Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné













































































































































































 
Klerické kúzla VI.
1.úroveň | 2. úroveň | 3. úroveň
| 4. úroveň | 5. úroveň | 6. úroveň | 7. úroveň 

 

 Aerial servant - Vzdušný sluha                    (stvorenie/povolanie)
Sféra: povolávanie
Dosah: 15 metrov
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Zosielateľ povolá Vzdušeného sluhu, ktorý bude po dobu trvania kúzla plniť jeho príkazy. Sluha zaútočí na nepriateľa, ktoré zosielateľ určí, a zostáva, pokiaľ nie je zabitý alebo kúzlo nevyprší.

   

Animal summoning III -Povolanie zvierat III (stvorenie/povolanie)
Sféra: zvieratá
Dosah: 60 metrov
Trvanie: 4 ťahov
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom zosielateľ povolá tri zvieratá, ktoré majú životaschopnosť 12 či menej. Prídu jedine zvieratá, ktoré sú pri zoslaní v dosahu kúzla. Povolané zvieratá pomáhajú zosielateľovi všetkými prostriedkami, pokiaľ nie sú  zabité alebo pokiaľ kúzlo nevyprší. Môžu byť povolané len normálne či obrie zvieratá.

   

 Blade barrier - Hradba mečov                                (vyvolanie)
Sféra: strážca
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: zvláštny
Týmto kúzlem kňaz vytvorí stenu rotujúcich, ostrých čepelí. Tieto sa točia okolo zosielateľa a vytvárajú nepriestupnú bariéru. Každá bytosť, ktorá sa pokúsi skrz bariéru prejsť, je zranená za 8k8 životov. Bytosti nachádzajúce sa v oblasti pôsobenia pri vyvolaní bariéry, môžu skúsiť záchranu proti kúzlu. Ak uspejú, uskočia pred čepelami a nie sú zranené. Bariéra zostáva desať kôl.

   

 Bolt of glory - Blesk slávy                          (invokácia/vyvolanie)
Sféra: Súboj, povolanie
Dosah: 20m 
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenie: cieľová bytosť
Záchranný hod:
žiadny
Týmto kúzlom zošle kňaz blesk božskej energie na jednu bytosť. Nie je treba hádzať na útok. Zasiahnutá bytosť utrpí zranenie podľa toho, z ktorej sféry pochádza.
           Druh bytosti:                               Zranenie:
           Základná materiálna sféra            6k6
           Elementál                                    3k4
           Nemŕtvy                                     8k6
           Démon                                     10k6

   

 Conjure animals - Vyvolaj zvieratá               (stvorenie/povolanie)
Sféra: povolávanie
Dosah: 60 metrov
Trvanie: 4 ťahov
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo umožňuje zosielateľovi povolať a ovládať jedného či dva robustné medvede. Po dobu trvania kúzla plnia medvede každé zosielateľovo prianie.

   

 Conjure fire elemental - Vyvolaj ohnivého elementála  
                                                                                                              (stvorenie/povolanie)
Sféra: elementálna
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenie: zvláštne
Záchranný hod: žiadny
Týmto kúzlom zosielateľ otvorí magickú bránu do elementálnej sféry ohňa a vyvolá ohnivého elementála. Je 60% pravdepodobnosť, že sa objaví elementál so životaschopnosťou 12, 35% šanca, že bude mať životaschopnosť 16, a 5% šanca, že sa objaví elementál so životaschopnosťou 24. Keď sa elementál objaví, zosielateľ sa musí 3 kolá sústrediť na mentálny súboj, aby zaistil, že sa elementál neobráti proti nemu (15% šanca, že elementál zosielateľa napadne). Po tejto dobe elementál plní príkazy čarodeja, pokiaľ kúzlo nevyprší alebo elementál nezomrie. Všetky príkazy sa predávajú telepaticky, takže nie je potreba poznať jazyk elementálov a nedochádza k zmätkom.

 

 Dolorous Decay - Bolestivá hniloba          (premeny/nekromancia)
Sféra: súboj, nekromancia
Dosah: 10m
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenie: 1 bytosť
Záchranný hod: zvláštny
Toto kúzlo ovlivní jednu živú bytosť. Po tele zasiahnutej bytosti sa rýchlo rozšíri hniloba. Obeť je na dve kolá automaticky spomalená. Naviac pokiaľ neuspeje v záchrannom hode proti jedu s postihom -2, bude každú sekundu zranená za 1 život až do maxima 50 životov. 

 

 False dawn - Falošné svitanie                                (vyvolanie)
Sféra: Slnko
Dosah: 0
Trvanie: 5 kôl
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenie: kruh s polomerom 9m
Záchranný hod:
žiadny
Kúzlo vytvorí v oblasti pôsobenia jasné načervenalé svetlo, ako keby vychádzalo slnko. Všetky nemŕtve bytosti v oblasti falošného slnka sú zranené za 6k6 životov. Proti tomuto zraneniu nie je žiadny záchranný hod. V nasledujúcom kole po kúzle falošné svitanie sú týmto kúzlom ovlivnené bytosti zmätené a aj tak jednajú.

 

 Fire seeds - Ohnivé uhlíky                                     (stvorenie)
Sféra: elementálna
Dosah: zvláštny
Trvanie: 3 ťahy
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: 1/2
Zosielateľ vytvorí 4 ohnivé uhlíky, ktoré sa objavia v jeho inventári. Uhlíky existujú po tri kolá od zoslania kúzla. Ak sú behom tejto doby hodené na nepriateľa, vybuchnú a zrania všetkých v oblasti pôsobenia za 2-16 životov. Pri úspešnej záchrane proti kúzlu je zranenie polovičné.

 

 Harm - Zraň                                                       (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo je opakom Uzdrav. Namiest vyliečenia dotknutej bytosti ju zraní. Po úspešnom dotyku je počet životov obete znížený na 1. Kňaz má k prevedeniu útoku 2 kolá. Pokiaľ kňaz minie, kúzlo je premárnené. Nie je žiadny záchranný hod.

 

 Heal - Uzdrav                                                       (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalo
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Toto mocné kúzlo umožňuje kňazovi vyliečiť všetky nemoci a zranenia určenej bytosti. Úplne vylieči všetky choroby či slepotu a uzdraví všetky zranenia. Zruší kúzlo Slabomyseľnosť. Napraví mentálne poruchy spôsobené kúzlami či zranením mozku. Účinky sa samozrejme nevzťahujú na budúce zranenia či choroby.

 

 Physical mirror - Fyzické zrkadlo                             (premeny)
Sféra: čísla
Dosah: 30 metrov
Trvanie: 9 kôl
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo spôsobí miestnu deformáciu priestoru. Deformovaný priestor má tvar neviditeľného disku, ktorý chráni zosielateľa. Akákoľvek strela, ktorá sa stretne s diskom, sa okamžite obráti do opačného smeru. Všetky bojové faktory ako rýchlosť, dostrel a zranenie sa nezmení; smer objektu sa proste otočí o 180 stupňov. Strelec tak zrazu čelí svojej vlastnej strele. Zosielateľ zrcadla môže skrz zrkadlo normálne strielať.

  

 Sol`s searing orb - Solov ohnivý kameň                             (invokácia)
Sféra: Slnko
Dosah: 30m
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenie: cieľ
Záchranný hod:
zvláštny
Toto kúzlo vytvorí žiariaci kameň. Je potreba hodiť ho na protivníka, lebo je taký horúci, že sa nedá udržať. Kňaz nemôže dať kameň inej postave, aby ho hodila. Kňaz si musí normálne hodiť na útok a má bonus +3 a nemá žiadne postihy za to, že nemá túto vedomosť. Naviac sa dá kameňom zasiahnuť akákoľvek bytosť, aj ked je imunná voči magickým zbraniam. Keď kameň zasiahne, vybuchne ohluchujúcim hlasom a naviac spáli bytosť, čím jej spôsobí 6k6 zranenia ohňom a naviac ju oslepí na 1k6 kôl. Obeť môže skúsiť záchranný hod proti kúzlu. Pokiaľ uspeje, utrpí len polovičné zranenie a nie je oslepená. Nemŕtve bytosti sú zranené za 12k6 životov a oslepené na 12 kôl pokiaľ neuspejú v záchrannom hode. Ak uspeli, sú zranené len za 9k6 životov a oslepené na 6 kôl.

   

 
 Wondrous recall - Báječná spomienka                     (premeny)
Sféra: zmámenie, stvorenie
Dosah: 0
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenie: zosielateľ
Záchranný hod:
žiadny
Pomocou tohoto kúzla si môže zosielateľ spomenúť na dve kúzla, ktoré skoršie zoslal. Pokiaľ nič nezoslal nič sa nedeje. Báječná spomienka neobnovuje kúzla 6. či viššej úrovne.

 

 © Taita 2004