Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné










































































































































































































































 
Klerické kúzla III.
1.úroveň | 2. úroveň | 3. úroveň
| 4. úroveň | 5. úroveň | 6. úroveň | 7. úroveň 

 

 Unholy blight - Bezbožná skaza                          (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: okamžite
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: polomer 6 m
Záchranný hod: zvláštny
Toto kúzlo privolá energiu z negatívnej sféry a spojí ju s cieľom kúzla. Výsledkom je, že každá dobrá bytosť v oblasti pôsobenia je zranená za 1-4 životy za každú úroveň zosielateľa, so záchranou proti kúzlu na polovinu. Pokiaľ obeť neuspeje pri záchrane, obdrží na 4 kolá postih -2 k všetkým hodom.

   

 Hold animal - Drž zviera                            (očarovanie/zmámenie)
Sféra: zvieratá
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 2 kolá
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: cieľ a každý v okruhu 1,5 metra
Záchranný hod: zrušenie
Toto kúzlo bude držať zacielené zviera paralyzované a neschopné pohybu. Iba normálne zvieratá a ich obrie varianty môžu byť cielom kúzla. Nestvory ako wyverni, ankhegovia a mrchožrúti sa za zver nepovažujú. Každý nepriateľ do 1,5 metru od cieľu bude tiež paralyzovaný. Tí s úspešným záchranným hodom zostávajú kúzlem neovlivnené. Paralyzované potvory sa nemôžu hýbať ani hovoriť, ale ich zmysly fungujú a môžu používať svoje schopnosti nevyžadujúce pohyb či reč. Paralýza tiež nezabraňuje jedom, nemociam apod. v zhoršovaní stavu obeti.

   

 Miscast magic - Narušenie mágie               (očarovanie/zmámenie)
Sféra: chaos
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: jeden cieľ
Záchranný hod: zrušenie
Každá bytosť zosielajúca kúzla, ktrá je ovlivnená týmto kúzlom, má narušené svoje schopnosti. Keď sa pokúsi zoslať kúzlo, má 80% šancu na neúspech. Záchranný hod proti tomuto kúzlu má postih -2.

   

 Remove paralysis - Odstraň ochromenie                  (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: 10 metrov
Trvanie: stále
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
S pomocou tohoto kúzla môže zosielateľ oslobodiť jednu bytosť od účinku akéhokoľvek ochromenia či príbuznej mágie (ako dotyk ghúla alebo držanie).

   

 Animate dead - Oživ nemŕtve                             (nekromanica) 
Sféra: nekromancia
Dosah: 10 metrov
Trvanie: 8 hodin
Doba zosielania: 1 kolo
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo vytvorí 1-2 nemrtvé príšery, ktoré poslúchajú zosielateľa za všetkých okolností. Automaticky povstane jeden nemŕtvy sluha a je 5% šanca za úroveň zosielateľa, že povstane ešte jeden. Avšak na 15. úrovni bude zosielateľ schopný stvoriť Kostlivého bojovníka (len jedného), čo je veľmi mocný spojenec.
Nemŕtvy môhžu nasledovať zosielateľa, zostať v oblasti a napadnúť každú prichádzajúcu bytosť (alebo len určený druh), apod. Nemŕtvi zostávajú oživení, až kým: nie sú zničení v súboji, uplyne 8 hodin, alebo sú odvrátení; kúzlo nemôže byť odčarované.

   

 Rigid thinking - Otupená myseľ                 (očarovanie/zmámenie)
Sféra: zákon
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielanie: 5
Oblasť pôsobenia: 1 osoba či cicavec
Záchranný hod: zrušenie
Obeť kúzla musí uspieť v záchrannom hode proti kúzlu, ak sa chce vyhnúť účinkom. Bytosti ovlivněné kúzlom sa budú náhodne potulovať, útočiť na najbližšie osoby či pomätene stáť.

 

 Call lightning - Privolaj blesk                                   (premeny)
Sféra: počasie
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 1 ťah
Oblasť pôsobenia: polomer 108 m
Záchranný hod: 1/2
Kúzlo musí byť zoslané vonku, ináč nebude fungovať a je premárnené. Zosielateľ môže privolať jeden blesk za ťah. Kúzlo trvá jeden ťah za každé 4 úrovne zosielateľa. Každý blesk spôsobí 2k8 zranenia elektrinou, plus dalších 1k8 zranení za úroveň zosielateľa. Blesk udrie z oblohy na jedného z kňazových nepriateľ. Zosielateľ nemôže určit cieľ kúzla, aj keď blesk nezasiahne jeho spojencov.

 

 Dispel magic - Rozptýl kúzlo                                   (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: zvláštne
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: štvorce 9 m
Záchranný hod: žiadny
Kúzlo odstráni magické účinky z kohokoľvek v oblasti. To zahrňuje efekty kúziel, lektvarov a istých magických predmetov ako sú palice. Neovlivní očarované magické predmety nebo kouzelné ochrany jako např. Odvracení kouzla či Odražení kouzla. Šance na zrušení kouzla je určena úrovní sesilatele a úrovní likvidované magie. Základní šance je 50%. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění výše než původní sesilatel, se šance úspěchu zvýší o 5%. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel odstranění níže než původní sesilatel, se šance úspěchu sníží o 10%. Avšak bez ohledu na úrovně, je vždy 1% šance na neúspěch. Poznámka: i když toto kouzlo zruší účinky pavučiny, sádla a smrdícího mraku, neodstraní oblast působení.

 

 Glyph of warding - Runa ochrany                 (ochrana/vyvolanie)
Sféra: strážca
Dosah: 20 m
Trvanie: stále až do spustenia
Doba zosielania: zvláštna
Oblasť pôsobenia: polomer 9 m
Záchranný hod: zvláštny
Runa ochrany je silný, magicky zapsíaný nápis, ktorý zabráni nepovolaným či nepriateľským bytostiam prejsť, vstúpiť či otvoriť. Môže sa použiť k ochrane malého mostu, vstupu, alebo ako pasť na truhle. Akákoľvek bytosť, ktorá naruší chránený priestor, musí čeliť mágii. Úspešný záchranný hod proti kúzlu dovoľuje osobe uniknúť účinkom runy. Na tu istú oblasť nejde zoslať viac rún; síce u stolu s troma zásuvkami sa dajú všetky zapastit zvlášť. Keď je kúzlo zoslané, nakreslená runa začne slabo žiariť. Keď je runa spusťená, spôsobí obeti 1-4 zranenia elektrinou za úroveň zosielateľa.

 

 Holy smite - Svätý úder                                      (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: okamžite
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: polomer 6m
Záchranný hod: zvláštny
Toto kúzlo privolá energiu zo sféry jasu a spojí ju s cieľom kúzla. Výsledkom je, že každá zlá bytosť v oblasti pôsobenia je zranená za 1-4 životy za každú úroveň zosielateľa, so záchranou proti kúzlu na polovinu. Pokiaľ obeť neuspeje pri záchrane, je na 1 kolo oslepená.

 

 Cure medium wounds - Vylieč stredné zranenie   (nekromancia)
Sféra: liečenie
Dosah: dotyk
Trvanie: trvalé
Doba zosielateľa: 5
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Zoslaním kúzla a priložením rukou na bytosť vylieči kňaz bytosti 14 životov. Toto liečenie neovlivňuje bytosť bez hmotného tela, ani bytosti nežijúce či z inej sféry.
Liečenie je trvalé (až do doby, keď je bytosť opeť zranená); spôsobené zranenia môžu byť vyliečené rovnako ako obyčajné zranenia.

 

 Remove curse - Zruš kliatbu                                    (ochrana)
Sféra: ochrana
Dosah: dotyk
Trvanie: stále
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: zvláštny
Po zoslaní kúzla je čarodej schopný zrušiť kliatbu z predmetu, osoby či v iné podobe. Všimni si, že kúzlo síce neodstráni prekliatie napr. zo štítu, zbrane či zbroje, ale dovolí osobe ovlivnenej týmto prekliatym predmetom zbaviť sa ho. Niektoré zvláštne kliatby nemôžu byť týmto kúzlom zrušené, alebo môžu byť zrušené len zosielateľom na určitej úrovni.

  

 Invisibility purge - Zruš neviditeľnosť                      (veštenie)
Sféra: veštenie
Dosah: dohľad zosielateľa
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 8
Oblasť pôsobenia: polomer 9 metrov
Záchranný hod: Žiadny
Všetky neviditeľné bytosti v oblasti prídu o svoju neviditeľnost. A to včetne bytostí, ktoré využívajú útočisko, vylepšenú neviditeľnosť, tieňové dvere atď.

   

 
 Protection from Fire - Ochrana pred ohňom              (ochrana)
Sféra: ochrana, elementál (oheň)
Dosah: dotyk
Trvanie: 3 kolá + 1kolo/úroveň
Doba zosielania: 6
Oblasť pôsobenia: dotknutá bytosť
Záchranný hod: žiadny
Keď sa náhodou budete cítiť ukrivdení pod tou nepríjemnou spŕškou kúziel, pascí a zbraní, ktoré vám spôsobujú ohnivé poškodenie, tak na seba zakúzlite toto kúzlo a dočasne získate 80% ohnivú odolnosť. Veľmi často toto kúzlo nevyužijete.

   

 Cure disease - Uzdrav nemocného                          (ochrana)
Sféra: nekromancia
Dosah: dotyk
Trvanie: trvale
Doba zosielania: 1
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť
Záchranný hod: žiadny
Priložením ruky zosielateľa na nemocného vylieči akúkoľvek chorobu. Uzdravenie je trvalé ale nikto nemôže zručiť, že sa znova nenakazí. Toto kúzlo dokáže vyliečiť slepotu, hluchotu a tiež slabomyseľnosť. Dokáže vyliečiť niektoré magické choroby.

   

 Zone of Sweet Air - Zóna čerstvého vzduchu           (ochrana)
Sféra: wards
Dosah: 30m
Trvanie: ihneď
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: zvláštna
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo vyčistí okolie od nepríjemných kúziel ako je Cloudkill, Stinking Cloud alebo Grease. Tieto okolnosti sa v hre môžu dosť často objaviť, takže si pre istotu zopár kópií tohto kúzla vždy zapamätajte.

   

 Strength of One - Sila jedného                                 (premeny)
Sféra: právo
Dosah: 0
Trvanie: 1 ťah
Doba zosielania: 3
Oblasť pôsobenia: družina
Záchranný hod: žiadny
Toto kúzlo dá celej vašej partii dočasne silu 18/76. Myslí sa tým to, že keď má niekto vo vašej partii väčšiu silu, bude ju mať zníženú na spomínanú hodnotu. Keď máte v skupine viacero slabších postáv a silou mocou im potrebujete zvýšiť silu, vtedy sa to ešte oplatí použiť, ináč nie. Keď už zase ide o to, tak v hre nájdete predmety, ktoré vašu silu dokážu zvýšiť naoveľa vyššie číslo.

   

 Summon Insects - Povolaj hmyz                         (stvorenie/povolanie)
Sféra: zvieratá
Dosah: 30
Trvanie: 7 kôl
Doba zosielania: 9
Oblasť pôsobenia: 1 bytosť 
Záchranný hod: zvláštny
Toto kúzlo vyvolá roj hmyzu, ktorý tomu, koho zasiahne spôsobí 1 bod poškodenia/2 sek počas siedmych kôl, zhorší mu obranu a šancu na zásah o 2 a bude mať 50% šancu na to, že sa mu nepodarí úspešne zakúzliť kúzlo. Okrem tohto poškodenia, je všetko na tomto kúzle úplne v pohode, takže kým naňho nebudú protivníci odolní, sa ho celkom oplatí používať.

 

 © Taita 2004