Tento
návod je písaný pre šesťčlennú družinu v kapitole 2 na
strednej úrovni
s najsilnejšou dostupnou magickou výbavou na obtiažnosti
„AD&D“. Ak robíte všetko
podľa inštrukcií, tak po zabití troch nepriateľov z
piatich si budete môcť hru uložiť
a Shangalar vám ostane až na koniec.
Príprava na boj:
Hneď
potom, čo vstúpite do miestnosti stočenej runy, nahádžte na seba
ochranné
a pomocné kúzla ako napr.: žalm,
obranná harmonia,
ochrana pred zlom,
spech (haste)...
Je
dôležité si predom určiť postavu, ktorá by mala bojovať s upírom
a na tú postavu
zakúzliť ochranu pred negatívnym
plánom. Na miesto, kde sa má zjaviť
beholder,
vyčarujte Pasť lebku.
Vyčarujte ju tam aspoň 5x (môže byť aj menej, ale v tom prípade
beholder neumrie). S vyčarovaným
spechom, bežte s celou skupinou do južnej časti
miestnosti, ale držte sa pri stene kvôli tým lebkám. Je
tam taká soška v stene. Na pravú
stranu sošky postavte bojovníka chráneného
pred negatívnou sférou. Na ľavú
stranu
postavte ďalšieho bojovníka a medzi ne všetky
ostatné postavy. Takže by to malo
vyzerať takto: bojovník, postava, postava, postava,
postava, bojovník. Každého
postavte blízko k stene. Ak to robíte dobre, nemala
by si vás všimnúť Layenne (mág).
Na tento manéver nebudete mať moc času. Snažte sa rýchlo
odkryť tú časť mapy kam
ich posielate a potom dajte pauze a po jednom ich
nasmerujte k soche.
Boj
:
Sotva sa vaše postavy zoradia, už vás osloví
Shangalar a potom sa vteleportuje do
západnej časti mapy, takže si ho nemusíte vôbec všímať,
lebo vás nevidí. Z privolaných
kamarátov na vás hneď zaútočí beholder, bojovník a upír.
Beholder by mal ľahnúť po
pár sekundách a ak máte šťastie tak lebky zrania
aj bojovníka. Ak beholder ešte žije, tak
je pravdepodobne veľmy blízko smrti a preto na neho
začarujte nejaké kúzla napr.:
magické strely,
blesk…
strielajte na neho z luku. Bojovník mi pripadal dosť slabý,
lebo
po pár ranách od Minsca (a Boo-a J) a po pár kúzlach skonal. Upír tiež nebude
problém, kedže nebude vedieť vysať ani jednu úroveň
vašej postave. Ked zabijete
beholdera a bojovníka, zamerajte všetky svoje sily
na upíra tak, aby ste neodkryli hornú
časť mapy. Ináč by si vás všimla Layenne. Keď toto všetko
zvládnete, už ste na pol
ceste za víťažstvom. Ak si vás nevšimol ani jeden z ostávajúcich
dvoch protvníkov
môžete hru uložiť.
S jednou postavou odkryte hornú časť miestnosti, aby ste
videli
protivníka. V tom momente začne kúzliť Time
stop. Vy sa vráťte na pôvodné
miesto
a čakajte. Po vykúzlenom Time
stope sa nič nebude diať, lebo vás nevidí.
Ako náhle
kúzlo skončí, zaútočte na ňu. S mágom jej môžete
prelomiť ochranné kúzla.
Použite
Tajné slovo
alebo podobné. Bez kúziel dlho neprežije, takže ju tiež ľahko premôžete.
Medzi tým Shangalarovi už trvanie
niektorých kúziel vypršalo. Povolajte
nejaké príšery.
Napr.: Nishruu,
Wywerina (zo
zvitku ak inak neviete), Povolaj príšery
III. Shangalar na
ne zakúzli všetky svoje smrtiace i menej nebezpečné kúzla, kým sa ich zbaví. Potom už
nič nie je jednoduchšie, ako sa rozbehnúť a zabiť
ho. Použite Tajné slovo či podobné na
jeho ochrany (ak ešte má) a bez problémov ho
zabijete. Po tomto boji si hru uložte
a vychutnajte si vytúženú Staff
of Magi.
Od: Taita
|