Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné




































































































































 

 Armor of Faith - Brnenie viery                                 
  (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: 0
Trvanie: 3 kola
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Zosielateľ získá značnú ochranu pred fyzickými a magickými útokmi. Toto magické brnenie je pole energie, ktoré pohltí časť zranenia zpôsobeného zosielateľom. Na prvej úrovni je ochrana 5% a každých pät úrovní sa zosielateľ zlepší o 5%. Na 20. úrovni brnenie 'pohltí' 25% zranenia zpôsobeného kňazom.

   

 Magical stone - Magický kameň                            
  (očarovanie)
Sféra: súboj
Dosah: 0
Trvanie: zvláštne
Doba zoslania: 4
Oblasť pôsobenia: zvláštná
Záchranný hod: žiadny
S pomocou tohto kúzla vytvorí kňaz malý kúzelný kamienok, ktorý potom vyletí a zasiahne protivníka. Kameň zpôsobí 1-4 zranenia každému, koho zasiahne. Pre účel určenia, tu je bytosť zasiahnutá. Kamene považujú za zbraň +1, aj keď nemajú bonus k útokom a zraneniam.

   

 Remove fear - Odstráň strach                                   
  (ochrana)
Sféra: zmámenie
Dosah: 10 metrov
Trvanie: 1 hodina
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer 9m
Záchranný hod: zvláštny
Kňaz dodá odvahu príjemcom kúzla a zvýší ich morálku na maximum. Morálka príjemcov sa postupne vrátí do normálu, až kúzlo vyprší. Pokiaľ sú  príjemcovia ovplivnený magickým strachom,tak sa  zruší.

  

 Protection from evil - Ochrana pred zlom                 
  (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah:
dotyk
Trvanie:
2 kola
Doba zoslania:
4
Oblast pôsobenia:
dotknutá bytost
Záchranný hod:
žiadny
Kúzlo vytvorí okolo príjemcu magickú bariéru vo vzdialenosti 0,3 metra. Bariéra sa pohybuje s osobou a má dva hlavné účinky: všetky útoky, ktoré pochádzajú od zlých, či zle očarovaných bytostí, majú proti chránené osobe postih -2 k hodu na útok a k všetkým záchranným hodom spôsobeným týmto útokom má chránená osoba bonus +2.

 

 Doom - Záhuba                                                      
  (premeny)
Sféra: Ochrana
Dosah:
0
Trvanie:
1 ťah
Dobazoslania:
1
Oblasť pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný hod:
žiadny
Po tomto kúzle prepadne obeť pocit zmaru a skazy. Po dobu trvania kúzla obeť utrpí postih -2 ku všetkým hodom a to spolu s THAC0 a záchranným hodom.

 

 Bless - Požehnanie                                   
  (stvorenie/povolávanie)
Sféra: Všetky 
Dosah: 60 metrov
Trvnie: 6 kôl
Doba zoslania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: kocka s hranou 15 m
Záchranný hod: žiadny
Zosielateľ týmto kúzlom zvýši morálku priateľských bytostí a záchranné hody, ktoré prenesie proti účinkom strachu, o +1. Naviac zvýší hody na útok o +1. Zosielateľ určí v akom dosahu (až do 60 m) zošle kúzlo. Ako náhle je kúzlo zoslané, ovplivní všetky bytosti v kocke s hranou 15 m vystredené na zvolený bod (takže ovplivnené bytosti, ktoré opustia oblasť, sú stále ovplivnené, ale ten, kto vstúpi do oblasti až po zoslaní, nie je).

 

 Command word: Die - Príkaz                    
  (očarovanie/zmámenie)
Sféra: Zmámenie
Dosah: 30 metrov
Trvanie: 1 kolo
Doba zoslania: 1
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo umožňuje kňazovi prikázať bytosti "zomreť" (zaspať) na jedno kolo. Na konci kola sa bytosť prebudí a je nezranená.

 

 Shillelagh - Sukovice                                               
  (premeny)
Sféra: súboj
Dosah: 0
Trvanie: 4 kolá
Doba zoslania: 2
Oblasť pôsobenia: zvláštná
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo umožňuje zosielatelovi vytvorit magický kyj, ktorý má bonus +1 k útoku a zpôsobí 2k4 zranenie nepriateľom do velkosti človeka a 1k4+1 zranenia väčším súperom.

 

 Sanctuary - Útočisko                                               
  (ochrana)
Sféra: Ochrana
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zoslania: 4
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo spôsobí, že  všetci protivníci ovplivnený osobou ignorujú; jako by bola neviditeľná. Keď je osoba chránená týmto kúzlom, nemôže útočiť bez toho, aby neprerušila kúzlo, ale môže používať neútočné kúzla či inak jednať, lenže nesmie zaútočiť.

 

 Cure light wounds - Vylieč ľahké zranenia           
  (nekromancia)
Sféra: liečenie                              
Dosah: dotyk
Trvanie: stále
Doba zoslania: 5
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Keď zošle toto kúzlo a priloží ruky na bytosť, kňaz vylieči 8 životov. Toto kúzlo nemôže ovplivniť bytosti bez fyzických tiel, z  inej  roviny, alebo nežijúcich.

  

 Entangle - Zapletenie                                               
  (premeny)
Sféra: rastliny
Dosah: dohľad zosieľatela                                                                                                          Trvanie: 1 ťah
Doba zoslania: 4
Oblasť pôsobenia: polomer 12 m
Záchranný hod: zrušený
S pomocou tohto kúzla zosielateľ nechá rastliny v oblasti pôsobenia ovinúť bytosti v oblasti. Tráva, kvetiny, kríky a dokonca i stromy obtáčajú, ovíjajú a chytajú bytosti a silno ich držia po dobu pôsobenia kúzla. Ten, kdo hodí úspešný záchranný hod proti kúzlu omotaniu sa zachráni. Všetky bytosti majú k záchrane bonus +3. Ovinutá osoba môže stále útočiť.

   

 Detect evil - Nájdi zlo                                              
  (veštenie)
Dosah: dohľad zosielatela
Trvání: 1 ťah
Doba sesílání: 2
Oblast působení: dohľad
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo odhalí vyžarovanie zla z bytosti. Každá zlá bytosť v dosahu kúzla bude slabo červeno žiariť.

   


 © Taita 2004