • Vždy sa naučte kúzla, ktoré rušia mágiu, prelomia mágiu a vždy majte po ruke obranné kúzla proti okúzleniu.


  • Kúzla, po ktorých sa protivník rozsype, zkamenie, alebo zmizne z materiálnej sféry kúzlite len vted, ak vám nezáleží na veciach, ktoré má pri sebe. Je možné že sa zničia, stratia...


  • Ak chcete rýchlo a ľahko získať nejaké tie exp. naviac, stací mágom vyvolať démona, kúzlom z 8. úrovne a zabiť ho. Dostanete za neho približne 12 500 expov. Potom si odpocinte a znova ho vyvolajte. Mozete to opakovať až kým vás to neomrzí, alebo nedosiahnete max. počet exp. Tento trik robte v dobe, ked nemáte zadaný quest na čas.


  • Kúzlo Mentálna dominancia vám môže veľmi pomôcť, keď ho zakúzlite na nepriateľského mága. S ním potom zošlite na vašu družinu rôzne posilňujúce kúzla a keď dominancia skončí, tak si s mágom hravo poradíte.


  • Pokúšajte sa strelnými zbraňami zasiahnuť nepriateľského kúzelníka pri čarovaní. Zrušíte mu tak kúzlo, ktoré by vám mohlo narobiť riadny neporiadok.


  • Pred tým, než idete spať zakúzlite na seba Kamenná koža. Je to kúzlo s dlhou dobou trvania, a tak vám zostane aj po 8 hodinovom spánku.


  • Ak chcete mat pri prechode do ToB veľa peňazí, nechávajte si vo vrecúšku na drahokami tie najdrahšie kamene tj. vládcove slzy, larelov náhrdelník sĺz, kameň darebákov a potom, čo sa vrátite z podtemna ich predajte u Ribalda(jeho špeciálna ponuka - kupuje od vás každý predmet o 50% drahšie než normálne).


  • Predmety toho istého typu predávajte naraz a nie postupne. Obchodník vám totiž ponúkne za každý ďalší predmet, ktorý už od vás kúpil, menej zlata.


  • Na moste vo večerných hodinách, pri opustenom dome, je obchodník zo zaujimavími kúzlami pre mága (je tam len raz).



  • Pri bojoch s lichmi neľutujte použiť svitok ochrany pred nemrtvymi, lichov je len zopar a svitky ochrany pred nemrtvymi má každý kňaz na predaj aspoň po 2 kusy.


  • Ak máte dostatočne vysokú múdrosť a svitok omedzene prianie, môžte dostať extra quest. Ak sa vám ponuka na quest nezjavuje, vypite nápoj, ktorý vám zvíši int. na18.


  • Ak dokážete kúzliť kúzla typu dvojník, alebo vytvor obraz, vložte do rýchlych pozíc predmet ktorý sa snažíte šetriť na horšie časi napr.svitok 8.úrovne, a vykúzlite svojho dvojníka, ktorý bude mať v rýchlych pozíciách tie isté predmety ako váš mág čo ilúziu čaroval. A nie len to, on tie predmety môže aj používať.


  • Počas tuhších bojoch používajte na rozptílenie nepriateľov kúzla tipu zmätok, beznádej prípadne aj neprijemnosť, aby sa im ťažšie zachraňovalo proti kúzlam.


  • Paličky so smtiacim mrakom ignorujú nepriateľovú odolnosť voči mágii.


  • Kúzla, ako slnečný žiar, dračí dych, meteorická búrka (mágove kúzlo z 9.úrovne), zemetrasenie a implosia ignoruju nepriateľovu odolnosť voči mágii. To aj keď má nepriateľ 100% odolnosť voči kúzlam, tak tieto typy kúziel mu na to úplne kašlú.


  • Ak máte nainštalovaný aj ToB, môžte si "kupovať" skúsenosti a to tak, že si kúpite (nájdete/ukradnete) kúzla a opíšete si ich do knihy, za čo získavate skúsenosti. Ak kúzlo už v knihe máte, tak ho jednoducho zmažte, a potom ho opíšte. Z tohoto dôvodu je veľmi výhodne nechávať si kúzla a potom, čo sa vám nahormadia vychlastajte nápoj inteligencie a opisujte...


  • No a teraz jedna základná finta ako nájsť aj tie najskrytejšie predmety, držte TAB.


  • V Ogmovom chráme v prístavnej štvrti je v jednej zo skríň kniha prekladateľov tj. príručný chrám do vrecka. Je to fakt sranda.


  • Keď bojujete proti drakom, privolajte si jednu príšeru a pošlite ju dopredu. Na nej si drak vyničí svoje Kúzlo smrti a vy sa v pohode môžete sústrediť na privolanie svojich naj. príšer.


  • Ak máte zlodeja a chcete zabiť napr. Licha, položte zopár pascí pred jeho sarkofag, potom sa znovu vyspite a pasce položte znovu. Otvorte sarkofag a lich pada z jednej.


  • Robia vám problémy nepriateľské mágovské ochrany? Potom čo mág na seba spustí svoju ochranu vyjdite z oblasti, vyspite sa, a potom sa vráťte a dorazte ho úbožiaka prv, než sa mu spustí eventualita.



                              
© Taita 2004