|
|
|
Chant
-
Žalm
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
súboj
Dosah:
0
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
polomer 9 m
Záchranný
hod:
žiadny |
Týmto kúzlom kňaz privolá
zvláštnu priazeň na seba a svoju družinu a poškodí
nepriateľa. Keď je kúzlo dokončené, všetky útoky, hody
na zranenie a záchranné hody prevádzané tými v oblasti pôsobenia,
kdo patrí ku kňazovým priateľom, získavajú bonus + 1,
zatiaľčo kňazový nepriatelia trpia postihom -1. Viac Žalmov
sa nesčíta. |
|
Goodberry
-
Bobulky
(premeny/vyvolanie) |
Sféra:
rastliny
Dosah:
dotyk
Trvanie:
stále
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod:
žiadny |
Zoslatie
kúzla vytvorý 5 magických bobulý, ktoré si môže zosielateľ odniesť. Každá bobula
pri zjedení vylieči jeden bod zranenia.
|
|
Spiritual
Hammer -
Duchovné
kladivo
(invokácia) |
Sféra:
súboj
Dosah: zosielateľ
Trvanie: 3
kolá
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny |
Zosielateľ privolá pomoc
svojho božstva a stvorí magické kladivo. Kňaz môže po
dobu trvania používať túto magickú zbraň. Útočí ako
magická zbraň s bonusom +1 za každých šest úrovní
(alebo ich časť) zosielateľa, až do maxima +3 k útoku a
+3 ke zraneniu na 13. úrovni. Základné spôsobené zranenie
je rovnaké ako u normálneho bojového kladiva (1k4+1 proti
nepriateľom ľudskej velkosti alebo menšej, 1k4 proti všetkým
protivníkom, plus magický bonus). |
|
Barkskin
-
Kôra
(premeny) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
dotyk
Trvanie:
4 kolá
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Keď kňaz zošle kúzlo Kôra na bytosť, jej koža
stvrdne ako kôra a zvýši obranné číslo na 6, +1 OC za každé
štyri úrovne kňaza.Naviac k záchranným hodom proti všetkým
útokom okrem mágie získa bonus +1. Toto kúzlo môže byť
zoslaté na zosielateľa alebo inú osobu, ktorej sa dotkne.
|
|
Find
Traps -
Najdi
pasti
(veštenie) |
Sféra:
veštenie
Dosah:
0
Trvanie:
3 ťahy
Doba
zosielanie:
5
Oblasť
pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný
hod: žiadny |
Keď kňaz zošle toto kúzlo,
včetky pasti v oblasti skryté magicky či normálne, magické
či mechanické sa mu objavia. Pasť je akékoľvek zariadenie
či magická ochrana, ktoré spôsobuje nasledujúce kritériá:
môže mať náhle alebo nečakané efekty, zosielateľ považuje
tieto efekty za nežiaduce alebo škodlivé a tvorca mal v úmyslu
takéto účinky. Zosielateľ sa musí zastaviť a sústrediť
raz za kolo, čo preruší akúkoľvek činnosť. Nepreruší
však zosielanie kúziel. |
|
Resist
fire and cold -
Odolaj
ohňu/Odolaj mrazu (premeny) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
dotyk
Trvanie:
1
kolo
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Keď je toto kúzlo zoslané na osobu, jej telo je
posilnené, aby vydržalo horko a mraz. Získa kompletnú
imunitu na mierne okolnosti (stáť nahý vo snehu alebo
siahnuť do obyčajného ohňa pre papier). Príjemca tiež môže
akosi odolávať prudkému horku či chladu (nech už prirozeného
alebo magického pôvodu), ako je do červena rozpálené
uhlie, ohnivý meč, ohnivá guľa, dych červeného draka,
mrazivé meče, palice mrazu, dych bieleho draka apod. Vo všetkých
týchto prípadoch ovlivnuje teplota osobu len v určitých
medziach. Všetky zranenia ohňom či mrazom sú snížené o
50%.
|
|
Flame
Blade -
Plamenná
čepel
(vyvolanie) |
Sféra:
elementál
Dosah:
0
Trvanie:
4 kola
Doba
zosielania:
4
Oblasť
pôsobenia: 1,5
m dlhé ostrie
Záchranný
hod: žiadny |
S pomocou tohoto kúzla vyrazí
z ruky zosielateľa ohnivý paprsok. Tento čepeli podobný
paprsok sa ovláda ako by to bol scimitar. Ak zosielateľ
plamennou čepelou úspešne zasiahne v súboji zblízka,
zasiahnutá bytosť utrpí zranenie sekom za 1k4 životov +
1k2+4 zranenia ohňom (tj. 6-10 životov). Pokiaľ je bytosť
chránená pred ohňom, zranenie sa zníži o 2 (tj. 4-8 životov).
Ohnivé bytosti zraní iba sek (tj. 1-4 životov). Samozrejme
nejde o magickú zbraň v pravom slova zmyslu, takže bytosti
(okrem nemrtvých) zranitelné jedine magickou zbraňou, tato
čepel nezraní. Kúzlo nepôsobí pod vodou. |
|
Aid
-
Posilnenie
(nekromancia/stvorenie) |
Sféra:
nekromancia
Dosah:
dotyk
Trvanie:
1
kolo, +1 kolo/level
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Toto kúzlo funguje na príjemcu
ako Požehnanie (+1 na útok a všetky záchranné hody) a
pridá bonusových 1k8 životov naviac po dobu trvania kúzla.
Posilnenie umožňuje, aby mala postava viac životov, ako má
normálne maximum. Bonusové životy sú pri zranení postavy
ztratené prvé a nemôžu byť liečené. Príklad:: Bojovník
na 1. úrovni má 8 životov, utrpí zranenie za 2 (8 - 2 =
6), a potom dostane kúzlo Posilnenie, ktoré mu dáva 5
bonusových. Díky tomu má 11 životov, tri z nich sú iba dočasné.
Pokiaľ bude potom zranený napr. za 7 bodov zranenia, 4 normálne
životy a všechtky 3 dočasné sú stratené. Potom dostane
kúzlo Uzdrav ľahké zranenia s účinnosťou 5 životov, a má
zase pôvodných 8 (lebo hojivá mágia nemôže navýšiť životy
nad maximum). |
|
Draw
upon holy might-Posilnenie
svätou mocou (invokácia) |
Sféra:
súboj
Dosah:
0
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
2
Oblasť
pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný
hod: žiadny |
Kňaz žiada svojho boha, aby
mu na krátku dobu zaistil silu. Keď tak urobí, jeho sila,
odolnosť a obratnosť sa zvýši o 1 za každé 3 úrovne
zosielateľa. |
|
Silence,
15`Radius -
Ticho,
polomer 5m
(premeny) |
Sféra:
strážca
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
2 kolá
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia:
gula o polomeru 5 m
Záchranný
hod:
žiadny |
Po zoslaní kúzla zavládne v
ovlivnené oblasti naprosté ticho. Všechtky zvuky sú
zastavené, rozhovor je nemožný a kúzla nemôžu byť
zoslané. Každá bytosť v oblasti musí hodiť záchranný
hod proti kúzlu s postihom -5; kdo neuspeje, je utíšen na
dobu trvania kúzla. Všimni si, že kúzlo nepokračuje v
ovlivňovaní oblasti po zoslaní; tichom sú postihnutí len
tí, ktorí boli v oblasti pri zoslaní kúzla. |
|
Charm
person or mammal -
Zmám
osobu alebo cicavca
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
zvieratá
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia:
1 osoba či cicavec
Záchranný
hod:
zrušenie |
Toto kúzlo ovplivní jednu osobu, na ktorú je
zoslané. Termín osoba označuje dvojnohých ľudí, demiľudí
alebo humanoidy ľudskej veľkosti či menšej, ako sú
brownie, dryády, trpaslíci, elfovia, gnollovia, gnómovia,
skreti, poloelfovia, polčíci, poloorcovia, skuruti, ľudia,
koboldi, jašterí ľudia, nixie, orkovia, pixie, skriatkovia,
troglodyti a mnohí ďalší. Osoba musí uspieť v záchrane
proti kúzlu
(s bonusom +3), aby jeho účinkom zabránila. Pokiaľ príjemca
kúzla neuspeje v záchrannom hode, potom sa na zosielateľa
pozerá ako na najlepšieho priateľa a spojenca, kterého si
váži a chráni. Zosielateľ mu môže udelovať
rozkazy a zmámený človek ich vyplní, ako najrýchlejšie
to je možné.Pokiaľ zosielateľ zraní, či sa pokúsi zraniť,
zmámenú osobu zjavným útokom, alebo je na zmámeného úspešne
zoslané kúzlo Zruš kúzla, zmámenie je prerušené. Pokiaľ
bytosť zrazu ovlivňujú dva alebo viacej zmámení, má prednosť
to posledné. Pamätaj, že osoba si uvedomuje všetko, čo sa
behom zmámenia odohralo. Tiež maj na pamäti, že zmámenú
osobu nejde donútiť k opusteniu oblasti, kde bola zmámena.
|
|
Slow
poison -
Spomal
jed
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania:
1
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Keď je toto kúzlo zoslané na
otrávenú osobu, veľmi spomalí účinky jedu; dokáže
neutralizovať skoro všetky jedy, až na tie nejsmrtelnejšie.
|
|
Know
alignment -
Zisti
presvedčenie
(veštenie) |
Sféra:
veštenie
Dosah:
10m
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný
hod: zrušenie |
Kúzlo umožňuje kňazovi presne prečítať auru
bytosti. Zosielateľ sa nesmie pohybovať a musí sa sústrediť
na objekt celé kolo. Pokiaľ bytosť uspeje v záchrane proti
kúzlu, tak sa kňaz nedozvie nič.
|
|
Hold
person -
Drž
osobu
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra: zmámenie
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: 1
ťah
Doba
zosielania: 5
Oblasť
pôsobenia: cieľ do
1,5m
Záchranný
hod: zrušenie |
Toto kúzlo ovplivní jednu osobu, na ktorú je
zoslané. Termín osoba označuje dvojnohých ľudí, demiľudí
alebo humanoidy ľudskej veľkosti či menšej, ako sú
brownie, dryády, trpaslíci, elfovia, gnollovia, gnómovia,
skreti, poloelfovia, polčíci, poloorcovia, skuruti, ľudia,
koboldi, jašterí ľudia, nixie, orkovia, pixie, skriatkovia,
troglodyti a mnohí ďalší. Účinok je vystredený na osobu
vybratú zosielateľom. Každý nepriateľská bytosť od cieľovej
bytosti na 1,5m je tiež zasiahnutá. Na tých, ktorí uspejú
v záchrannom hode kúzlo nebude mať účinky.
Nemŕtve bytosti sa nedajú zadržať. Držené bytosti sa nemôžu
pohybovať ani hovoriť, ale sú si vedomé všetkých udalostí
a môžu robiť všetko čo nevyžaduje reč či pohyb. Zadrženie
osoby nijako nechrány pred jedom, zraneniam a pod.
|
|
|
|