|
|
|
Champion`s
strength - Hrdinská
sila
(premeny) |
Sféra:
zákon
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
3
kolá
Doba
zosielania: 2
Oblasť
pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Zoslaním kúzla kňaz načerpá
silu svojho boha a predá ju cieľovej bytosti. Cieľ kúzla získa
bonus k THAC0 +1 za každé 3 úrovne zosielateľa. Takže kňaz
na
9. úrovni prepožičia bonus +3 THAC0, apod. Po dobu trvania
kúzla sa tiež sila hrdiny upraví na 18/00 a všetky bonusy
k zásahu a zraneniu sa zmenia podľa tejto sily. Všimni si,
že pokiaľ je sila cieľa väčšia než 18/00, bude znížená
na túto hodnotu. Nevýhodou je to, že sa kňaz po dobu
trvania kúzla musí sústrediť na spojenie medzi hrdinou a
bohom, takže nemôže zosielať žiadne kúzla. Účinok trvá
3 kolá za úroveň zosielateľa alebo do odčarovania. |
|
Mass
cure - Hromadné
liečenie
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania:
5
Oblasť
pôsobenia: polomer
9 m
Záchranný
hod:
žiadny |
Pri zoslaní kúzla si musí kňaz
jasne predstaviť tváre spolubojovníkov a sústrediť sa na
jednotu skupiny. Všetkým členom družiny v okruhu 9m od
zosielateľa sa vylieči 1k8 + 1/úroveň životov. Vyliečenie
je trvalé; teda až do ďalšíeho zranenia. |
|
Magic
resistance - Odolnosť
proti mágii
(premeny) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
dotyk
Trvanie:
3
kolá
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
cieľová bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Díky tomuto kúzlu získa príjemca
odolnosť na každú mágiu. Prepožičaná odolnosť je 2% za
úroveň kňaza, až do maxima 40%. Odolnosť bude na túto
hodnotu nastavená, takže pokiaľ má príjemca už väčšiu
magickú odolnosť, vo skutočnosti mu bude znížená. Účinok
trvá, než vyprší kúzlo alebo do zrušenia. |
|
Raise
dead - Oživ
mŕtveho
(nekromancia) |
Sféra:
nekromancia
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
stále
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
1 osoba
Záchranný
hod:
zvláštny |
Keď kňaz zošle toto kúzlo,
môže navrátiť život trpaslíkovi, gnómovi, polo-elfovi,
polčíkovi, elfovi alebo človeku. Telo osoby musí byť celé,
ináč stratené časti chýbajú i po oživení postavy.
Osoba má po oživení iba 1 život a zbytok musí získať
prirodzeným liečením či magickou cestou. |
|
Flame
strike - Plamenný
úder
(vyvolanie) |
Sféra:
súboj
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
okamžite
Doba
zosielania:
8
Oblasť
pôsobenia:
cieľová bytosť
Záchranný
hod:
1/2 |
Keď kňaz zošle kúzlo plamenný úder, vyrazí zvrchu
dolu stĺp plameňa presne na miesto určené zosielateľom.
Cieľ si hodí záchranný hod proti kúzlu. Neúspech znamená,
že bytosť utrpí zranenie 8k8 životov; ináč je zranenie
polovičné.
|
|
Animal
summoning II - Povolanie
zvierat II (povolanie/stvorenie) |
Sféra:
zvieratá
Dosah:
60 metrov
Trvanie:
3 ťahy
Doba
zosielania:
8
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod:
žiadny |
Týmto kúzlom zosielateľ
privolá na pomoc 1 až 3 zvieratá, ktoré majú životaschopnosť
8 alebo menej. Zvieratá pomáhajú zosielateľovi všetkými
svojimi možnosťami, pokiaľ sú naživu, alebo kúzlo neskončí.
Môžu byť povolané jedine normálne či obrie zvieratá;
fantastické zvieratá či príšery nie sú kúzlom ovlivnené. |
|
True
seeing - Pravdivé
videnie
(veštenie) |
Sféra:
veštenie
Dosah:
0
Trvanie:
1
ťah
Doba
zosielania: 8
Oblasť
pôsobenia:
polomer 21 m
Záchranný
hod: žiadny |
Pri zoslaní bude ovlivnená oblasť zhruba 21m okolo
zosielateľa. Všetky nepriateľské kúzla školy ilúzie/preľudy
sú okamžite na 1 ťah zrušené. Ovlivnené sú kúzla:
Odrazený obraz, Neviditeľnosť, Zrkadlový obraz, Nezistiteľnosť,
Vylepšená neviditeľnosť, Tieňové dvere, Spleť, Vytvor
obraz a Dvojník. Je dôležité zmieniť, že zosielateľ môže
určiť, koho toto kúzlo ovlivní. Ovlivní len bytosti, ktoré
nepatria k zosielateľovej družine. Toto kúzlo nie je nijak
ovlivnené prípadnou magickou odolnosťou.
|
|
Righteous
magic - Spravodlivá
mágia
(premeny) |
Sféra:
súboj
Dosah:
0
Trvanie:
1 kolo
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný
hod:
žiadny |
Toto mocné bojové kúzlo zlepšuje
kňazovú fyzickú zdatnosť a robí z nej tak ničitela. Pridá
1 život naviac za každú úroveň zosielateľa, pridá 1 bod
sily za každé tri úrovne zosielateľa (do maxima 24) a pri
každom zásahu kňaz spôsobí maximálne zranenie. Účinky
trvajú po dobu trvanie kúzla, alebo do odčarovania. |
|
Greater
command - Väčší
príkaz
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
zmámenie
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
1 kolo
Doba
zosielania: 1
Oblasť
pôsobenia: polomer
6 m
Záchranný
hod:
zrušenie |
Toto kúzlo (podobne ako kúzlo
Príkaz) dovoluje kňazovi nariadiť iným bytostiam
"zomrieť" (zaspať). Účinky trvajú jedno kolo za
úroveň zosielateľa. Na konci doby trvania sa bytosti
prebudia a sú nezranené. Oblasť pôsobenia je podobná ako
u Smrdiaceho mraku či Ohnivej gule. |
|
Cure
critical wounds -
Vylieč kritické
zranenia (nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania:
8
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Kúzlo Vylieč kritické zranenia je o mnoho silnejšia
verzia kúzla Vylieč ľahké zranenia. Kňaz priloží
ruky na bytosť a vylieči 27 životov. Kúzlo neovlivní
bytosti bez hmotného tela, pôvodom z inej sféry alebo nežijúce.
|
|
Slay
living - Zabi
živé
(nekromancia) |
Sféra:
boj
Dosah:
dotyk
Trvanie:
zvláštne
Doba
zosielania: 1
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod: zvláštna |
Po zoslaní kúzla sa musí kňaz
dotknúť súpera, aby na neho kúzlo mohlo pôsobiť. Pri
zoslaní sa vytvorí predmet a nasledujúci útok je vedení týmto
predmetom; kňaz má na prevedenie útoku 3 kolá. Pokiaľ prvím
útokom minoe, predmet zmizne a kúzlo je premárnené. Avšak
pokiaľ útok uspeje, obeť je automaticky zranená za 2k6 + 9
životov. Tiež musí uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč
okamžite zomrie. Kúzlo ide odčarovať v dobe medzi zoslaním
a následným útokom. |
|
Chaotic
command - Zmätené
príkazy
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
chaos
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
3
Oblasť
pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Kúzlo urobí bytosť imunnú
voči magickým príkazom. Do tejto kategórie patrí
sugescia, zmámenie, ovládnutie, príkazy, spánok, zmätenie
a podobné kúzla. Kúzlo tiež ochráni cieľ pred psionickým
úderom. Kúzlo ovlivní len jednu bytosť a trvá 1 ťah/úroveň
alebo do zrušenia. |
|
Cause
critical wound - Spôsob
kritické zranenie (nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania:
8
Oblasť
pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Toto kúzlo je opakom Vylieč
kritické zranenie. Namiesto vyliečenia dotknutej bytosti ju
zraní. Po úspešnom dotyku je obeť zranená za 27 životov.
Kňaz má k prevedeniu útoku 2 kolá. Pokiaľ kňaz minie, kúzlo
je premárnené. Nie je žiadny záchranný hod. |
|
Iron
skin - Železná
koža
(premeny) |
Sféra:
elementálna
Dosah:
0
Trvanie:
12 hod
Doba
zosielania: 1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný
hod: žiadny |
Keď
na seba druid zošle toto mocné kúzlo, celé jeho telo
pokryje železná koža.
Táto koža je samozrejme magická a zosielateľa niako
neomedzuje. Chráni druida pred fyzickými útokmi ako sú
zbrane na blízko či strely. Za každé dve úrovne zosielateľa
sa zjaví o jednu kožu naviac. Napr. druid na lvl. 10 získa
5 vrstiev kože, zatialčo jeho kolega na lvl 20 dostane 10
vrstiev. Každá vrstva chráni pred jedným útokom, takže
druid na 10. úrovni zachytí prvých 5 útokov týmto kúzlom
a až šiesty ho ovlivní. Kúzlo ostane na ňom, kým nie sú
odrazené všetky vrstvy, alebo do odčarovania. Je tiež dôležité
poznamenať, že kúzlo nechráni pred magickými útokmi
(napr. Ohnivá guľa), ale chráni ho pred fyzickými magickými
útokmi (napr. Magické strely). |
|
Insect
plague - Epidémia
hmyzov
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
súboj
Dosah:
120m
Trvanie:
6 kôl
Doba
zosielania: 5
Oblasť
pôsobenia:
nepriatelia v dohľadu
Záchranný
hod: zvláštny |
Po
zoslaní kúzla sa priplazí, priskáče a priletí veľký počet
hmyzov. Hmyz sa vrhne na určený cieľ a potom na najbližšiu
priateľskú bytosť cieľa, až kým nenapadne 6 bytostí.
Zosielanie v roji je naprosto nemožné (100% šanca na neúspech).
Bez ohľadu na OC sú každé napadnuté bytosti zranené za 1
život každé dve sekundy, keď zostávajú vnútri. Neviditeľnosť
nechráni. Ten kto neuspeje v záchrannom hode proti dychu,
ten panicky uteká 1 kolo. |
|
Repulse
undead - Odraz
nemŕtveho
(ochrana) |
Sféra:
-
Dosah:
zosielateľ
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania: 5
Oblasť
pôsobenia:
zosielateľ
Záchranný
hod: žiadny |
Toto
mocné kúzlo vytvorí vlnu pozitívnej energie pôsobiacu
proti bytostiam negatívnej sféry.Táto vlna zadrží všetky
neživé, ktoré chcú napadnúť zosielateľa.
Odrazí ich na niekoľko chvíl od neho. Po dobu trvania kúzla
vlna vzniká každé kolo. Sú ovlivnení všetci nemŕtvy bez
záchranného hodu. |
|
Pixie
dust - Prach
škriatkov
(ilúzie/preľudy) |
Sféra:
-
Dosah:
0
Trvanie:
zvláštne
Doba
zosielania: 1 kolo
Oblasť
pôsobenia:
polomer 9m
Záchranný
hod: žiadny |
Toto
kúzlo vytvorí hrsť prachu škriatkov, ktoré môže
zosielatľ rozhodiť do vzduchu. Každý, koho prach zasiahne,
zneviditeľní (dosah prachu je približne 9m). Neviditeľné
bytosti samozrejme nie sú utíšené a istými kúzlami sa
dajú zviditeľniť. Neviditeľnú bytosť a jej predmety
nevidia ani spojenci (pokiaľ samozrejme títo spojenci normálne
nevidia neviditeľných). Odložené predmeti sa zviditeľnia
a zobraté zmiznú, ak sú skryté pod oblečenie. Kúzlo trvá,
pokiaľ nie je rozptýlené, pokiaľ ho čarodej nezruší,
alebo kým neviditeľná bytosť nezaútočí, alebo kým
neuplinie 24 hod. Neviditeľná bytosť môže chodiť a
zosielať obranné kúzla. Keď zaútočí, okamžite zviditeľní,
ale ako neviditeľná môže útočiť prvá. |
|
|
|