Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné

















































































































































































































































Klerické kúzla VII.
1.úroveň | 2. úroveň | 3. úroveň
| 4. úroveň | 5. úroveň | 6. úroveň | 7. úroveň 

 

 Confusion - Zmätok                                         (očarovanie/zmámenie)
Sféra: chaos
Dosah: dohľad zosilateľa
Trvanie: 1 kolo
Doba zosielania: 7
Oblasť pôsobenia: krychle, až 18 m
Záchranný hod: zvláštny
Toto kúzlo zmätie jednu či viac bytostí v oblasti, spôsobuje nerozhodnosť a neschopnosť efektívne jednať. Všetky bytosti v oblasti pôsobenia si môžu hodiť záchranný hod proti kúzlu s postihom -2. Tí, ktorí uspejú, nie sú kúzlom ovlivnení.
Kúzlo trvá dve kolá plus jedno kolo za každú úroveň zosielateľa. Tí, ktorí neuspejú v záchrannom hode, buď zmätene postávajú, stanú sa berserkrami alebo sa potulujú okolo po dobu trvania kúzla. Potulujúce sa bytosti sa pohybujú čo najďalej od zosielateľa svojim najtypickejším druhom pohybu. Každá zmätená bytosť, ktorá je napadnutá, bere útočníka ako nepriateľa a chová sa podľa svojej základnej povahy.

   

 Conjure earth elemental - Vyvolaj elementála zeme
                                                               
(stvorenie/povolávanie)
Sféra: elementálna
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielanie: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom zosielateľ otvorí magickú bránu do elementálnej sféry zeme a vyvolá elementála zeme. Je 60% pravdepodobnosť, že sa objaví elementál s životaschopnosťou 12, 35% šanca, že bude mať životaschopnosť 16, a 5% šanca, že sa objaví elementál so životaschopnosťou 24. Keď sa elementál objaví, zosielateľ sa musí 3 kolá sústrediť na mentálny súboj, aby zaistil, že sa elementál neobráti proti nemu (15% šanca, že elementál zosielateľa napadne). Po tejto dobe elementál plní príkazy čarodeja, dokiaľ kúzlo nevyprší alebo elementál nezomrie. Všetky príkazy sa predávajú telepaticky, takže nie je potreba poznať jazyk elementálov a nedochádza k zmätkom.

   

 Creeping doom - Plazivá záhuba                 (stvorenie/povolanie)
Sféra: zvieratá
Dosah: 80 metrov
Trvanie: 3 kolá
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: zvláštny
Týmto kúzlom zosielateľ privolá kopu jedovatých, kúsajúcich a bodajúcich pavúkov, hmyz a podobné potvory. Táto masa sa rozprestrie po veľkom území, až ku všetkým bytostiam v okruhu 9 m od cieľu. Bytosti chytené hmyzom sú zranené za 2 životy každé kolo a nedokážu zoslať žiadne kúzlo. Každé kolo, keď obeť zostáva medzi hmyzom, musí uspieť v záchrane proti kúzlu s postihom -2, ináč vo strachu jedno kolo pobehuje. Výhoda oproti kúzlu Epidémia hmyzu je v tom, že toto kúzlo zraňuje dvojnásobne.

   

 Earthquake - Zemetrasenie                                                          (premeny)
Sféra: elementálna
Dosah: 120 metrov
Trvanie: 3 otrasy
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: polomer 12
Záchranný hod: zvláštny
Po zoslaní tohoto kúzla sa Zem veľmi silno začne triasť. Otras trvá niekoľko chvíl a pôsobí na každého v oblasti. Zemetrasenie spôsobí tri otrasy. Prvý otras zraní všetky bytosti za 6k6 (pri záchrane proti kúzlu s postihom -6 je zranenie polovičné). Tí ktorí neuspejú upadnú na 4 kolá na zem. Druhý otras už nie je taký silný a spôsobí otras za 3k6 životov (pri záchrane proti kúzlu s postihom -2 je zranenie polovičné). Posledný otras spôsobí zranenie za 2k6 zranenia (pri záchrane polovicu). Toto kúzlo ovlivní priateľa i nepriateľa, takže treba byť opatrný. Naviac elementálovia neznášajú, keď sa úbohí smrtelníci hrajú so zemou a tak je malá šanca, že sa zjaví elementál zeme, ktorý napadne družinu. 

   

 Finger of deathPrst smrti                                  (nekromancia)
Sféra: vojna
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: zrušenie
Kúzlo vysaje životnú energiu obete. Po dokončení kúzla zosielateľ ukáže prstom na obeť, čím vyrve život z jej tela. Obeť tomuto môže uniknúť po úspešnom záchrannom hode proti kúzlam s postihom -2.Ale aj pri úspešnej záchrane je obeť zranená za 2k8 +1/úroveň zosielateľa životov. 

   

 Fire storm - Ohnivá búrka                                      (vyvolanie)
Sféra: elementálna
Dosah: 40 metrov
Trvanie: 4 kôl
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: polomer 6 m
Záchranný hod: žiadny
Po zoslaní kúzla je celá oblasť zasiahnutá ohnivým lejakom a zavalená ohnivou lávou. Bytosti v oblasti sú zranené za 2k8 životov plus jeden za každú úroveň zosielateľa (tj. 2k8 +1/úroveň). Táto pohroma trvá štyri kolá a celú túto dobu sú zraňované všetky bytosti, ktoré z oblasti pôsobenia neutečú. Proti tomuto kúzlu nie je žiadny záchranný hod.

 

 Gate - Brána                                               (stvorenie/povolanie)
Sféra: povolávanie
Dosah: 20 metrov
Trvanie: 33 kôl
Doba zosielania: 5
Oblasťt pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlem zosielateľ privolá bytosť z vonkajších sfér - pekelného démona - ktorý napadne jeho nepriateľov a tiež zosielateľa samotného, pokiaľ nie je dosť opatrný. Zosielateľ (a jeho spoločníci) musí byť chránený kúzlom Ochrana pred zlom, aby si ho démon nevšímal. Pokiaľ sa zosielateľ takto neochráni, démon ho roztrhá na kusy a potom sa dobre nažere.

 

 Holy word - Sväté slovo                             (stvorenie/povolanie)
Sféra: súboj
Dosah: 0
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer 9 m
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom kňaz vyvolá mágiu ohromnej sily. Kňaz pôsobí ako most medzi svojim bohom a základnou materiálnou sférou, čo spôsobí menší výbuch vystredený na kňaza a dosahujúci do 9 m. Ovlivňuje iba dobré bytosti, ktoré sú chytené v oblasti pôsobenia. Účinky sa líšia podľa úrovne cieľue:

 Životaschopnosť či úroven:        Účinky Bezbožného slova:
  menej než 4                              Smrt
  4 až 7                                      Omráčený na 1 ťah
  8 až 11                               Spomalený na 1 ťah a 75% šanca neúspechu kúziel
 12 a více                             Ohluchnutý na 1 ťah a 50% šanca neúspechu kúziel

Proti tomuto kúzlu nie je  záchranný hod a účinky sú okamžité a trvajú po určenú dobu alebo do zrušenia kúzla. Toto kúzlo nemôže zoslať kňaz zlého presvedčenia.

 

 Nature`s beautyPrírodná krása                        (ilúzie/preľudy)
Sféra: Elementálna
Dosah: zosielateľ
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: polomer 1,5m
Záchranný hod: žiadny
Po zoslaní tohoto kúzla prejde zosielateľ pozoruhodnou zmenou. Zosielateľ sa stane ideálom krásy. Pre muža to je obvykle nymfa a pre ženy je to rôzne. 
U nymfi: každý, kto pozoruje premeneného zosielateľa, musí uspieť v záchrane proti kúzlu (s bonusom +3), ináč umiera túhou. Aj keď je záchranný hod úspešný, nešťastní pozorovatelia sú oslepení (trvá do odčarovania). Premena je okamžitá, ale trvá len pár sec, takže ovlivné len osoby, ktoré stoja v boji blízko k zosielateľovi (okrem členov družiny).

 

 Greater restorationSilnejšia obnova                     (nekromancia)
Sféra: nekromancia
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: cieľová bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo navráti príjemcovi životnú silu. Ruší tak predchádzajúce vysatie úrovne. Kúzlo tiež ovlivní inteligenciu bytostí ovlivnené kúzlom slabomyseľnosť.
Taktiež ruší všetky účinky šialenstva, ako je zmätenie či zúrivosť, úplne vylieči príjemcu, uzdraví všetky nemoci a zlikviduje jedy. Zosielanie tohoto kúzla je veľmi vyčerpábajúce a kňaz by si mal po ňom odpočinúť.

 

 Ressurection - Vzkriesenie                                   (nekromancia)
Sféra: nekromancia
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 1 ťah
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Podobne ako kúzlo Oživ mrtvého, i Vzkriesenie navráti život jednej postave. Avšak Vzkriesenie postavu tiež vylieči, takže je pripravená opäť vyraziť za dobrodružstvom.

 

 Shield of the archonsŠtít archónov                             (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: 3 kolá/úroveň
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny
Toto mocné kúzlo spôsobuje, že kúzla vyslaté na zosielateľa budú pohltené. Toto platí aj na svitky aj na vrodené schopnosti, ale nevzťahuje sa na kúzla s plošným účinkom ako napr. smrdiaci mrak, smrtiaci mrak. Štít pohltí celkom toľko úrovní kúziel, koľko je polovica kňazových úrovní. Je treba poznamenať, že ak ochrannému kúzlu ostala už len jedna úroveň a zoslaté kúzlo na kňaza bude 3. úrovne, tak sa kúzlo pohltí a zmizne aj ochrana. Štít tiež funguje proti kúzlu rozptýl mágiu.

  

 Sunray - Slnečný paprsok                            (vyvolanie/premeny)
Sféra: slnko
Dosah: 6 metrov
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 4
Oblasť pôsobenia: 6 metrov
Záchranný hod: zvláštny
Kúzlo spôsobí, že zosielateľa a okolie 6 m od neho osvietia slnečné paprsky. Všetky bytosti v oblasti pôsobenia sú zranené za 3-18 životov a musia uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč oslepnú na 10 kôl. Nemrtví, zasiahnutý slnečným paprskom, sú zranení za 1-6 životov za úroveň zosielateľa a musia uspieť v záchrane proti kúzlu, ináč budú zničení.

   

 
 Symbol, stunSymbol, omráč                   (stvorenie/povolanie)
Sféra: strážca
Dosah: 30m
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: polomer 9m
Záchranný hod: zrušenie
Symbol, omráč je mocné kúzlo, ktoré umožní kňazovi napísať symbol na zem či iný povrch. Symbol tu zostane, pokiaľ niekto iný nepríde príliš blízko. V tu chvíľu symbol vybuchne a všetci v oblasti pôsobenia musia uspieť v záchrane proti kúzlu s postihom -4, ináč sú ovlivnený strachom na 2 kolá + 1 kolo za každé 3 úrovne zosielateľa.

   

 Symbol, deathSymbol, smrť                    (stvorenie/povolanie)
Sféra: strážca
Dosah: 30m
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: polomer 9m
Záchranný hod: zrušenie
Symbol, smrť je mocné kúzlo, ktoré umožní kňazovi napísať symbol na zem či iný povrch. Symbol tu zostane, pokiaľ niekto iný nepríde príliš blízko. V tu chvíľu symbol vybuchne a všetci v oblasti pôsobenia musia uspieť v záchrane proti smrti,  ináč zomrú. Bytosti s životom 60 či viac (aktuálny počet) sú na kúzlo imunný.

   

 Symbol, fear - Symbol, strach                    (stvorenie/povolanie)
Sféra: strážca
Dosah: 30 metrov
Trvanie: zvláštne
Doba zosielanie: 1 kolo
Oblast pôsobenie: polomer 9 m
Záchranný hod: zrušenie
Symbol, strach je mocné kúzlo, ktoré umožní kňazovi napísať symbol na zem či iný povrch. Symbol tu zostane, pokiaľ niekto iný nepríde príliš blízko. V tu chvíľu symbol vybuchne a všetci v oblasti pôsobenia musia uspieť v záchrane proti kúzlu s postihom -4, ináč sú ovlivnený strachom na 2 kolá + 1 kolo za každé 3 úrovne zosielateľa.

   

 Unholy word - Bezbožné slovo                   (stvorenie/povolanie)
Sféra: súboj
Dosah: 0
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: polomer 9m
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom kňaz vyvolá mágiu ohromnej sily. Kňaz pôsobí ako most medzi svojim bohom a základnou materiálnou sférou, čo spôsobí menší výbuch vystredený na kňaza a dosahujúci do 9 m. Ovlivňuje iba dobré bytosti, ktoré sú chytené v oblasti pôsobenia. Účinky sa líšia podľa úrovne cieľue:

 Životaschopnosť či úroven: Účinky Bezbožného slova:
menej než 4 Smrt
4 až 7 Omráčený na 1 ťah
8 až 11 Spomalený na 1 ťah a 75% šanca neúspechu kúziel
 12 a viacej Ohluchnutý na 1 ťah a 50% šanca neúspechu kúziel

Proti tomuto kúzlu nie je záchranný hod a účinky sú okamžité a trvajú po určenú dobu alebo do zrušenia kúzla. Toto kúzlo nemôže zoslať kňaz dobrého presvedčenia.

   

 © Taita 2004