Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné


























































































































































































































Klerické kúzla V.
1.úroveň | 2. úroveň | 3. úroveň
| 4. úroveň | 5. úroveň | 6. úroveň | 7. úroveň 

 

 Champion`s strength - Hrdinská sila                        (premeny)
Sféra: zákon
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 3 kolá
Doba zosielania: 2
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Zoslaním kúzla kňaz načerpá silu svojho boha a predá ju cieľovej bytosti. Cieľ kúzla získa bonus k THAC0 +1 za každé 3 úrovne zosielateľa. Takže kňaz na 
9. úrovni prepožičia bonus +3 THAC0, apod. Po dobu trvania kúzla sa tiež sila hrdiny upraví na 18/00 a všetky bonusy k zásahu a zraneniu sa zmenia podľa tejto sily. Všimni si, že pokiaľ je sila cieľa väčšia než 18/00, bude znížená na túto hodnotu. Nevýhodou je to, že sa kňaz po dobu trvania kúzla musí sústrediť na spojenie medzi hrdinou a bohom, takže nemôže zosielať žiadne kúzla. Účinok trvá 3 kolá za úroveň zosielateľa alebo do odčarovania.

   

 Mass cure - Hromadné liečenie                            (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: polomer 9 m
Záchranný hod: žiadny
Pri zoslaní kúzla si musí kňaz jasne predstaviť tváre spolubojovníkov a sústrediť sa na jednotu skupiny. Všetkým členom družiny v okruhu 9m od zosielateľa sa vylieči 1k8 + 1/úroveň životov. Vyliečenie je trvalé; teda až do ďalšíeho zranenia.

   

 Magic resistance - Odolnosť proti mágii                  (premeny)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: 3 kolá
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: cieľová bytosť
Záchranný hod: žiadny
Díky tomuto kúzlu získa príjemca odolnosť na každú mágiu. Prepožičaná odolnosť je 2% za úroveň kňaza, až do maxima 40%. Odolnosť bude na túto hodnotu nastavená, takže pokiaľ má príjemca už väčšiu magickú odolnosť, vo skutočnosti mu bude znížená. Účinok trvá, než vyprší kúzlo alebo do zrušenia.

   

 Raise dead - Oživ mŕtveho                                  (nekromancia)
Sféra: nekromancia
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: stále
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: 1 osoba
Záchranný hod: zvláštny
Keď kňaz zošle toto kúzlo, môže navrátiť život trpaslíkovi, gnómovi, polo-elfovi, polčíkovi, elfovi alebo človeku. Telo osoby musí byť celé, ináč stratené časti chýbajú i po oživení postavy. Osoba má po oživení iba 1 život a zbytok musí získať prirodzeným liečením či magickou cestou.

   

 Flame strike - Plamenný úder                                  (vyvolanie)
Sféra: súboj
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: okamžite
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: cieľová bytosť
Záchranný hod: 1/2
Keď kňaz zošle kúzlo plamenný úder, vyrazí zvrchu dolu stĺp plameňa presne na miesto určené zosielateľom. Cieľ si hodí záchranný hod proti kúzlu. Neúspech znamená, že bytosť utrpí zranenie 8k8 životov; ináč je zranenie polovičné.

   

 Animal summoning II - Povolanie zvierat II  (povolanie/stvorenie)
Sféra: zvieratá
Dosah: 60 metrov
Trvanie: 3 ťahy
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom zosielateľ privolá na pomoc 1 až 3 zvieratá, ktoré majú životaschopnosť 8 alebo menej. Zvieratá pomáhajú zosielateľovi všetkými svojimi možnosťami, pokiaľ sú naživu, alebo kúzlo neskončí. Môžu byť povolané jedine normálne či obrie zvieratá; fantastické zvieratá či príšery nie sú kúzlom ovlivnené.

 

 True seeing - Pravdivé videnie                                 (veštenie)
Sféra: veštenie
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: polomer 21 m
Záchranný hod: žiadny
Pri zoslaní bude ovlivnená oblasť zhruba 21m okolo zosielateľa. Všetky nepriateľské kúzla školy ilúzie/preľudy sú okamžite na 1 ťah zrušené. Ovlivnené sú kúzla: Odrazený obraz, Neviditeľnosť, Zrkadlový obraz, Nezistiteľnosť, Vylepšená neviditeľnosť, Tieňové dvere, Spleť, Vytvor obraz a Dvojník. Je dôležité zmieniť, že zosielateľ môže určiť, koho toto kúzlo ovlivní. Ovlivní len bytosti, ktoré nepatria k zosielateľovej družine. Toto kúzlo nie je nijak ovlivnené prípadnou magickou odolnosťou.

 

 Righteous magic - Spravodlivá mágia                      (premeny)
Sféra: súboj
Dosah: 0
Trvanie: 1 kolo
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Toto mocné bojové kúzlo zlepšuje kňazovú fyzickú zdatnosť a robí z nej tak ničitela. Pridá 1 život naviac za každú úroveň zosielateľa, pridá 1 bod sily za každé tri úrovne zosielateľa (do maxima 24) a pri každom zásahu kňaz spôsobí maximálne zranenie. Účinky trvajú po dobu trvanie kúzla, alebo do odčarovania.

 

 Greater command - Väčší príkaz               (očarovanie/zmámenie)
Sféra: zmámenie
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 kolo
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer 6 m
Záchranný hod: zrušenie
Toto kúzlo (podobne ako kúzlo Príkaz) dovoluje kňazovi nariadiť iným bytostiam "zomrieť" (zaspať). Účinky trvajú jedno kolo za úroveň zosielateľa. Na konci doby trvania sa bytosti prebudia a sú nezranené. Oblasť pôsobenia je podobná ako u Smrdiaceho mraku či Ohnivej gule.

 

 Cure critical wounds - Vylieč kritické zranenia      (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo Vylieč kritické zranenia je o mnoho silnejšia verzia  kúzla Vylieč ľahké zranenia. Kňaz priloží ruky na bytosť a vylieči 27 životov. Kúzlo neovlivní bytosti bez hmotného tela, pôvodom z inej sféry alebo nežijúce.

 

 Slay living - Zabi živé                                            (nekromancia)
Sféra: boj
Dosah: dotyk
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: zvláštna
Po zoslaní kúzla sa musí kňaz dotknúť súpera, aby na neho kúzlo mohlo pôsobiť. Pri zoslaní sa vytvorí predmet a nasledujúci útok je vedení týmto predmetom; kňaz má na prevedenie útoku 3 kolá. Pokiaľ prvím útokom minoe, predmet zmizne a kúzlo je premárnené. Avšak pokiaľ útok uspeje, obeť je automaticky zranená za 2k6 + 9 životov. Tiež musí uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč okamžite zomrie. Kúzlo ide odčarovať v dobe medzi zoslaním a následným útokom.

 

 Chaotic command - Zmätené príkazy         (očarovanie/zmámenie)
Sféra: chaos
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo urobí bytosť imunnú voči magickým príkazom. Do tejto kategórie patrí sugescia, zmámenie, ovládnutie, príkazy, spánok, zmätenie a podobné kúzla. Kúzlo tiež ochráni cieľ pred psionickým úderom. Kúzlo ovlivní len jednu bytosť a trvá 1 ťah/úroveň alebo do zrušenia.

  

 Cause critical wound - Spôsob kritické zranenie   (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo je opakom Vylieč kritické zranenie. Namiesto vyliečenia dotknutej bytosti ju zraní. Po úspešnom dotyku je obeť zranená za 27 životov. Kňaz má k prevedeniu útoku 2 kolá. Pokiaľ kňaz minie, kúzlo je premárnené. Nie je žiadny záchranný hod.

   

 
 Iron skin - Železná koža                                           (premeny)
Sféra: elementálna
Dosah: 0
Trvanie: 12 hod
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Keď na seba druid zošle toto mocné kúzlo, celé jeho telo pokryje železná koža.
Táto koža je samozrejme magická a zosielateľa niako neomedzuje. Chráni druida pred fyzickými útokmi ako sú zbrane na blízko či strely. Za každé dve úrovne zosielateľa sa zjaví o jednu kožu naviac. Napr. druid na lvl. 10 získa 5 vrstiev kože, zatialčo jeho kolega na lvl 20 dostane 10 vrstiev. Každá vrstva chráni pred jedným útokom, takže druid na 10. úrovni zachytí prvých 5 útokov týmto kúzlom
a až šiesty ho ovlivní. Kúzlo ostane na ňom, kým nie sú odrazené všetky vrstvy, alebo do odčarovania. Je tiež dôležité poznamenať, že kúzlo nechráni pred magickými útokmi (napr. Ohnivá guľa), ale chráni ho pred fyzickými magickými útokmi (napr. Magické strely).

   

 Insect plague - Epidémia hmyzov                 (stvorenie/povolanie)
Sféra: súboj
Dosah: 120m
Trvanie: 6 kôl
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: nepriatelia v dohľadu
Záchranný hod: zvláštny
Po zoslaní kúzla sa priplazí, priskáče a priletí veľký počet hmyzov. Hmyz sa vrhne na určený cieľ a potom na najbližšiu priateľskú bytosť cieľa, až kým nenapadne 6 bytostí. Zosielanie v roji je naprosto nemožné (100% šanca na neúspech). Bez ohľadu na OC sú každé napadnuté bytosti zranené za 1 život každé dve sekundy, keď zostávajú vnútri. Neviditeľnosť nechráni. Ten kto neuspeje v záchrannom hode proti dychu, ten panicky uteká 1 kolo.

   

 Repulse undead - Odraz nemŕtveho                          (ochrana)
Sféra: -
Dosah: zosielateľ
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Toto mocné kúzlo vytvorí vlnu pozitívnej energie pôsobiacu proti bytostiam negatívnej sféry.Táto vlna zadrží všetky neživé, ktoré chcú napadnúť zosielateľa.
Odrazí ich na niekoľko chvíl od neho. Po dobu trvania kúzla vlna vzniká každé kolo. Sú ovlivnení všetci nemŕtvy bez záchranného hodu.

   

 Pixie dust - Prach škriatkov                                (ilúzie/preľudy)
Sféra: -
Dosah: 0
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: polomer 9m
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo vytvorí hrsť prachu škriatkov, ktoré môže zosielatľ rozhodiť do vzduchu. Každý, koho prach zasiahne, zneviditeľní (dosah prachu je približne 9m). Neviditeľné bytosti samozrejme nie sú utíšené a istými kúzlami sa dajú zviditeľniť. Neviditeľnú bytosť a jej predmety nevidia ani spojenci (pokiaľ samozrejme títo spojenci normálne nevidia neviditeľných). Odložené predmeti sa zviditeľnia a zobraté zmiznú, ak sú skryté pod oblečenie. Kúzlo trvá, pokiaľ nie je rozptýlené, pokiaľ ho čarodej nezruší, alebo kým neviditeľná bytosť nezaútočí, alebo kým neuplinie 24 hod. Neviditeľná bytosť môže chodiť a zosielať obranné kúzla. Keď zaútočí, okamžite zviditeľní, ale ako neviditeľná môže útočiť prvá.

   

 © Taita 2004