Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné














































































































   To čo tu teraz poviem o Melisan sú veci, ktoré som zistil pri bojoch s ňou. 

   Melisan je hlavný záporák BG-TOB disponuje obrovskou mocou a to po každej stránke
   tj. kúzla klerické + mágovské, bojovnik; a všetku túto pliagu proti vám aj veselo bude 
   používať. Melisan je nielen mocná, ale je aj veľmi odolná tj.
imunita na ľad, oheň, blesk,
   (a mám taký dojem že aj
kyselina), a nie len to. K tomu všetkému má zhruba 40-50% 
   odoľnosť
voči akémukoľvek fizickému zraneniu (a je dosť možné, že proti strelným 
   útokom je táto odolnosť ešte vyššia) no samozrejme ako mnoho tuhých príšer má aj ona 
   šialene divú
odoľnosť na mágiu (zhruba 100%) a čerešnička na torte je imunita na kúzla 
   1,2. úrovne


   Melisan na vás bude kúzliť prevažne tie nepríjemné kúzla ako sú napr.
dispel, kúzelný 
   úder
, chaos... jej útočných kúziel sa nemusíte ani báť. Čaruje na vás prevažne slnečný 
   paprsok
, alebo nebeskú pohromu (to klerické bonusové kúzlo, čo striedavo zraňuje 
   bleskom, ľadom aj ohňom) no a tiež
zemetrasenie. Jej hlavnou špecialitou je však 
  
privolanie zabijakovho tieňa, čo je ohromne mocný bojovník. Je veľmi rýchly, silný 
   damage a THAC0. Jeho útok má šancu na
vysatie úrovní, no a samozrejme je to 
   demon(tj. odolný na mágiu, živly...), okrem toho sa okolo Melisan furt a furt a furt zjavujú
   veľmi nepríjemné beštie ako je napr. kostený demon, beholder, marylith a absolútnym 
   vrcholom je balrog (zo všetkých demonov ten najnebezpečnejší a ešte môže prísť i 
   glaberzu).  

   Čo sa týka
kostených démonov, ich klepeto sa považuje za nemagickú zbraň 
   a teda vám v boji proti nim skvele pomôže kúzlo
ochrana pred normálnymi zbraňami 
   (alebo efektívnejšie je zoslať {
zdokonalený}plášť, keďže všetky ostatné príšery majú 
   magickú zbraň). Ak ste si však v BG-SoA zobrali
slzu ktorá vás urobila imunným na 
   zbrane +1
a slabšie, tak môžte použiť svoju hlavnú postavu ako štít (ak je vašou hlavnou 
   postavou mág, rovno zakúzlite ochranu pred magickými zbraňami a ste imunný na všetky 
   zásahy). Beštia samotná je síce nemŕtva, ale mne sa nepodarilo ju odvrátiť s klerikom 
   (VICONIA max. level). 

   Pri
beholderoch si treba dávať poriadny pozor na ich bláznivé kúzla, ale je tu jedna finta 
   tj. ten beholder je z odnoze nemŕtvych beštií a teda ide
odvrátiť klerikom (smutná správa
   je, že aj keď je pri vás, furt na vás bude púšťať tie somariny. Aspoň  ja som mal ten 
   problem. Vyriešil som to tak, že som ho poslal do útoku tvárou v tvár proti Melisan:). 

  
Marylith sú tí najviac neprijemní démoni, ktoré môžte v hre stretnúť a navyše tie ich 
   ochranné kúzla tj.
kamenná koža, ochrana pre m.z., sú  obrovskou prekážkou pri ich 
   skalpovaní. Ako na nich? No ostrou oceľou a bystrou mysľou to zvyčajne pomôže. 
   V tomto vám nepomôžem, ste v tom sami. Možno nejaký šťít, alebo pobehovať 
   dookola,  kým im nevyprší ochrana pred magickými zbraňami).
 
   Najsilnejšímm "radovým" démonom, ktorého môžete stretnúť je
Balrog. Jeho najväčšia 
   sila spočíva v tom, že ak má on štastie, (a vy smolu) tak vás zloží jedným máchnutím 
   svojej ruky (
vorpal hit a nie som si istý tým, či vôbec máte nárok na ZH). 

   No čo sa ešte týka
zabijakovho tieňa, na neho je tiež jedna užitočná finta tj. jeho parat sa
   považuje za zbraň +2 a teda stačí privolať
planetara a ten s ním vytrie podlahu (je imunný
   na jeho utok:). 

   Ako som už skôr spomenul Melisan na vás bude púšťať hlavne tie nepríjemné kúzla.
   Z nich obzvlášť najnebezpečnejšie je
timestop. Potom, čo Melisan začaruje toto kúzlo s 
   najväčšou pravdepodobnosťou na vás bude útočiť s tou svojou silnou zbraňou, ktorá 
   (mám taký dojem že nikdy neminie, alebo má fešt také pekelné THAC0,  proti ktorému 
   je každá obrana zbytočná) a spôsobí vám
silnú nákazu. Jediná úspešná ochrana proti 
   tejto pliage je váš mág s kúzlom
ochrana pred magickými zbraňami. To je myslím najviac 
   efektívne. Je tu ešte jedna možnosť. Vykúzlite
planetára a použite ho ako štít, planetar 
   má vynikajúcu odoľnosť voči streleckým útokom, takže ak ho umiestnite medzi vašu 
   grupu a Melisan (s určitím odstupom) je dosť možné, že na neho bude Melisan útočiť 
   strelným útokom. Ak to planetar prežije, má vo svojom repertoári niekoľko liečivých 
   kúziel, takže sa potom môže vyliečiť. 

   Tak to by bolo niekoľko rád, ktoré vás trochu s Melisan oboznámili. Ďalej budem písať 
   návod ako Melisan poraziť. Je to však návod ako ju zložiť s
jedným zaklínačom (to že 
   má max. level považujem za samozrejmosť), ale spomeniem aj ako na ňu s grupou. 

   Potom čo ste splnili všetky questy vo svojej skrytej sfére, otvorí sa vám cesta k  Melisan.    Melisan je veľmi tvrdý oriešok, takže sa na boj s ňou musíte veľmi dobre pripraviť. 
   Čo sa týka vášho zaklínača, nastavte mu tieto kúzla:
 
  
slabší poradač: - zrkadlový obraz,... 

  
eventualita: - ochrana pred magickými zbraňami (vidím nepriateľa) 

  
poradač kúziel: - kamenná koža
                           - zrkadlový obraz
                           - menšia guľa nezraniteľnosti 

  
kúzelná spúšť- 3 x  zníž odolnosť 

  
reťazová eventualita: - ochrana pred magickými zbraňami
                                   - kamenná koža,
                                   - kúzelný štít (ochráni vás pred jedným rušivým kúzlom)
 
   Čo sa týka grupy, tak na svojich parťákov zakúzlite nejaké tie posilňovacie kúzla ako sú 
   napr.
požehnanie, modlitba, spech..., z ochranných sa hádam najviac zíde ochrana pred 
   zmätenými príkazmi
, ochrana pred strachom a zlom. So svojim klerikom (druidom) sa 
   snažte mať zapamätanú aspoň raz
silnejšiu obnovu (na kritické prípady). Veľmi pomôžu 
   aj 
energetické čepele, silnejšie povolanie elementálov (princov). Z nižších úrovní sú
   najlepšie
liečiace kúzla (stačí to naj. uzdrav). Veľmi pomôže aj kúzlo obranná harmonia
   Ak máte možnosť, tak si rozhodne zapamätajte kúzlo
povolaj hmyz (ak nemáte nevadi).  
   Z tých ešte nižších kúziel si zapamätajte napr.
požehnanie, vylieč otravu a nákazu, odolaj 
   strachu
...  Uistite sa, že je všetko v najlepšom poriadku. Potom na mága zakúzlite 
  
kúzelný štít, kamenná koža, guľa nezraniteľnosti a môžete sa vydať za dobrodružstvom.
   Po príjemnej konverzácii s Melisan sa chyťte iniciativi a začnite ju mlátiť, v boji sa vaši 
   bojovníci musia sústrediť len na Melisan (tie príšery okolo nej totiž to nebudete stíhať 
   mlátiť. Výnimku tvorí jedine beholder alebo glaberzu, ktorých je dobre zničiť čo najskôr 
   Zakúzlite na nich vytrvalosť a v ďalšom kole
vírivý utok. S klerikom(druidom) privolajte 
   nejakého mocného spojenca  a potom zakúzlite napr.
obrannú harmoniu. V ďalšom kole 
  
energetické čepele a bežte na ňu.
  
   S mágom spustite
kúzelnú spúšť (druid medzi tým môže kúzliť hmyz) a potom môžte 
   privolať
planetara (ma tiež kúzlo hmyz). Potom začnite kúzliť  strašlivé vadnutie 
   abi-dalzima
. Svoje postavy sa snažte ochrániť hlavne povolanými prišerami a ak to 
   predsa len nejde, využívajte kúzla
kamenná (železná) koža, ochrana pred m.z. Ako   
   náhle Melisan prvý raz padne, vykúzlite na svojom mágovi ilúziu
vytvor obraz a z tejto 
   ilúzie čarujte kúzlo
prianie až dovtedy pokiaľ vám nepríde možnosť "ako keby sa grupa 
   poriadne vyspala" :) a teda v ďalšom boji môžte znovu bojovať naplno. S vaším mágom 
   sa snažte mať aspoň trikrát priane, a aspoň štyrikrát ilúziu
 
   Teraz vám prezradím ako na ňu so zaklínačom. 
   Celkový boj je dosť podobný, ako keď máte družinu tj.hlavným cieľom je Melisan. Váš 
   zaklínač  musí mať na sebe vždy tieto kúzla aktívne:
   -
ochrana pred magickými zbraňami
   -
kúzlený štít
   -
guľa nezraniteľnosti
   -
kamenná koža

   Ochrana pred magickými zbraňami vás ochrani pred fizickým útokom, plášť odrazu pred
   magickými útokmi, kamenná koža pred zemetrasením, kúzelný štít pred kúzelným 
   úderom (aspoň raz) no a guľa nezraniteľnosti pred dispelom. Hneď na začiatku spustite 
   na Melisan
kúzelnú spúšť (následne môžte privolať planetara s kúzlom hmyz). Zakúzlite 
  
vylepšenú hbitosť (dúfam že máte v inventári amulet arcimágov) a na to čarujte pasť 
   lebka
  (asi tak sedemkrát a malo by ju to zložiť). Potom, čo ju prvý raz zložíte, zničte 
   tých otravných vzdušných elementálov (najl.strašlivým vadnutim abi-dalzima) a urobte tú 
  
fintu s kúzlom prianie (veľmi účinné je vychlastať nápoj múdrosti a tak čarovať) obnovte 
   si svoju eventualitu a všetky kúzelné poradače
, ktoré ste v boji minuli. Ak sa vám chce, 
   skúste si znovu "
zapriať". Otočte kruhom a hor sa na 2.boj. Hneď na začiatku vás   
   Melisan odhodí od seba a dispelne všetku vašu mágiu. Ak však máte na sebe tie 
   ochrany, čo som vám bol skôr povedal, ani vás to nepošteklí. Použite takú istú stratégiu 
   ako v 1.boji a zničte Melisan. Chodte zabiť ďalšich strážcov esencie, potom si "zaprajte" 
   a
obnovte si kúzelne poradače. Vyjdite na opačný koniec Bhalovho trónu (tj. na opačný 
   koniec Melisaninej začiatočnej polohy) a trochu bližšie do stredu zakúzlite
pasť lebka 
   toľko krát, koľko len zvládnete tak, aby tá lebka bola zakrytá tým obrovským prúdom
   Bhalovej esencie. Hneď ako sa Melisan zjaví, zakúzlite na ňu
kúzelnú spúšť. Ona sa 
   okamžite
teleportuje ku lebkám. Medzi tým pribehne stráž, dva Marylithy. Uväznite ich 
   kúzlom a bude kľud.
Padlej Solar znížte odolnosť voči mágii (nejde uväzniť) a dorazte 
   ju. Na
Sukubu je najlepší planetar. Hňed po tomto si "znovu zapriajte" a dorazte Melisan 
   starou 
osvedčenou metódou. Vychutnajte si záverečnú voľbu a tiež koniec samotnej 
   hry. 
                                                                                                                    Od:
Dodo
© Taita 2004