Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné












































































































































































































 
Klerické kúzla IV.
1.úroveň | 2. úroveň | 3. úroveň
| 4. úroveň | 5. úroveň | 6. úroveň | 7. úroveň 

 

 Animal Summoning I - Povolanie zvierat I              (povolanie)
Sféra: zvieratá
Dosah: 20 m
Trvanie: 3 ťahy
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom zosielateľ privolá na pomoc 2 až 3 zvieratá, ktoré majú životaschopnosť 4 alebo ménej. Druh sa určí náhodne. Tieto zvieratá zosielateľ ovláda, kým sú naživu, alebo neskončí kúzlo.

   

 Mental domination - Duševné ovládnutie    (očarovanie/zmámenie)
Sféra: myseľ
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 8 kôl
Doba zosielania: 4
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie
Po zoslaní kúzla musí obeť uspieť v záchrane proti kúzlu s postihom -2, aby zabránil kňazovi vstúpiť do jej mysli. Účinky sú podobné ako u čarodejovom kúzle Ovládnutie, s niekoľkými malými rozdieľmi. Poprvé, toto kúzlo neposkytuje kňazovi prístup k myšlienkam, vzpomienkam, či vnemom obeti. Kňaz je behom trvania kúzla proste schopný nariadiť obeti aby predviedla určité úlohy. Kňaz musí na obeť vidieť, aby ju mohol ovládať. Kontrola vydrží po dobu trvania kúzla alebo do rozptýlenia mágie.

   

 Neutralise poison - Neutralizuj jed                       (nekromancia)
Sféra: Liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo odstráni z tela všechtky jedy, nech už prírodnej či magickej povahy. Po zoslaní na otrávenú osobu kúzlo okamžiteě neutralizuje akýkoľvek jed a vylieči 10 životov. Kúzlo tiež vylieči všetky choroby, ako slepota či hluchota.

   

 Defensive harmony - Obranná harmónia     (očarovanie/zmámenie)
Sféra: zákon
Dosah: zosielateľ
Trvanie: 6 kôl
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer 3 m
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo prepožičia ovlivneným bytostiam bonus k obrane tým, že im pomôže v koordinácii útokov a obrany. Tak môže skupina v bitke jednať ako jedinec. Účinok je vystredený na zosielateľa, ale ovlivní všetkých v okruhu 3 metrov. Ovlivnení mohou po seslání kouzla vystoupit z kruhu a výhody harmonie přetrvají. Když kouzlo působí, všechny ovlivněné bytosti získávají bonus +2 k obrannému číslu. Účinky trvají 6 kol nebo do zrušení kouzla.

   

 Protection from lightning - Ochrana pred bleskom    (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: 5 kôl
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo zaručuje úplnú nezraniteľnosť elektrickými útokmi, ako je napr. dračí dych alebo kúzla typu blesk, desivé zovretie atď. Ochrana pôsobí po dobu trvania kúzla, alebo do odčarovania.

   

 Protection from evil 10`radius - Ochrana pred zlom  (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: polomer 3 m
Záchranný hod: žiadny
Po zoslaní tohoto kúzla sú všetky bytosti v okruhu 3 metrov ovlivnené kúzlom Ochrana pred zlom. To vytvorí magickú bariéru okolo príjemcu vo vzdialenosti 30 cm. Bariéra sa pohybuje s príjemcom a má dva hlavné efekty: Všetky útoky vedené zlými alebo zlom očarovanými bytosťmi proti chránenej bytosti majú postih -2 k hodu na útok, a všetky záchranné hody chránenej bytosti zapríčinené takými útokmi získajú bonus +2.

 

 Cloak of fear - Plášť strachu                                (očarovanie)
Sféra: zmámenie 
Dosah: dotyk
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: zrušenie
Vďaka tomuto kúzlu sa na zosielateľa znesie magický plášť, z ktorého vyžaruje aura strachu.až do vzdialenosti 1m. Všetky bytosti ovlivnené aurou musia uspieť v záchrannom hode proti kúzlu, ináč 4 kolá panicky utekajú. Pri úteku môžu dokonca odhodiť predmety. Členovia družiny sú na túto auru imunný, no aj oni sú z nej trocha nekľudní.

 

 Death ward - Odraz smrť                                    (nekromancia)
Sféra: -
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah/úroveň zosielateľa
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo ochráni po dobu trvania cieľ pred každým druhom smrtiacej mágie.
Medzi ne partí napr. Rozloženie, Prst smrti, Mocné slovo: Zabi, atď.

 

 Free action - Volná akcia                            (ochrana/očarovanie)
Sféra: zmámenie
Dosah: dotyk
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Príjemca kúzla je imunný na čokoľvek, čo ovlivňuje jeho pohyb. Sem patria napr. účinky Pavučiny, Drž osobu, Sádla či Zapletenia.

 

 Cure serious wounds - Vylieč ťažké zranenia       (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: stále
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto je silnejšia verzia kúzla Vylieč ľahké zranenia. Priložením ruky na bytosť vylieči kňaz 17 životovů. Toto kúzlo nemôže ovlivniť bytosti bez fyzických tel, z iné roviny, alebo nežijúce.

 

Call woodland beings -Vyvolaj lesnú bytosť (stvorenie/povolanie)
Sféra: zvieratá
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 3 ťahy
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo privolá nymfu, ktorá bude pomáhať družine. Nymfa ovláda niekoľko kňažských kúziel a použije ich ku prospechu družiny (patria medzi ne kúzla Duševné ovládnutie, Zmätok a liečenie). Zostáva pod kontrolou zosielateľa, pokiaľ nie je zabitá alebo kúzlo nevyprší.

 

 Cause serious wounds - Spôsob ťažké zranenia   (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalé
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo je opakom Vylieč ťažké zranenia. Namiesto vyliečenia dotknutej bytosti ju zraní. Po úspešnom dotyku je obeť zranená za 17 životov. Kňaz má k prevedeniu útoku 2 kolá. Pokiaľ kňaz minie, kúzlo je premárnené. Nie ke žiadny záchranný hod.

  

 Farsight - Bystrozrakosť                                          (veštenie)
Sféra: -
Dosah: 4
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 3 kolá + 1kolo/úroveň
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
S pomocou tohto kúzla je kňaz schopný preskúmať nepreskúmané časti mapy. Po zoslaní kúzla proste klikni na tmavé miesto na mape. Po dobu trvania môže zosielateľ skúmať oblasť, pozorovať bytosti a pevnosť.

   

 
 Holy power - Svätá sila                                          (vyvolanie)
Sféra: -
Dosah: žiadny
Trvanie: 1kolo/úroveň
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Pomocou tohoto kúzla zosielateľ získa silu a schopnosť bojovníka na rovnakej úrovni. Sila kňaza sa zmeni na 18/00 (aj keď je viššia), jeho THAC0 bude rovnaké aké má bojovník na jeho úrovni. A získa 1 život za každú úroveň. Tieto účinky trvajú po dobu trvania kúzla alebo do odčarovania.

   

 Lesser restoration - Obnova                                (nekromancia)
Sféra: nekromancia
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 2
Oblasť pôsobenia: cieľová bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo navráti príjemcovi životnú energiu. Ruší tak prechádzajúce vysatie z úrovne. Zosielanie tohoto kúzla je veľmi vyčerpávajúce a kňaz by si mal hneď odpočinúť.

   

 Poison - Otrav                                                         (nekromancia)
Sféra: -
Dosah: 5m
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 4
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušnie
Týmto kúzlom môže zosielateľ otráviť obeť, pokiaľ neuspeje v záchrannom hode
proti jedu.Účinky závisia na úrovni zosielateľa.
  7.-9. úroveň: 2k8 +2/kolo
10.-12. úroveň: 3k8 +3/kolo
13.-14. úroveň: 4k8 +4/kolo
15.-16. úroveň: 6k8 +6/kolo
17.+ úroveň: 8k8 +8/kolo
Tí, ktorí uspejú v záchrane nie sú ovlivnení.

   

 Negative plane - Ochrana pred negatívnou sférou      (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: 5 kôl
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo zaručí zosielateľovi či dotknutej bytosti čiastočnú ochranu proti nemŕtvimi príšerami zo sféry negatívnej energie (napr upíry), a pred určitými zbraňami, čo vysávajú energiu. Kúzlo otvára spojenie so sférou pozitívnej energie, čím vykompenzuje účinky negatívnej energie. Chránená bytosť je imunná voči vysatiu úrovne, keď na ňu útočí bytosť z negatívnej sféry - obdrží zranenie, ale nestratí úroveň. Kúzlo sa nedá zoslať vo sfére negatívnej energie.

   

 © Taita 2004