Nové
   
Novinky
    Archív

 
Základy
   
Info
    Postava
    Družina

    Obtiažnosť
    Presvedčenie
    Skúsenosti
    Kúzla
    Rasy
    NPC

 
Povolanie
    Bojovník
    Hraničiar
    Paladin
    Klerik
    Druid
    Mág
    Zlodej
    Bard
    Zaklínač
    Barbar
    Mních

 
Predmety
    Zbrane
    Armor
    Fľašky
    Ostatné
    Cromwell

 
Kúzla
   
Klerické
    Mágove

 
Návody
    Rady
    Usadlosti
    Beštiar
    Ťažšie boje
    Extra questy

 
Fórum
   
Diskusia
    Ankety

 
Rôzne
   
Elfský jazyk

 
Linky
    Webmaster
    Iné































   Tento návod je písaný pre šesťčlennú družinu v kapitole 2 na strednej úrovni 
   s najsilnejšou dostupnou magickou výbavou na obtiažnosti „AD&D“. Ak robíte všetko   
   podľa inštrukcií, tak po zabití troch nepriateľov z piatich si budete môcť hru uložiť 
   a Shangalar vám ostane až na koniec.

   Príprava na boj:
   Hneď potom, čo vstúpite do miestnosti stočenej runy, nahádžte na seba ochranné 
   a pomocné kúzla ako napr.:
žalm
, obranná harmonia, ochrana pred zlom, spech (haste)...
   Je dôležité si predom určiť postavu, ktorá by mala bojovať s upírom a na tú postavu 
   zakúzliť
ochranu pred negatívnym plánom. Na miesto, kde sa má zjaviť beholder, 
   vyčarujte
Pasť lebku. Vyčarujte ju tam aspoň 5x (môže byť aj menej, ale v tom prípade 
   beholder neumrie).  S vyčarovaným spechom, bežte s celou skupinou do južnej časti 
   miestnosti, ale držte sa pri stene kvôli tým lebkám. Je tam taká soška v stene. Na pravú 
   stranu sošky postavte bojovníka
chráneného pred negatívnou sférou. Na ľavú stranu 
   postavte ďalšieho bojovníka a medzi ne všetky ostatné postavy. Takže by to malo 
   vyzerať takto: bojovník, postava, postava, postava, postava, bojovník. Každého 
   postavte blízko k stene. Ak to robíte dobre, nemala by si vás všimnúť Layenne (mág). 
   Na tento manéver nebudete mať moc času. Snažte sa rýchlo odkryť tú časť mapy kam 
   ich posielate a potom dajte pauze a po jednom ich nasmerujte k soche.
 

   Boj :
   Sotva sa vaše postavy zoradia, už vás osloví Shangalar a potom sa vteleportuje do 
   západnej časti mapy, takže si ho nemusíte vôbec všímať, lebo vás nevidí. Z privolaných 
   kamarátov na vás hneď zaútočí beholder, bojovník a upír. Beholder by mal ľahnúť po 
   pár sekundách a ak máte šťastie tak lebky zrania aj bojovníka. Ak beholder ešte žije, tak
   je pravdepodobne veľmy blízko smrti a preto na neho začarujte nejaké kúzla napr.: 
  
magické strely, blesk… strielajte na neho z luku. Bojovník mi pripadal dosť slabý, lebo 
   po pár ranách od Minsca (a Boo-a
J) a po pár kúzlach skonal. Upír tiež nebude 
   problém, kedže nebude vedieť vysať ani jednu úroveň vašej postave. Ked zabijete 
   beholdera a bojovníka, zamerajte všetky svoje sily na upíra tak, aby ste
neodkryli hornú 
   časť mapy. Ináč by si vás všimla Layenne. Keď toto všetko zvládnete, už ste na pol 
   ceste za víťažstvom. Ak si vás nevšimol ani jeden z ostávajúcich dvoch protvníkov 
   môžete hru
uložiť. S jednou postavou odkryte hornú časť miestnosti, aby ste videli 
   protivníka. V tom momente začne kúzliť
Time stop. Vy sa vráťte na pôvodné miesto 
   a čakajte. Po vykúzlenom
Time stope sa nič nebude diať, lebo vás nevidí. Ako náhle 
   kúzlo skončí, zaútočte na ňu. S mágom jej môžete prelomiť
ochranné kúzla. Použite 
  
Tajné slovo alebo podobné. Bez kúziel dlho neprežije, takže ju tiež ľahko premôžete. 
   Medzi tým Shangalarovi už
trvanie niektorých kúziel vypršalo. Povolajte nejaké príšery. 
   Napr.:
Nishruu, Wywerina (zo zvitku ak inak neviete), Povolaj príšery III. Shangalar na 
   ne zakúzli všetky svoje smrtiace  i menej nebezpečné kúzla, kým sa ich zbaví. Potom už 
   nič nie je jednoduchšie, ako sa rozbehnúť a zabiť ho. Použite Tajné slovo či podobné na 
   jeho ochrany (ak ešte má) a bez problémov ho zabijete. Po tomto boji si hru uložte 
   a vychutnajte si vytúženú
Staff of Magi.

                                                                                                                    Od:
Taita

© Taita 2004