|
|
|
Aerial
servant - Vzdušný
sluha
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
povolávanie
Dosah:
15 metrov
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
9
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod: žiadny |
Zosielateľ povolá Vzdušeného sluhu,
ktorý bude po dobu trvania kúzla plniť jeho príkazy. Sluha
zaútočí na nepriateľa, ktoré zosielateľ určí, a zostáva,
pokiaľ nie je zabitý alebo kúzlo nevyprší. |
|
Animal
summoning III -Povolanie
zvierat III (stvorenie/povolanie) |
Sféra:
zvieratá
Dosah:
60 metrov
Trvanie:
4
ťahov
Doba
zosielania:
9
Oblasť
pôsobenia: zvláštna
Záchranný
hod:
žiadny |
Týmto kúzlom zosielateľ
povolá tri zvieratá, ktoré majú životaschopnosť 12 či
menej. Prídu jedine zvieratá, ktoré sú pri zoslaní v
dosahu kúzla. Povolané zvieratá pomáhajú zosielateľovi všetkými
prostriedkami, pokiaľ nie sú zabité alebo pokiaľ kúzlo
nevyprší. Môžu byť povolané len normálne či obrie
zvieratá. |
|
Blade
barrier - Hradba
mečov
(vyvolanie) |
Sféra:
strážca
Dosah:
0
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
9
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod: zvláštny |
Týmto kúzlem kňaz vytvorí
stenu rotujúcich, ostrých čepelí. Tieto sa točia okolo
zosielateľa a vytvárajú nepriestupnú bariéru. Každá
bytosť, ktorá sa pokúsi skrz bariéru prejsť, je zranená
za 8k8 životov. Bytosti nachádzajúce sa v oblasti pôsobenia
pri vyvolaní bariéry, môžu skúsiť záchranu proti kúzlu.
Ak uspejú, uskočia pred čepelami a nie sú zranené. Bariéra
zostáva desať kôl. |
|
Bolt
of glory - Blesk
slávy
(invokácia/vyvolanie) |
Sféra:
Súboj, povolanie
Dosah:
20m
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania: 9
Oblasť
pôsobenie: cieľová bytosť
Záchranný hod: žiadny |
Týmto
kúzlom zošle kňaz blesk božskej energie na jednu bytosť.
Nie je treba hádzať na útok. Zasiahnutá bytosť utrpí
zranenie podľa toho, z ktorej sféry pochádza.
Druh
bytosti:
Zranenie:
Základná
materiálna sféra
6k6
Elementál
3k4
Nemŕtvy
8k6
Démon
10k6 |
|
Conjure
animals - Vyvolaj
zvieratá
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
povolávanie
Dosah:
60 metrov
Trvanie:
4
ťahov
Doba
zosielania:
9
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod: žiadny |
Toto kúzlo umožňuje
zosielateľovi povolať a ovládať jedného či dva robustné
medvede. Po dobu trvania kúzla plnia medvede každé
zosielateľovo prianie. |
|
Conjure
fire elemental - Vyvolaj
ohnivého elementála
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
elementálna
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania: 1
kolo
Oblasť
pôsobenie: zvláštne
Záchranný
hod: žiadny |
Týmto kúzlom zosielateľ
otvorí magickú bránu do elementálnej sféry ohňa a vyvolá
ohnivého elementála. Je 60% pravdepodobnosť, že sa objaví
elementál so životaschopnosťou 12, 35% šanca, že bude mať
životaschopnosť 16, a 5% šanca, že sa objaví elementál
so životaschopnosťou 24. Keď sa elementál objaví,
zosielateľ sa musí 3 kolá sústrediť na mentálny súboj,
aby zaistil, že sa elementál neobráti proti nemu (15% šanca,
že elementál zosielateľa napadne). Po tejto dobe elementál
plní príkazy čarodeja, pokiaľ kúzlo nevyprší alebo
elementál nezomrie. Všetky príkazy sa predávajú
telepaticky, takže nie je potreba poznať jazyk elementálov
a nedochádza k zmätkom. |
|
Dolorous
Decay - Bolestivá
hniloba
(premeny/nekromancia) |
Sféra:
súboj, nekromancia
Dosah:
10m
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania: 1
Oblasť
pôsobenie: 1 bytosť
Záchranný
hod: zvláštny |
Toto
kúzlo ovlivní jednu živú bytosť. Po tele zasiahnutej
bytosti sa rýchlo rozšíri hniloba. Obeť je na dve kolá
automaticky spomalená. Naviac pokiaľ neuspeje v záchrannom
hode proti jedu s postihom -2, bude každú sekundu zranená
za 1 život až do maxima 50 životov. |
|
False
dawn - Falošné
svitanie
(vyvolanie) |
Sféra:
Slnko
Dosah:
0
Trvanie:
5 kôl
Doba
zosielania: 9
Oblasť
pôsobenie: kruh s polomerom 9m
Záchranný hod: žiadny |
Kúzlo
vytvorí v oblasti pôsobenia jasné načervenalé svetlo, ako
keby vychádzalo slnko. Všetky nemŕtve bytosti v oblasti
falošného slnka sú zranené za 6k6 životov. Proti tomuto
zraneniu nie je žiadny záchranný hod. V nasledujúcom kole
po kúzle falošné svitanie sú týmto kúzlom ovlivnené
bytosti zmätené a aj tak jednajú. |
|
Fire
seeds - Ohnivé
uhlíky
(stvorenie) |
Sféra:
elementálna
Dosah:
zvláštny
Trvanie:
3 ťahy
Doba
zosielania: 1
kolo
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod:
1/2 |
Zosielateľ vytvorí 4 ohnivé
uhlíky, ktoré sa objavia v jeho inventári. Uhlíky existujú
po tri kolá od zoslania kúzla. Ak sú behom tejto doby hodené
na nepriateľa, vybuchnú a zrania všetkých v oblasti pôsobenia
za 2-16 životov. Pri úspešnej záchrane proti kúzlu je
zranenie polovičné. |
|
Harm
- Zraň
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Toto kúzlo je opakom Uzdrav.
Namiest vyliečenia dotknutej bytosti ju zraní. Po úspešnom
dotyku je počet životov obete znížený na 1. Kňaz má k
prevedeniu útoku 2 kolá. Pokiaľ kňaz minie, kúzlo je premárnené.
Nie je žiadny záchranný hod. |
|
Heal
- Uzdrav
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvalo
Doba
zosielania: 1
kolo
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Toto mocné kúzlo umožňuje kňazovi
vyliečiť všetky nemoci a zranenia určenej bytosti. Úplne
vylieči všetky choroby či slepotu a uzdraví všetky
zranenia. Zruší kúzlo Slabomyseľnosť. Napraví mentálne
poruchy spôsobené kúzlami či zranením mozku. Účinky sa
samozrejme nevzťahujú na budúce zranenia či choroby. |
|
Physical
mirror - Fyzické
zrkadlo
(premeny) |
Sféra:
čísla
Dosah:
30 metrov
Trvanie:
9
kôl
Doba
zosielania:
6
Oblasť
pôsobenia: zvláštna
Záchranný
hod:
žiadny |
Kúzlo spôsobí miestnu deformáciu
priestoru. Deformovaný priestor má tvar neviditeľného
disku, ktorý chráni zosielateľa. Akákoľvek strela, ktorá
sa stretne s diskom, sa okamžite obráti do opačného smeru.
Všetky bojové faktory ako rýchlosť, dostrel a zranenie sa
nezmení; smer objektu sa proste otočí o 180 stupňov.
Strelec tak zrazu čelí svojej vlastnej strele. Zosielateľ
zrcadla môže skrz zrkadlo normálne strielať. |
|
Sol`s
searing orb - Solov
ohnivý kameň
(invokácia) |
Sféra:
Slnko
Dosah:
30m
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania: 6
Oblasť
pôsobenie: cieľ
Záchranný hod: zvláštny |
Toto
kúzlo vytvorí žiariaci kameň. Je potreba hodiť ho na
protivníka, lebo je taký horúci, že sa nedá udržať. Kňaz
nemôže dať kameň inej postave, aby ho hodila. Kňaz si musí
normálne hodiť na útok a má bonus +3 a nemá žiadne
postihy za to, že nemá túto vedomosť. Naviac sa dá kameňom
zasiahnuť akákoľvek bytosť, aj ked je imunná voči magickým
zbraniam. Keď kameň zasiahne, vybuchne ohluchujúcim hlasom
a naviac spáli bytosť, čím jej spôsobí 6k6 zranenia ohňom
a naviac ju oslepí na 1k6 kôl. Obeť môže skúsiť záchranný
hod proti kúzlu. Pokiaľ uspeje, utrpí len polovičné
zranenie a nie je oslepená. Nemŕtve bytosti sú zranené za
12k6 životov a oslepené na 12 kôl pokiaľ neuspejú v záchrannom
hode. Ak uspeli, sú zranené len za 9k6 životov a oslepené
na 6 kôl. |
|
Wondrous
recall - Báječná
spomienka
(premeny) |
Sféra:
zmámenie, stvorenie
Dosah:
0
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania: 9
Oblasť
pôsobenie: zosielateľ
Záchranný hod: žiadny |
Pomocou
tohoto kúzla si môže zosielateľ spomenúť na dve kúzla,
ktoré skoršie zoslal. Pokiaľ nič nezoslal nič sa nedeje.
Báječná spomienka neobnovuje kúzla 6. či viššej úrovne. |
|
|
|