|
|
To čo tu teraz poviem o Melisan sú veci,
ktoré som
zistil pri bojoch s ňou.
Melisan je hlavný záporák BG-TOB disponuje obrovskou mocou a to po
každej stránke
tj. kúzla klerické + mágovské, bojovnik; a všetku túto pliagu proti
vám aj veselo bude
používať. Melisan je nielen mocná, ale je aj veľmi
odolná tj.
imunita na ľad,
oheň,
blesk,
(a mám taký dojem že aj
kyselina), a nie len to. K tomu
všetkému má zhruba
40-50%
odoľnosť voči akémukoľvek fizickému zraneniu (a je
dosť možné, že proti strelným
útokom je táto odolnosť ešte vyššia) no samozrejme ako mnoho
tuhých príšer má aj ona
šialene divú odoľnosť na mágiu (zhruba
100%) a čerešnička na torte je
imunita na kúzla
1,2. úrovne.
Melisan na vás bude kúzliť prevažne tie nepríjemné kúzla ako
sú napr. dispel,
kúzelný
úder, chaos... jej útočných kúziel sa nemusíte ani báť.
Čaruje na vás prevažne slnečný
paprsok, alebo nebeskú pohromu (to klerické bonusové kúzlo,
čo striedavo zraňuje
bleskom, ľadom aj ohňom) no a tiež zemetrasenie. Jej hlavnou
špecialitou je však
privolanie zabijakovho tieňa, čo je ohromne mocný bojovník.
Je veľmi rýchly, silný
damage a THAC0. Jeho útok má šancu na vysatie úrovní, no a samozrejme je to
demon(tj. odolný na mágiu, živly...), okrem toho sa okolo
Melisan furt a furt a furt zjavujú
veľmi nepríjemné beštie ako je napr. kostený demon,
beholder, marylith a absolútnym
vrcholom je balrog (zo všetkých demonov ten najnebezpečnejší
a ešte môže prísť i
glaberzu).
Čo sa týka kostených démonov, ich klepeto sa považuje za
nemagickú zbraň
a teda vám v boji proti nim skvele pomôže kúzlo ochrana pred
normálnymi zbraňami
(alebo efektívnejšie je zoslať {zdokonalený}plášť,
keďže všetky ostatné príšery majú
magickú zbraň). Ak ste si však v BG-SoA zobrali slzu
ktorá vás urobila imunným na
zbrane +1 a slabšie, tak môžte použiť svoju hlavnú postavu ako
štít (ak je vašou hlavnou
postavou mág, rovno zakúzlite ochranu pred magickými
zbraňami a ste imunný na všetky
zásahy). Beštia samotná je síce nemŕtva, ale mne sa nepodarilo ju
odvrátiť s klerikom
(VICONIA max. level).
Pri beholderoch si treba dávať poriadny pozor na ich bláznivé
kúzla, ale je tu jedna finta
tj. ten beholder je z odnoze nemŕtvych beštií a teda ide
odvrátiť klerikom (smutná správa
je, že aj keď je pri vás, furt na vás bude púšťať tie
somariny. Aspoň ja som mal ten
problem. Vyriešil som to tak, že som ho poslal do útoku
tvárou v tvár proti Melisan:).
Marylith sú tí najviac neprijemní démoni, ktoré môžte v hre
stretnúť a navyše tie ich
ochranné kúzla tj. kamenná koža,
ochrana pre m.z., sú
obrovskou prekážkou pri ich
skalpovaní. Ako na nich? No ostrou oceľou a bystrou mysľou to
zvyčajne pomôže.
V tomto vám nepomôžem, ste v tom sami. Možno nejaký
šťít, alebo pobehovať
dookola, kým im nevyprší ochrana pred magickými
zbraňami).
Najsilnejšímm "radovým" démonom, ktorého môžete
stretnúť je Balrog. Jeho najväčšia
sila spočíva v tom, že ak má on štastie, (a vy smolu) tak
vás zloží jedným máchnutím
svojej ruky (vorpal hit a nie som si istý tým, či vôbec
máte nárok na ZH).
No čo sa ešte týka zabijakovho tieňa, na neho je tiež jedna
užitočná finta tj. jeho parat sa
považuje za zbraň +2 a teda stačí privolať planetara a ten s
ním vytrie podlahu (je imunný
na jeho utok:).
Ako som už skôr spomenul Melisan na vás bude púšťať hlavne tie
nepríjemné kúzla.
Z nich obzvlášť najnebezpečnejšie je timestop. Potom,
čo Melisan začaruje toto kúzlo s
najväčšou pravdepodobnosťou na vás bude útočiť s tou svojou
silnou zbraňou, ktorá
(mám taký dojem že nikdy neminie, alebo má fešt také
pekelné THAC0, proti ktorému
je každá obrana zbytočná) a spôsobí vám silnú nákazu.
Jediná úspešná ochrana proti
tejto pliage je váš mág s kúzlom ochrana pred magickými
zbraňami. To je myslím najviac
efektívne. Je tu ešte jedna možnosť. Vykúzlite planetára a
použite ho ako štít, planetar
má vynikajúcu odoľnosť voči streleckým útokom, takže ak ho
umiestnite medzi vašu
grupu a Melisan (s určitím odstupom) je dosť možné, že
na neho bude Melisan útočiť
strelným útokom. Ak to planetar prežije, má vo svojom
repertoári niekoľko liečivých
kúziel, takže sa potom môže vyliečiť.
Tak to by bolo niekoľko rád, ktoré vás trochu s Melisan
oboznámili. Ďalej budem písať
návod ako Melisan poraziť. Je to však návod ako ju zložiť
s jedným zaklínačom (to že
má max. level považujem za samozrejmosť), ale spomeniem aj ako na
ňu s grupou.
Potom čo ste splnili všetky questy vo svojej skrytej sfére,
otvorí sa vám cesta k Melisan. Melisan je veľmi
tvrdý oriešok, takže sa na boj s ňou musíte veľmi dobre pripraviť.
Čo sa týka vášho zaklínača, nastavte mu tieto kúzla:
slabší poradač: - zrkadlový
obraz,...
eventualita: - ochrana pred magickými zbraňami (vidím
nepriateľa)
poradač kúziel: - kamenná koža
- zrkadlový obraz
- menšia guľa nezraniteľnosti
kúzelná spúšť- 3 x zníž odolnosť
reťazová eventualita: - ochrana pred magickými zbraňami
- kamenná koža,
- kúzelný štít (ochráni vás pred jedným rušivým kúzlom)
Čo sa týka grupy, tak na svojich parťákov zakúzlite
nejaké tie posilňovacie kúzla ako sú
napr. požehnanie,
modlitba, spech...,
z ochranných sa hádam najviac zíde ochrana pred
zmätenými príkazmi, ochrana pred strachom a
zlom. So svojim klerikom (druidom) sa
snažte mať zapamätanú aspoň raz silnejšiu obnovu (na
kritické prípady). Veľmi pomôžu
aj energetické čepele,
silnejšie povolanie elementálov
(princov). Z nižších úrovní sú
najlepšie liečiace kúzla
(stačí to naj. uzdrav). Veľmi pomôže aj kúzlo obranná
harmonia.
Ak máte možnosť, tak si rozhodne zapamätajte kúzlo povolaj
hmyz (ak nemáte nevadi).
Z tých ešte nižších kúziel si zapamätajte napr. požehnanie,
vylieč otravu a nákazu,
odolaj
strachu... Uistite sa,
že je všetko v najlepšom poriadku. Potom na mága zakúzlite
kúzelný štít,
kamenná koža,
guľa nezraniteľnosti a
môžete sa vydať za dobrodružstvom.
Po príjemnej konverzácii s Melisan sa chyťte iniciativi a
začnite ju mlátiť, v boji sa vaši
bojovníci musia sústrediť len na Melisan (tie príšery okolo nej
totiž to nebudete stíhať
mlátiť. Výnimku tvorí jedine beholder alebo glaberzu,
ktorých je dobre zničiť čo najskôr
Zakúzlite na nich vytrvalosť a v ďalšom kole vírivý
utok. S klerikom(druidom) privolajte
nejakého mocného spojenca a potom zakúzlite napr.obrannú
harmoniu. V ďalšom kole
energetické čepele a
bežte na ňu.
S mágom spustite kúzelnú spúšť
(druid medzi tým môže kúzliť hmyz) a potom môžte
privolať planetara
(ma tiež kúzlo hmyz). Potom začnite kúzliť strašlivé vadnutie
abi-dalzima. Svoje postavy sa
snažte ochrániť hlavne povolanými prišerami a ak to
predsa len nejde, využívajte kúzla kamenná
(železná) koža,
ochrana pred m.z. Ako
náhle Melisan prvý raz padne, vykúzlite na svojom mágovi
ilúziu vytvor obraz a z tejto
ilúzie čarujte kúzlo prianie
až dovtedy pokiaľ vám nepríde možnosť "ako keby sa grupa
poriadne vyspala" :) a teda v ďalšom boji môžte znovu
bojovať naplno. S vaším mágom
sa snažte mať aspoň trikrát priane, a aspoň štyrikrát
ilúziu
Teraz vám prezradím ako na ňu so zaklínačom.
Celkový boj je dosť podobný, ako keď máte družinu
tj.hlavným cieľom je Melisan. Váš
zaklínač musí mať na sebe vždy tieto kúzla aktívne:
- ochrana pred magickými
zbraňami
- kúzlený štít
- guľa nezraniteľnosti
- kamenná koža
Ochrana pred magickými zbraňami vás ochrani pred fizickým
útokom, plášť odrazu pred
magickými útokmi, kamenná koža pred zemetrasením, kúzelný
štít pred kúzelným
úderom (aspoň raz) no a guľa nezraniteľnosti pred
dispelom. Hneď na začiatku spustite
na Melisan kúzelnú spúšť
(následne môžte privolať planetara s kúzlom hmyz). Zakúzlite
vylepšenú hbitosť
(dúfam že máte v inventári amulet
arcimágov) a na to čarujte pasť
lebka (asi tak sedemkrát a malo by ju to
zložiť). Potom, čo ju prvý raz zložíte, zničte
tých otravných vzdušných elementálov (najl.strašlivým
vadnutim abi-dalzima) a urobte tú
fintu s kúzlom prianie
(veľmi účinné je vychlastať nápoj múdrosti
a tak čarovať) obnovte
si svoju eventualitu a všetky kúzelné poradače,
ktoré ste v boji minuli. Ak sa vám chce,
skúste si znovu "zapriať".
Otočte kruhom a hor sa na 2.boj. Hneď na začiatku vás
Melisan odhodí od seba a dispelne všetku vašu mágiu. Ak
však máte na sebe tie
ochrany, čo som vám bol skôr povedal, ani vás to nepošteklí. Použite
takú istú stratégiu
ako v 1.boji a zničte Melisan. Chodte zabiť ďalšich strážcov esencie,
potom si "zaprajte"
a obnovte si kúzelne poradače. Vyjdite na
opačný koniec Bhalovho trónu (tj. na opačný
koniec Melisaninej začiatočnej polohy) a trochu bližšie do stredu
zakúzlite pasť lebka
toľko krát, koľko len zvládnete tak, aby tá lebka bola
zakrytá tým obrovským prúdom
Bhalovej esencie. Hneď ako sa Melisan zjaví, zakúzlite na ňu
kúzelnú spúšť.
Ona sa
okamžite teleportuje ku lebkám.
Medzi tým pribehne stráž, dva Marylithy. Uväznite
ich
kúzlom a bude kľud. Padlej
Solar znížte odolnosť voči mágii (nejde
uväzniť) a dorazte
ju. Na Sukubu je najlepší
planetar. Hňed po tomto si "znovu zapriajte" a dorazte
Melisan
starou osvedčenou metódou.
Vychutnajte si záverečnú voľbu a tiež koniec samotnej
hry.
Od: Dodo
|
|
|