|
|
|
Unholy
blight -
Bezbožná
skaza
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
okamžite
Doba
zosielania:
3
Oblasť
pôsobenia:
polomer 6 m
Záchranný
hod: zvláštny |
Toto kúzlo privolá energiu z
negatívnej sféry a spojí ju s cieľom kúzla. Výsledkom
je, že každá dobrá bytosť v oblasti pôsobenia je zranená
za 1-4 životy za každú úroveň zosielateľa, so záchranou
proti kúzlu na polovinu. Pokiaľ obeť neuspeje pri záchrane,
obdrží na 4 kolá postih -2 k všetkým hodom. |
|
Hold
animal
- Drž
zviera
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
zvieratá
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
2
kolá
Doba
zosielania: 5
Oblasť
pôsobenia: cieľ
a každý v okruhu 1,5 metra
Záchranný
hod: zrušenie |
Toto kúzlo bude držať
zacielené zviera paralyzované a neschopné pohybu. Iba normálne
zvieratá a ich obrie varianty môžu byť cielom kúzla.
Nestvory ako wyverni, ankhegovia a mrchožrúti sa za zver
nepovažujú. Každý nepriateľ do 1,5 metru od cieľu bude
tiež paralyzovaný. Tí s úspešným záchranným hodom zostávajú
kúzlem neovlivnené. Paralyzované potvory sa nemôžu hýbať
ani hovoriť, ale ich zmysly fungujú a môžu používať
svoje schopnosti nevyžadujúce pohyb či reč. Paralýza tiež
nezabraňuje jedom, nemociam apod. v zhoršovaní stavu obeti. |
|
Miscast
magic -
Narušenie
mágie
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
chaos
Dosah: dohľad
zosielateľa
Trvanie: 1
ťah
Doba
zosielania: 5
Oblasť pôsobenia: jeden cieľ
Záchranný hod: zrušenie |
Každá bytosť zosielajúca
kúzla, ktrá je ovlivnená týmto kúzlom, má narušené
svoje schopnosti. Keď sa pokúsi zoslať kúzlo, má 80% šancu
na neúspech. Záchranný hod proti tomuto kúzlu má postih
-2. |
|
Remove
paralysis -
Odstraň
ochromenie
(ochrana) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
10 metrov
Trvanie:
stále
Doba
zosielania: 6
Oblasť
pôsobenia: 1
bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
S pomocou tohoto kúzla môže
zosielateľ oslobodiť jednu bytosť od účinku akéhokoľvek
ochromenia či príbuznej mágie (ako dotyk ghúla alebo držanie). |
|
Animate
dead -
Oživ
nemŕtve
(nekromanica) |
Sféra:
nekromancia
Dosah:
10
metrov
Trvanie:
8 hodin
Doba
zosielania:
1 kolo
Oblasť
pôsobenia: zvláštna
Záchranný
hod: žiadny |
Toto kúzlo vytvorí 1-2 nemrtvé
príšery, ktoré poslúchajú zosielateľa za všetkých
okolností. Automaticky povstane jeden nemŕtvy sluha a je 5%
šanca za úroveň zosielateľa, že povstane ešte jeden. Avšak
na 15. úrovni bude zosielateľ schopný stvoriť Kostlivého
bojovníka (len jedného), čo je veľmi mocný spojenec.
Nemŕtvy môhžu nasledovať zosielateľa, zostať v oblasti a
napadnúť každú prichádzajúcu bytosť (alebo len určený
druh), apod. Nemŕtvi zostávajú oživení, až kým: nie sú
zničení v súboji, uplyne 8 hodin, alebo sú odvrátení;
kúzlo nemôže byť odčarované. |
|
Rigid
thinking -
Otupená
myseľ
(očarovanie/zmámenie) |
Sféra:
zákon
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielanie:
5
Oblasť
pôsobenia: 1
osoba či cicavec
Záchranný
hod: zrušenie |
Obeť kúzla musí uspieť v záchrannom
hode proti kúzlu, ak sa chce vyhnúť účinkom. Bytosti
ovlivněné kúzlom sa budú náhodne potulovať, útočiť na
najbližšie osoby či pomätene stáť. |
|
Call
lightning -
Privolaj
blesk
(premeny) |
Sféra:
počasie
Dosah:
0
Trvanie:
1
ťah
Doba
zosielania:
1 ťah
Oblasť
pôsobenia: polomer
108 m
Záchranný
hod:
1/2 |
Kúzlo musí byť zoslané vonku, ináč nebude fungovať
a je premárnené. Zosielateľ môže privolať jeden blesk za
ťah. Kúzlo trvá jeden ťah za každé 4 úrovne zosielateľa.
Každý blesk spôsobí 2k8 zranenia elektrinou, plus dalších
1k8 zranení za úroveň zosielateľa. Blesk udrie z oblohy na
jedného z kňazových nepriateľ. Zosielateľ nemôže určit
cieľ kúzla, aj keď blesk nezasiahne jeho spojencov.
|
|
Dispel
magic -
Rozptýl
kúzlo
(ochrana) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
dohľad
zosielateľa
Trvanie:
zvláštne
Doba
zosielania:
6
Oblasť
pôsobenia:
štvorce 9 m
Záchranný
hod:
žiadny |
Kúzlo odstráni magické účinky
z kohokoľvek v oblasti. To zahrňuje efekty kúziel, lektvarov
a istých magických predmetov ako sú palice. Neovlivní očarované
magické predmety nebo kouzelné ochrany jako např. Odvracení
kouzla či Odražení kouzla. Šance na zrušení kouzla je určena
úrovní sesilatele a úrovní likvidované magie. Základní
šance je 50%. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel
odstranění výše než původní sesilatel, se šance úspěchu
zvýší o 5%. Za každou úroveň, o kterou je sesilatel
odstranění níže než původní sesilatel, se šance úspěchu
sníží o 10%. Avšak bez ohledu na úrovně, je vždy 1% šance
na neúspěch. Poznámka: i když toto kouzlo zruší účinky
pavučiny, sádla a smrdícího mraku, neodstraní oblast působení. |
|
Glyph
of warding -
Runa
ochrany
(ochrana/vyvolanie) |
Sféra:
strážca
Dosah:
20 m
Trvanie:
stále až do spustenia
Doba
zosielania: zvláštna
Oblasť
pôsobenia: polomer
9 m
Záchranný
hod: zvláštny |
Runa ochrany je silný, magicky zapsíaný nápis, ktorý
zabráni nepovolaným či nepriateľským bytostiam prejsť,
vstúpiť či otvoriť. Môže sa použiť k ochrane malého
mostu, vstupu, alebo ako pasť na truhle. Akákoľvek bytosť,
ktorá naruší chránený priestor, musí čeliť mágii. Úspešný
záchranný hod proti kúzlu dovoľuje osobe uniknúť účinkom
runy. Na tu istú oblasť nejde zoslať viac rún; síce u
stolu s troma zásuvkami sa dajú všetky zapastit zvlášť.
Keď je kúzlo zoslané, nakreslená runa začne slabo žiariť.
Keď je runa spusťená, spôsobí obeti 1-4 zranenia
elektrinou za úroveň zosielateľa.
|
|
Holy
smite - Svätý
úder
(nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
okamžite
Doba
zosielania: 3
Oblasť
pôsobenia: polomer
6m
Záchranný
hod: zvláštny |
Toto kúzlo privolá energiu zo sféry jasu a spojí ju s
cieľom kúzla. Výsledkom je, že každá zlá bytosť v
oblasti pôsobenia je zranená za 1-4 životy za každú úroveň
zosielateľa, so záchranou proti kúzlu na polovinu. Pokiaľ
obeť neuspeje pri záchrane, je na 1 kolo oslepená.
|
|
Cure
medium wounds -
Vylieč
stredné zranenie (nekromancia) |
Sféra:
liečenie
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvalé
Doba
zosielateľa:
5
Oblasť
pôsobenia: dotknutá
bytosť
Záchranný
hod: žiadny |
Zoslaním kúzla a priložením
rukou na bytosť vylieči kňaz bytosti 14 životov. Toto liečenie
neovlivňuje bytosť bez hmotného tela, ani bytosti nežijúce
či z inej sféry.
Liečenie je trvalé (až do doby, keď je bytosť opeť zranená);
spôsobené zranenia môžu byť vyliečené rovnako ako obyčajné
zranenia.
|
|
Remove
curse -
Zruš
kliatbu
(ochrana) |
Sféra:
ochrana
Dosah:
dotyk
Trvanie:
stále
Doba
zosielania:
6
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod:
zvláštny |
Po zoslaní kúzla je čarodej
schopný zrušiť kliatbu z predmetu, osoby či v iné podobe.
Všimni si, že kúzlo síce neodstráni prekliatie napr. zo
štítu, zbrane či zbroje, ale dovolí osobe ovlivnenej
týmto prekliatym predmetom zbaviť sa ho. Niektoré zvláštne
kliatby nemôžu byť týmto kúzlom zrušené, alebo môžu byť
zrušené len zosielateľom na určitej úrovni.
|
|
Invisibility
purge -
Zruš
neviditeľnosť
(veštenie) |
Sféra:
veštenie
Dosah:
dohľad zosielateľa
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania:
8
Oblasť
pôsobenia:
polomer 9 metrov
Záchranný
hod:
Žiadny |
Všetky neviditeľné bytosti v oblasti prídu o
svoju neviditeľnost. A to včetne bytostí, ktoré využívajú
útočisko, vylepšenú neviditeľnosť, tieňové dvere atď.
|
|
Protection
from Fire -
Ochrana pred ohňom
(ochrana) |
Sféra:
ochrana, elementál (oheň)
Dosah:
dotyk
Trvanie:
3 kolá + 1kolo/úroveň
Doba
zosielania:
6
Oblasť
pôsobenia:
dotknutá bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Keď sa náhodou budete cítiť ukrivdení pod tou
nepríjemnou spŕškou kúziel, pascí a zbraní, ktoré vám
spôsobujú ohnivé poškodenie, tak na seba zakúzlite toto
kúzlo a dočasne získate 80% ohnivú
odolnosť. Veľmi často toto kúzlo nevyužijete.
|
|
Cure
disease -
Uzdrav nemocného
(ochrana) |
Sféra:
nekromancia
Dosah:
dotyk
Trvanie:
trvale
Doba
zosielania:
1
Oblasť
pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný
hod:
žiadny |
Priložením
ruky zosielateľa na nemocného vylieči akúkoľvek chorobu.
Uzdravenie je trvalé ale nikto nemôže zručiť, že sa
znova nenakazí. Toto kúzlo dokáže vyliečiť slepotu,
hluchotu a tiež slabomyseľnosť. Dokáže vyliečiť niektoré
magické choroby. |
|
Zone
of Sweet Air - Zóna
čerstvého vzduchu
(ochrana) |
Sféra:
wards
Dosah:
30m
Trvanie:
ihneď
Doba
zosielania:
3
Oblasť
pôsobenia:
zvláštna
Záchranný
hod:
žiadny |
Toto
kúzlo vyčistí okolie od nepríjemných kúziel ako je
Cloudkill, Stinking Cloud alebo Grease. Tieto okolnosti sa v
hre môžu dosť často objaviť,
takže si pre istotu zopár kópií tohto kúzla vždy zapamätajte. |
|
Strength
of One - Sila
jedného
(premeny) |
Sféra:
právo
Dosah:
0
Trvanie:
1 ťah
Doba
zosielania:
3
Oblasť
pôsobenia:
družina
Záchranný
hod:
žiadny |
Toto kúzlo dá celej vašej
partii dočasne silu 18/76. Myslí sa tým to, že keď má niekto vo vašej partii väčšiu
silu, bude ju mať zníženú na spomínanú hodnotu. Keď máte v
skupine viacero slabších postáv a silou mocou im potrebujete zvýšiť
silu, vtedy sa to ešte oplatí použiť, ináč nie. Keď už
zase ide o to, tak v hre nájdete
predmety, ktoré vašu silu dokážu zvýšiť naoveľa
vyššie číslo. |
|
Summon
Insects - Povolaj
hmyz
(stvorenie/povolanie) |
Sféra:
zvieratá
Dosah:
30
Trvanie:
7 kôl
Doba
zosielania:
9
Oblasť
pôsobenia:
1 bytosť
Záchranný
hod:
zvláštny |
Toto
kúzlo vyvolá roj hmyzu, ktorý tomu, koho zasiahne spôsobí
1 bod poškodenia/2 sek počas siedmych kôl, zhorší mu
obranu a šancu na zásah o 2 a bude mať 50%
šancu na to, že sa mu nepodarí úspešne zakúzliť
kúzlo. Okrem tohto poškodenia, je všetko na tomto kúzle
úplne v pohode, takže kým naňho nebudú protivníci
odolní, sa ho celkom oplatí používať. |
|
|
|